installatie route66 op nokia n73 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belindapinda

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Hallo,

Heb even het forum doorgespit maar kan mijn probleem volgens mij niet terugvinden. Ik heb een backup van route66 die ik op mijn nokian73 wil zetten. Maar het lukt maar niet!

Wat heb ik tot nu toe allemaal achtereenvolgens al gedaan/geprobeerd
- op pc kopie gemaakt van bestanden naar geheugenkaart, via de kaartlezer
- op pc kopie gemaakt van bestanden, mbv de kabel (via massaopslag) rechtstreeks naar mijn nokia
- in zijn geheel de map system gekopieerd naar de geheugenkaart
- de map route66 uit mijn system naar mijn geheugenkaart gekopieerd. Aagezien in de root directory van mijn geheugenkaart geen 'system'staat, zelf een mapje system aangemaakt. Daarna ook de map fonts en de kaarten naar de geheugenkaart op de juiste posites gedaan
- Ook een keer een mapje route66 aangemaakt in mijn geheugenkaart en daar maar alles onder gezet. Het is de enige keer dat ik op mijn nokia onder bestandsbeheer tussen mijn muziektracks wat bestanden met een ? ervoor zag staan
- Nokia na installatie aan uit gezet
- NB dit is een hagelnieuwe nokia.

Het resultaat: ik zie telkens aan het aantal KB op mijn geheugenkaart dat er van alles op moet staan. Maar als ik mijn nokia aanzet, vind ik op de geheugenkart alleen maar muziek.
Ik snap er niks van. Ik wilde dit uitproberen om te beslissen of het meer geschikt is dan een los navigatieding, maar zo heb ik er geen vertrouwen in.

Wie o wie heeft er nog tips?

Bij de nieuwe Nokia's zoals de N73,N80,N93,N95 etc. kan je niet in het SYSTEEM komen deze is beveiligd. Wat je wel kan doen is Tomtom 5/6 of R66 via de bekende weg op je mobiel zetten dit moet een sis. of sisx. bestand zijn en daarna na het installeren ,op de root van je card de hele Benelux map zetten.

omzetten?

Hoi cia.ronaldo,

dankjewel voor je reactie. Kun je mij ook uitleggen hoe ik die bestanden daarin moet omzetten? Of met welk programmaatje?

Belinda

Je moet eerst het programma zelf van R66 op je N73 zetten, dit programma heeft de extensie sis. of sisx. ( je kan het ook op GooGle vinden ) en daarna zet je op de ROOT van je geheugenkaart de map Benelux. ( dit is de landkaart zeg maar en heeft de extensie .rmp )

succes.

Nokia N73 Met Route66 Help!!!!

geldt dit ook voor ill*gale versies van route66...
kan aan een hoop kaarten komen en aan een gekraakte versie, maar snap niet hoe ik hem geïnsatlleerd krijg!!!:o

Misschien dat iemand anders een idee heeft...
heb ook al diverse forums gezien waarop staat dat route66 mobile 7 niet kan draaien op n73!!! hoop het niet:evil:

Dit is wat je moet doen; maak eerst je kaart leeg en zet de volgende mappen met daarin de bestanden op de root van je kaart.Op de kaart staan dan de volgende mappen; PRIVATE , RESOURCE , SYS , SYSTEM als je dit hebt gedaan zet je de map van jouw keuze ook op de root van je kaart, de kaart heeft de extensie .prm (Map Benelux. als je de map opent zie je staan Benelux.prm of mrp.)
Mocht dit niet lukken dan heb ik nog TomTom Navigator 6 voor je die heel gemakkelijk te installeren is.;)

p.s ik heb de N80 ( ook een z.g 3 generatie Symbian die op OS 9.1 draait zoals jouw N73 en daar werkt R66 wel op ! ).

Laatst bewerkt:
Snap er nog steed geen ballen van!!!!

Ik heb m'n sd kaartje geformateerd,

de mappen 'PRIVATE , RESOURCE , SYS , SYSTEM' erop gezet!

De kaart van benelux.prm op de root van het kaatje gezet...
Het route66.exe bestandje erbij gezet...
vervolgens kan hij dit niet openen.....

Snap er echt niks meer van..
zie bijgevoegd txt hoe hun het doen...
maar ik krijg het niet voor elkaar!:confused: :( :(

Bijlagen

Je hebt alles goed gedaan, alleen dat exe bestand moet je verwijderen . Daarna de telefoon uit en weer aan zetten. Als het goed is moet het nu werken. Werkt het nog niet dan kan je beter TomTom erop zetten zoals ik , ik vind TT6 beter dan R66. Als je wilt kan ik je een sisx. bestand geven voor de installatie van TT6 , dit is heel eenvoudig. Sisx. bestand op je kaart zetten via app. beheer met je gsm dit installeren op de kaart ( niet op tel. geheugen ) daarna de Map Benelux V660.1219 ( is de nieuwste kaart ) erop en navigeren maar !

:D

Laatst bewerkt:
Ok...

Krijg het niet voor elkaar....
wat moet er in de aangemaakte mappen ('PRIVATE , RESOURCE , SYS , SYSTEM) komen te staan???

Kan toch niet zo zijn dat je aan het .prm en het r66.exe bestand genoeg hebt???
Waar zijn al die mapjes met languages, maps, pois dan voor die in het originele bestand zitten???

ik wil het wel eens proberen!!!
hopelijk lukt 't daar wel met TT6, hoe kan ik die downloaden???
zijn er nog meer kaarten dan benelux te verkrijgen voor TT6???
Die zijn vast wel te downloaden, maar waar moet ik dan weer op letten bij de versienummers... of is dat universeel voor elke tomtom...

Thnx in advance

Nog 1 maal in eenvoudig Nederlands.Deze mappen op je kaart zetten ,(al het andere wat je eerder erop heb gezet wat met R66 temaken heb eerst verwijderen) PRIVATE (in deze map staat een map 1003a3f met daarin weer een map met import en in dezelfde map PRIVAT nog een map met 10202dce met daarin Mobile 7.3.468.sis) .
De volgende map voor op je kaart is de map RESOURCE hier zitten de volgende mappen in: apps en de map help.Ook hier in deze 2 mappen zitten weer allerlei bestanden in.
De 3de map voor op je kaart is de map SYS , hierin zit de map BIN.
De 4de een laatste map voor op je kaart is de map SYSTEM , hierin de staan de mappen apps en install , ook deze 2 mappen zijn gevuld met allerlei andere kleinere bestanden.
Wanneer je deze 4 hoofd mappen compleet met inhoud ( submappen ) op je de ROOT van je kaart zet en ook nog de BENELUX .PRM file dan moet Route 66 werken. Voor de zekerheid even de gsm uit en dan weer aan zetten nadat je de 4 mappen en de Benelux kaart ( dit is dat .prm file ) op je geheugen kaart heb gezet en in je gsm hebt gestopt.

Ik hoop dat het nu duidelijk is omschreven en dat je nu weet wat je moet plaatsen in je geh. kaart .

succes :thumb:

p.s wel je pc zo instellen dat verborgen mappen ook op het scherm wordt weergegeven anders wordt niet alles gekopieert van pc naar je geh. kaart. !

Laatst bewerkt:
helaas

helaas....

heb ik de afgelopen dagen alle tips over dit onderwerp (zoals in de diverse vragen) gevolgd; de nieuwste bestanden gedownload (bedankt cia:ronaldo voor al je tips), alles zorgvuldig op de root gezet, maar ik kom niet verder dan een draaiende wereldbol.

Ik ben niet blondt, maar ik stop er nu wel mee.
Ik koop wel een los navigatieding.

@ Belindapinda, Route 66 is inderdaad moeilijk te installeren voor iemand die niet vaak met OS 9.1 software werkt, daarom mijn advies installeer TomTom 6 , dit zijn maar 2 bestanden, 1 sisx. file en 1 map Benelux v660.xxx. Installeren zoals hieboven is uitgelegd, je zal er geen spijt van hebben.
Mijn mening is dat TomTom 6 beter is dan Route 66. :D

@ Belindapinda....

TomTom 6 was zeer simpel erop te zetten!!!!!!;)

Route66 s*cks!! Krijg het op geen enkele manier erop!!:evil:

Kopen is zonde!!!!:p

BTW...
Je kan alle kaarten overal van downloaden als je wilt!!!
http://www.pxdxa.com/read.php?tid=35192

Laatst bewerkt:
nog een laatste poging toch maar weer

hallo mannen
Bedankt voor alle reacties
Ik heb TT6 dus geprobeerd erop te zetten (r66 lukte helemaal niet), maar krijg nu alleen die draaiende wereldbol te zien.
Ik heb de benelux kaart op mijn root gezet.
Als ik ga naar menu>instrumenten>bestandsbeheer>geheugenkaart zie ik een mapje benelux staan/
Als ik daarop klik zie ik heel veel namen met een ? ervoor (bijv. benelux.mid of cname.dat) en ook een paar die ik wel kan aanklikken (benelux.pna, flitspaal_nl_50_tomtom)
Ik heb verder nog wat muziek op mijn geheugenkaart staan.

Wie weet wat ik verkeerd doe?

Hallo, een draaiende wereldbol kan het volgende betekenen; a verkeerde map versie of even gsm uit en weer aanzetten. Btw welke map versie heb je op de kaart gezet? Op TomTom 6 draaid de volgende versie's V660.xxx en V650.1111 . ( zie ook andere thread over installatie van TT op N73 ) ;)

p.s ik heb ook nog R66 Mobile 7 in rar. bestand je hoeft alleen het bestand te downloaden ,uitpakken en de bestanden die dan te zien zijn compleet met inhoud op je kaart te zetten, 1 nadeel ik heb voor R66M7 alleen een oude Benelux map ( ong. 8 mnd oud ). dus niet up to date.

Laatst bewerkt:
cia:ronaldo
ik heb alle threads goed doorgelezen en de dag dat jij een link naar die nieuwe benelux map erop had gezet, deze meteen gedownload en uitgepakt. (ik had eerst idd een oudere).
Maar dat hielp dus niet, net zo min als gsm aan en uit.
(En ik begrijp dat TT6 toch echt wat handiger is dan R66?)
Daarom ben ik zo wanhopig...

Hallo,

Heb even het forum doorgespit maar kan mijn probleem volgens mij niet terugvinden. Ik heb een backup van route66 die ik op mijn nokian73 wil zetten. Maar het lukt maar niet!

Wat heb ik tot nu toe allemaal achtereenvolgens al gedaan/geprobeerd
- op pc kopie gemaakt van bestanden naar geheugenkaart, via de kaartlezer
- op pc kopie gemaakt van bestanden, mbv de kabel (via massaopslag) rechtstreeks naar mijn nokia
- in zijn geheel de map system gekopieerd naar de geheugenkaart
- de map route66 uit mijn system naar mijn geheugenkaart gekopieerd. Aagezien in de root directory van mijn geheugenkaart geen 'system'staat, zelf een mapje system aangemaakt. Daarna ook de map fonts en de kaarten naar de geheugenkaart op de juiste posites gedaan
- Ook een keer een mapje route66 aangemaakt in mijn geheugenkaart en daar maar alles onder gezet. Het is de enige keer dat ik op mijn nokia onder bestandsbeheer tussen mijn muziektracks wat bestanden met een ? ervoor zag staan
- Nokia na installatie aan uit gezet
- NB dit is een hagelnieuwe nokia.

Het resultaat: ik zie telkens aan het aantal KB op mijn geheugenkaart dat er van alles op moet staan. Maar als ik mijn nokia aanzet, vind ik op de geheugenkart alleen maar muziek.
Ik snap er niks van. Ik wilde dit uitproberen om te beslissen of het meer geschikt is dan een los navigatieding, maar zo heb ik er geen vertrouwen in.

Wie o wie heeft er nog tips?

Even terug naar je eerste post, je ziet geen map "System"op je geh.kaart ga ,op je pc naar je werkbalk; bij extra>map optie's> verborgen mappen weergeven even aanvinken. Want als ik het goed lees heb je alles goed gedaan, alleen het mapje "system"" dat je zelf maar hebt aangemaakt is de oorzaak dat het niet lukte .Wanneer je nu alles van R66 kopieert naar de juiste plaats zoals je hierboven de 1ste keer hebt gedaan komt het wel goed !:thumb:

En even terug over TT 6 , kan je met een lege/schone geh.kaart werken voordat je het TT 6 .sixs bestand installeerd en het mapje Benelux op je geh.kaart zet ? Wel eerst je kaart backuppen voor het geval dat er belangrijke dingen opstaan, eventueel ook van je gsm een backup maken. Het eerste kan je doen via je tel. zelf ; optie geh.kaart > reserve kopie maken.

Laatst bewerkt:
Even terug naar je eerste post, je ziet geen map "System"op je geh.kaart ga ,op je pc naar je werkbalk; bij extra>map optie's> verborgen mappen weergeven even aanvinken. Want als ik het goed lees heb je alles goed gedaan, alleen het mapje "system"" dat je zelf maar hebt aangemaakt is de oorzaak dat het niet lukte .Wanneer je nu alles van R66 kopieert naar de juiste plaats zoals je hierboven de 1ste keer hebt gedaan komt het wel goed !:thumb:

En even terug over TT 6 , kan je met een lege/schone geh.kaart werken voordat je het TT 6 .sixs bestand installeerd en het mapje Benelux op je geh.kaart zet ? Wel eerst je kaart backuppen voor het geval dat er belangrijke dingen opstaan, eventueel ook van je gsm een backup maken. Het eerste kan je doen via je tel. zelf ; optie geh.kaart > reserve kopie maken.

Hoi,

Ik kam zelf met hetzelfde probleem, maar dan met TT ik krijg ook namelijk alleen een draaiende wereldbol te zien, meer gebeurt er niet ?? Ik heb gedaan wat je omschreven hebt, maar doe ik toch iets verkeerd, ik zie namelijk in de root directory meerdere bestanden staan die ik zelf niet aaangemaakt heb, deze zullen wel door install (.sis) zijn aangemaakt. Ik heb heb ene install schijfje gehad vanTT6 van een kennis met de mappen van Western_Europe, klopt het dat ik dan alleen deze map hoef toe te voegen aan de root ?

Ja , de hele map op de root van je geh.kaart. Maar staat er ook andere mappen van TT op je root die door het sis bestand is aangemaakt, zoals; Raster ,TomTom,Voices en Zip ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan