geluid doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mick_

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Hej mensen ik heb een groot probleem,
Mijn pc is een tijdje terug geformatteerd en derna kreeg ik geen geluid meer eruit.

nou heb ik een nieuwe geluidskaart gekocht namelijk: TerraTec Aureon 5.1 Fun Sound Card
Ik heb de cd geinstalleerd maar hy doet het nog steeds niet:(

boxen via de usb hub doen het overigens wel gewoon maar zat nou te denken om gewoon de drivers van het moederbord te downloaden.

aangezien ik geen pro met pc's ben hoop ik dat hier iemand die drivers voor het volgende moederbord kan vinden:
Asus A7S8X-MX (2 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset: SiS 741GX

Hoop dat iemand mij kan helpen door deze drivers te vinden of door middel van andere tips wat het probleem zou kunnen zijn.

alvast bedankt,:thumb:

Mick:)

bedankt maar daar was ik net zelf toevallig al terechtgekomen maar kom er niet helemaal uit, heb een paar geprobeerd maar ze doen het niet:S

zou je mischien de precieze kunnen vinden voor mij?

of is het mogelijk dat ik iets van de bios moet downloaden ofzoo?

zoja graag wat uitleg ben niet zo goed namelijk:thumb:

thnxx

Je zult de onboard audiochip in de bios eerst op disabled moeten zetten, anders werken beide met de dezelfde resources, en dan heb je een conflict.

Dus bij opstarten op del, F2 of i.d. drukken, staat wel op je beeldscherm welke het is bij bios setup, en in die bios meestal bij integraded peripherals.

Hoi,

Ik neem aan dat je xp draait dus zal je de xp driver moeten installeren.
En ik zou als ik jou was eerst alle oude drivers eraf halen als die er eventueel nog op staan.
Dit kan je doen in het configuratie scherm bij software.

Modag

thnx voor de tips zal eerst ff proberen in de bios de onboard op disabled te zetten:thumb:

heb net in de bios iets op enabled gezet voor audio en nou kan ik met mediaplayer de Aureon card niet meer gebruiken. nog steeds geen geluid, meer tips over de bios??

Meestal moet je hem op DISABLED zetten in de bios, wil je gebruik kunnen maken van een PCI geluidskaart.

ik kom er net achter dat als ik mijn boxen voluit opendraai er wel heel zacht geluid uitkomt, de geluidsinstellingen van volumeregelaar en de aureon card staan gewoon goed.

iemand een idee wat het probleem kan zijn? kan overigens niet aan de boxen zelf liggen.

alvast bedankt,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan