• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Hoi,

Ik heb een vraag over de ALS functie, kan de ALS functie op 2 nivo's kijken
Voor ons voetbalelftal houd ik de inleg bij van het gescoorde aantal voor/tegen doelpunten dat we maken of om de oren krijgen, (boete waar we aan het eind iets mee gaan doen, maar dat terzijde)
Ieder heeft vooraf een bedrag ingelegd, als het bedrag wat resteert te laag is zorgt de ALS formule automatisch dat er bij de week erna €5 extra ingelegd moet worden, de formule die ik nu heb is =ALS(D12<0;5;0), nu wil ik dat als de inleg nog steeds te laag is dat er i.p.v. 5 er 10 bij de volgende week opgesteld moet worden. Maar de formule moet eerst kijken of dat mijn formule (die ik tot nog toe heb voldoende is om het saldo aan te vullen) , zo niet dan moet de 2e formule van + €10in werking treden (en dat gedeelte mis ik dus)

hoop dat het een beetje duidelijk is.

mtb,

Kun je hier mee uit de voeten:
Code:
=ALS(D12<-5;10;ALS(D12<0;5;0))

Anders toch maar een voorbeeldje.

Ab,

ja bedankt,

toch nog een klein vraagje over de ALS formule
Hoe zit de ALS formule (qua opbouw) eruit als 2 waardes goed zijn, dus als in een cel staat 5 of 10 hoe zit die formule er dan uit

alvast bedankt voor de moeite

Dit kan op de volgende manier:
=ALS((A1=5);"waar";ALS(A1=10;"waar";"niet waar"))

heren,

klopt wat jullie zeggen, maar wat ik bedoel is dat die dan de waarde van 5 of 10 in bv cel
B1 moet weergeven

dus als in A1 5 of 10 staat dit getal in B1 moet worden weergegeven

Precies wat Wigi zegt:

in B1:
Code:
=als(of(A1=5;A1=10);A1;"")

Hoi,

alle hartelijk bedankt voor jullie snelle bijdrage

probleem opgelost:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug