Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milkyman

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hallo allemaal,

Heb nog een kort vraagje mbt windows verkenner. Als ik deze open krijg ik c:\lokaal schijf\documents en setting\.......\......... te zien. Nu weet ik dat als je achter het opstart bestand een parameter zet(bv %SystemRoot%\explorer.exe /p) hij bij het openen alleen de C:\ laat zien. Alleen start ik verkenner meestal(lees altijd) op door met mijn muis op de startknop te gaan staan en dan de rechtermuisknop in te drukken. En dan opend verkenner dus zoals ik ik hierboven heb omschreven.

Ik kan mij herinneren dat ik, heeeeeeel lang geleden, ergens had gelezen dat je ook een instelling in het register kon veranderen waardoor deze standaard in de c:\ opend.Helaas kan ik nergens meer vinden hoe dit precies moest.

Mogelijk weet iemand van jullie dit nog en kan mij verder helpen.

bedankt voor de hulp....

Via het register kan ik je geen oplossing geven, misschien bestaat dit ook ???

Maar via Document and Settings en dan even naar jouw gebruikersnaam / Menu start / Programma's / Opstarten
Zet hier een snelkoppeling in naar C:\WINDOWS\explorer.exe

Hallo Milkyman,

Ik heb een snelkoppeling op het Bureaublad gezet.
Als je daar dan met rechts op klikt en kiest voor eigenschappen, kun je bij doel de wijziging aan brengen.
Bij mij is dit %SystemRoot%\explorer.exe /E,D:\Program Files en bij het openen gaat hij naar schijf D:\Program Files.

Bedoel je dit?

Mvg. Wim

Wim,

bedankt voor je reaktie. Dit werkt inderdaad bij mij ook maar, dan moet ik verkenner steeds via deze snelkoppeling opstarten(en ik heb geen incoontje op mijn bureaublad staan en wil deze ook niet daar hebben)
Zoals ik reeds vertelde is dat ik verkenner met mijn rechter muisknop opstart en dan lukt het niet meer. Verkenner opent dan weer in de map C:\documents en settings\......\......

Het is niet zo erg schokkend maar ik dacht mij misschien weet iemand op dit forum wel een handigheidje hoe ik dit kan oplossen dat verkenner dus gewoon opstart in de C:\ en niet al die andere mappen laat zien.

in ieder geval bedankt voor je tip....:thumb:

Wim,

bedankt voor je reaktie. Dit werkt inderdaad bij mij ook maar, dan moet ik verkenner steeds via deze snelkoppeling opstarten(en ik heb geen incoontje op mijn bureaublad staan en wil deze ook niet daar hebben)
Zoals ik reeds vertelde is dat ik verkenner met mijn rechter muisknop opstart en dan lukt het niet meer. Verkenner opent dan weer in de map C:\documents en settings\......\......

Het is niet zo erg schokkend maar ik dacht mij misschien weet iemand op dit forum wel een handigheidje hoe ik dit kan oplossen dat verkenner dus gewoon opstart in de C:\ en niet al die andere mappen laat zien.

in ieder geval bedankt voor je tip....:thumb:

Ik geloof dat ik je vraag helemaal verkeerd heb begrepen, dus skip mijn vorige antwoord maar.

Maar nog blijft je vraag onduidelijk.

Bedoel je dat je i.p.v. de "Verkenner" naar "Deze computer" wil ?
Zodat je op het station kan klikken. waarna je naar de mappen gaat.

nee, met verkenner bedoel ik het programma dat je opent om de inhoud van je harddisk te zien(explorer.exe) Als je Start, Alle Programma's, Bureau-accessoires, kiest zie je het programma WINDOWS VERKENNER staan. ik bedoel dit programma. Dit programma kun je ook opstarten als je met je muis op de startknop gaat staan en dan de rechter muisknop in drukt, dan zie je in het menutje wat dan verschijnt de optie VERKENNEN staan. als je deze optie kiest start de verkenner(explorer.exe) op en laat de inhoud van je harddisk en alle mappen zien. Ik wil nu juist dat het programma alleen de C:\ drive laat zien en niet alle mappen opent.

Hoop dat ik het nu duidelijker voor je heb gemaakt, sorry dat ik zo onduidelijk voor je was.:D

Oke,nogmaals bedankt voor de tip, maar deze parameters ken ik. Als ik deze gebruik dan start verkenner(explorer.exe) alleen op, op de manier zoals ik dat wil, als ik het start vanuit mijn startmenu. Maar als ik verkenner opstart zoals ik dat doe, dus met de rechtermuisknop op de startknop, dan start verkenner(explorer.exe) op en laat weer alle mappen zien(die ik dus niet wil zien). :shocked:

:thumb: ik heb mischien een iedee maak die snelkoppeling op je bureablad.. en dan maak je van die snelkoppeling de rechtermuisknop weer.. mischien werkt het succes

Hallo,

Wat je zou kunnen doen is een item toevoegen aan het contextmenu voor folders (mappen).
Noem dat bijvoorbeeld "C openen". Ik laat het expres met een C beginnen en niet met een O, zodat in het menu de onderstreepte C niet in conflict komt met de onderstreepte O van gewoon "Openen".
Je kunt dat doen via Mapopties op het tabblad Bestandstypen, maar met de register-editor gaat het makkelijker. Via Start > Uitvoeren regedit of op onderstaande manier.

REGEDIT4

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\C openen]
@="C openen"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\C openen\command]
@="explorer.exe /n, C:\\"

Plak de code in Kladblok en sla het op als type alle bestanden onder de naam Copenen.reg
Dubbel klikken op dit bestandje voegt de inhoud toe aan het register.

Rechtsklikken op een map, maar ook op de Startknop, toont nu ook "C openen".

De /n in het commando zorgt ervoor dat explorer een nieuw venster opent ook als er op dat moment al een of meer explorer-vensters voor C openstaan.

Laatst bewerkt:
Omejan,

Bedankt voor de tip. k denk dat ik hier wel wat mee kan.
In ieder geval bedankt voor de moeite.

:thumb: :thumb: :thumb:

Graag gedaan.

Wat je ook nog zou kunnen overwegen is een launcher. Zelf gebruik ik HiddenMenu, onzichtbaar op het bureaublad en zo'n snelkoppeling naar C bijvoorbeeld is dan zelfs met nog een muisklik minder te bereiken.

Succes. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan