Nieuwe PC, gangbare videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

B StylezZ

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Hallo allemaal,

na het jaren uit te hebben gezongen met mijn trouwe PC, ben ik nu echt toe aan een nieuwe.
Hij is namelijk verouderd, en niet zo'n beetje ook. (PIII, 633 MHz, 16 MB Videokaart, 256 MB RAM :o)

Nu is mijn oog gevallen op de Packard Bell iMedia B3800.
Een snelle 3.3 GHz processor, een harde schijf van 250 GB en de 1024 MB RAM zorgen dat ik weer een beetje een goede basis heb, van waar uit ik later weer kan upgraden.

Naja, klinkt allemaal prima vind ik, alleen ik heb geen idee wat ik van de videokaart kan verwachten. Er zit een ATI Radeon X1100 in en aangezien ik ook weer games wil spelen, let ik dus ook op de kaart. Wat kan ik van deze kaart verwachten?
Ik denk niet dat hij voldoet in het spelen van Age of Empires III, C&C 3 etc.

Kan iemand een indicatie geven van wat ik met deze kaart kan, en eventueel een andere grafische kaart aanbevelen?

Alvast bedankt :)

als je van plan bent te upgraden zou ik zekker geen Packard Bell nemen.
reden is dat er vaak niets aan te upgraden val op geheugen en beeld kaart na dan.
kijk eens rond voor een leuke q pc je vind deze ook bij hacktic computerwinkels

Ik hoef ook niet per se te upgraden.
Ik gok dat ik met het systeem dat ik wil kopen wel even voort kan.
Op de videokaart na dan, want wat ik er van begrepen heb, is dat niet veel soeps.
Maar bedankt voor de tip, ben effe op de site van Hacktic aan het kijken ^^

Laatst bewerkt:
of ga naar dell (http://www1.euro.dell.com/content/products/category.aspx/desktops?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs)

Dell is geen hell! goede service (verzendkosten wel een beetje hoog) alleen maar A merken.

http://www1.euro.dell.com/content/products/category.aspx/3x_dt_cat3?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

en dan voor de E520, ik weet niet wat je budget is maar ik zou er dan het volgende in doen:

- Proccesor: Intel® Core™ 2 Duo E6420 Processor
- Monitor: Dell™ 19-inch Value-flatpanel (SE197FP)
- Geheugen: 2.048 MB [4 x 512] 533 MHz Dual Channel DDR2-geheugen
- HDD: 320 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 8 MB DataBurst™-cache
- Graka: 256 MB ATI® Radeon® X1300 Pro PCI Express

Dan zit je op 1120 euro maar dan heb je wel een supermonitor erbij als je die weg laat zit je op de 895. wel exclusief verzenden

Laatst bewerkt:
Dell heeft inderdaad mooie systemen. Alleen die extra bezorgkosten... €89,- (als ik het me goed herinner), is niet misselijk.

Heb op de Hacktic site gekeken, maar een van de QMotion systemen word het niet.
De enige voor mij enigzins betaalbare (De Silver1600) is 45 euro duurder dan de Packard Bell iMedia, maar is qua prestaties op elk punt minder.

En tjah, Dell.. ik weet het niet ;) Hoe zit het met de service? Stel dat er iets kapot is?

Dell heeft inderdaad mooie systemen. Alleen die extra bezorgkosten... €89,- (als ik het me goed herinner), is niet misselijk.

Heb op de Hacktic site gekeken, maar een van de QMotion systemen word het niet.
De enige voor mij enigzins betaalbare (De Silver1600) is 45 euro duurder dan de Packard Bell iMedia, maar is qua prestaties op elk punt minder.

En tjah, Dell.. ik weet het niet ;) Hoe zit het met de service? Stel dat er iets kapot is?

Dell service is goed (videokaart deed het niet goed, gebelt, nieuwe), en kijk nog even naar me andere post wat ik heb hem ge- edit. En wat is u budget?

Tjah, arm studentje he ;)
Ongeveer rond de €500,-

Ik heb nog even gekeken op de Dell-site en ben echt als een blok gevallen voor de Dell Dimension E520 :eek:

Intel® Viiv™ Pentium® D 925 Dual Core Processor (3,00 GHz, 800 MHz, 2 x 2 MB)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
2.048 MB [2 x 1.024] 533 MHz Dual Channel DDR2-geheugen
Geen monitor
320 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 8 MB DataBurst™-cache
16x DVD+/-RW-station
256 MB ATI® Radeon® X1300 Pro PCI Express grafische kaart
Collect & Return-service, slechts 1 jaar

En dat zonder monitor, dus voor €499,-

Op alle punten beter dan de PB iMedia. 70 GB meer ruimte, dubbel zoveel RAM, een dual core etc. Ben alleen niet zeker over de videokaart. Kan iemand me daar wat over vertellen?

Tjah, arm studentje he ;)
Ongeveer rond de €500,-

Ik heb nog even gekeken op de Dell-site en ben echt als een blok gevallen voor de Dell Dimension E520 :eek:

Intel® Viiv™ Pentium® D 925 Dual Core Processor (3,00 GHz, 800 MHz, 2 x 2 MB)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
2.048 MB [2 x 1.024] 533 MHz Dual Channel DDR2-geheugen
Geen monitor
320 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 8 MB DataBurst™-cache
16x DVD+/-RW-station
256 MB ATI® Radeon® X1300 Pro PCI Express grafische kaart
Collect & Return-service, slechts 1 jaar

En dat zonder monitor, dus voor €499,-

Op alle punten beter dan de PB iMedia. 70 GB meer ruimte, dubbel zoveel RAM, een dual core etc. Ben alleen niet zeker over de videokaart. Kan iemand me daar wat over vertellen?

x1300 is wel redelijk, maar ik zou er een andere in doen, dus deze kaart niet aanvinken/kopen

http://www.hardwaresecrets.com/article/254

Welke games speel je vooral?

Laatst bewerkt:
Een X1300-videokaart is niet geschikt voor de recentere games, laat staan op een grote monitor. Want je wil geen lage resolutie hebben op een grote monitor.

Een X1300-videokaart is niet geschikt voor de recentere games, laat staan op een grote monitor. Want je wil geen lage resolutie hebben op een grote monitor.

Ben nog even aan het editten keek namelijk naar de verkeerde

Bedankt! Ik heb alles even doorgenomen, en het ziet er naar uit dat ik meer in de goede richting zit. Sowieso is de verdubbeling van het RAM een groot pluspunt, plus uiteraarde de Dual Core processor.

Hhmmm.. tjah. Een goede kaart blijft dus het probleem :S
Suggesties voor een andere, goede kaart? Die kan ik er dan altijd nog later bijkopen.

Enne.. najah. Ben niet zo'n pc-gamer, simpelweg omdat mijn PC het niet aankan. Maar ik heb nu toch echt een nieuwe nodig, en omdat ik dan toch wel een krachtige computer koop, ga ik er zeker op gamen. En dan moet je denken aan games als Call of Duty 2, Age of Empires III, C&C3 etc.

Laatst bewerkt:
Minimaal een ATi Radeon X1600Pro 256mb of een nVidia Geforce 7600GS 256mb.

Dan kan je in iedergeval nog wel even vooruit. De huidige generatie games kan je er ook acceptabel op spelen.

Laatst bewerkt:
Maar ja.. kan je iets duidelijker zijn over 'redelijk'? Kan ik er bijv. Age of Empires III, C&C 3 etc fatsoenlijk mee spelen? Games als Crysis gaan me een beetje te ver, maar ik wil toch zeker wel een beetje fatsoenlijk recente games kunnen spelen :)

Dan zou ik dus even voor een andere graka kijken :)

deze:
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=JAXS4U&showTechData=true

of

deze:
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=JAXXNO&showTechData=true

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de tips mensen :)

Ik denk dat ik toch voor de Dell Dimension E520 ga. Is, afgezien van de grafische kaart, wel een goed systeem, toch? Denk dat ik daar een flinke tijd mee vooruit kan.

Ik ga morgen nog even langs de lokale computerboer, eens zien of hij wat heeft staan wat qua prestaties en prijs kan tippen aan de E520.
Mocht ik voor de E520 gaan, dan komt die betere videokaart later wel, een snellere processor en meer RAM zijn de voornaamste prioriteiten.

Na een bezoekje langs de lokale computerbakker, en wat rondzoeken en vragen op het internet, word dit mijn toekomstige systeem:

- CoolerMaster Centurion 5 Kast
- Intel Core 2 Duo E6400 2,13 GHz
- Asus I S755 P5LD2 SE/C C2D ATX Moederbord
- 2 x 1 GB ValueRAM DDR2
- Samsung SH-S182M LS 18+/- DVD-drive
- nVidia Geforce 8600GT óf Geforce 8800GTS
- Recom Power Engine 450 Watt

Ruim boven het budget wat ik me eerder voornam, maar aangezien ik vrij veel werk en binnenkort ook nog eens mijn vakantiegeld krijg, komt hij vrij gauw hier te staan :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan