invulwaarde van een bladwijzer herhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rogier1968

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Hallo,

Ik heb een probleem met een userform. Het gaat om het volgende: als ik het document open start mooi het invulscherm waar in NAW gegevens kan invoeren, als ik op de commandbutton "OK" druk vult hij netjes de ingevoerde waardes in op het document. Nu wil graag de ingevoerde waardes meerder malen in het document hebben. Na wat speurwerk dacht ik de oplossing gevonden te hebben door te werken met kruisverwijzingen. Dit lukt mij helaas niet, of ik doe iets fout of dit is niet de juiste oplossing. Ik ben echt helemaal nieuw met dit soort zaken dus ik hoop dat ienmand er iets van begrijpt. Voor de duidelijkheid heb ik een ruwe schets van mijn userform bijgesloten.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet.

Rogier

Bijlagen

rogier,

ik heb gisteren al geantwoord: invoegen - veld - REF en bladwijzernaam. het werkt bij mij. gisteren wist ik de nederlandse naam niet, maar dit is ook ref. als je even het afdrukvoorbeeld bekijkt, staat de bladwijzer er.

steven

rogier,

ik heb gisteren al geantwoord: invoegen - veld - REF en bladwijzernaam. het werkt bij mij. gisteren wist ik de nederlandse naam niet, maar dit is ook ref. als je even het afdrukvoorbeeld bekijkt, staat de bladwijzer er.

steven

Hoi Steven,

het blijkt dus dat dit de juiste manier is. Het werkt allen niet in het bijgesloten document.

Rogier

rogier,

de fout die je maakt, is dat je een bladwijzer zet, maar het woord dat de bladwijzer moet vormen (in mijn voorbeeld ikke) heeft de bladwijzer niet. in mijn voorbeeld van gisteren had ik het invulveld de bladwijzernaam gegeven en dan werkt het wel. dus ik heb nu ikke geselecteerd, bladwijzer naam toegekend, in de tabel het veld ref ingevoegd en het werkt.

steven

Bijlagen

rogier,

de fout die je maakt, is dat je een bladwijzer zet, maar het woord dat de bladwijzer moet vormen (in mijn voorbeeld ikke) heeft de bladwijzer niet. in mijn voorbeeld van gisteren had ik het invulveld de bladwijzernaam gegeven en dan werkt het wel. dus ik heb nu ikke geselecteerd, bladwijzer naam toegekend, in de tabel het veld ref ingevoegd en het werkt.

steven

Hoi Steven,

bedankt voor je antwoord, Mijn vraag van gisteren ging wel over het zelfde document maar ik probeer het nu via een andere aanpak. In jouw voorbeeld staat "ikke" al in het document, in dit geval kun je het selecteren en te werk gaan zoals jij beschijft. Wat ik wil is dat hij de waarde die ik invul op het popupscherm bij het openen van het document plaatst op die locatie waar ik de bladwijzer heb geplaatst (in mijn vb de naam) deze naam moet meerdere malen automatisch geplaatst worden in het document.

Alvast bedankt

Rogier

rogier,

in mijn document van eergisteren staat de eerste ikke in een invulveld. als je daarop staat en je drukt F9, kan je er iets anders inzetten. door het feit dat dit veld de blawijzernaam heeft, wordt het hernomen.

steven

Hoi Steven,

allereerst bedankt voor de tijd en geduld dat je hebt. Helaas lukt het mij nog steeds niet. Als ik jou ikke document open, en ik sta op de eerste ikke en druk dan F9 dan kan ik idd de waarde veranderen, het tweede veld blijft dan nog op ikke staan het verandert dus niet mee. Wat doe ik fout ?

Rogier

Hoi Steven,

nu werkt het idd. Ik denk dat ik zo wel uit moet komen. Ik ga weer verder bouwen.

Bedankt voor de moeite.

Rogier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan