startprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnie1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 mei 2007
Heb plotseling het probleem dat bij het opstarten mijn computer blijft 'hangen' in system configurations, waarbij in DDR SDRAM at Bank : 0 2 de 2 'knippert'. Heeft iemand een oplossing?

ik denk dat er gewoon een geheugenreepje de geest gegeven heeft

oplossing: haal die kapotte eruit, en plaats een nieuwe

Bedankt voor je reactie Dillondarko!
Ik heb 2 reepjes van 256Mb aan boord. Heb er een uitgehaald en de 0 begon te knipperen! Andere er ingedaan en weer knipperde de 0! Beide erin en de 2 knippert weer! Moet er iets in de bios worden veranderd?
Ik hoor het graag. Ronnie1

Bedankt Crash!
Echter, ik begrijp jouw tip niet! Ben nog een feut.

Je vraag stond in de verkeerde sectie. Crash heeft de vraag voor je verplaatst en aangegeven waar de vraag nu staat

Zie uitleg M@rio.

Ben je in het Bios bezig geweest, voordat deze problemen begonnen?

Het probleem is ontstaan nadat ik een reepje van 256Mb (Kingston) had toegevoegd. Aanvankelijk geen problemen, maar na een paar keer starten ontstond dit probleem.
In het bios is niets veranderd

check de temp van die reppjes dan met bijv. speedfan. je pc uitstoffen helpt ook wel eens bij warmteproblemen.

maak ff een bootable cd met memtest86 erop, kan je je geheugen ook eens testen op fouten

EDIT: memtest is hier te downloaden: http://www.memtest86.com

nog een keer startprobleem!

Ik hoop dat de oudgedienden in het forum er begrip voor hebben dat je als beginneling in een verkeerde sectie of topic terecht kunt komen. Geen boze opzet maar onwetendheid. Weet je nog hoe je zelf begon?
Wat betreft startprobleem: Heeft er iemand van de oudgedienden bij stilgestaan dat het te maken zou kunnen hebben met het feit dat er sprake zou kunnen zijn van het 'meestarten van een USB-stick'? In mijn geval een 1GB Kingston Data Traveler, aangesloten na het starten, vervolgens mee opgestart, met de problemen tot gevolg. Het was niet tot me doorgedrongen om dit bij mijn vraag te vermelden, maar werd er door één van de 'langsten' op gewezen: geef een compleet overzicht van de situatie. Ik ben nu uit de problemen zolang het duurt. Hoop me spoedig weer te mogen melden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan