pc pakt internet verbinding te traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hoi !

Mijn pc doet dit sinds een paar weekjes, en het is geen wereldramp, maar erger me er soms wel aan. Pc start normaal op. alle applicaties laden lekker snel, tot zover niks aan t handje. Maar de internet verbinding laat op zich wachten ( tussen 1 en 2 minuten ). dus programma's die meeladen met de opstart ( antivirus en firewall ) kunnen dan niet gelijk updaten. Ook als ik in de tussentijd dan msn start, laat die op zich wachten, net zolang totdat er verbinding is met het netwerk. Als ik eenmaal verbinding heb, kan ik gewoon surfen en heb verder nergens last van. Ik heb mijn pc gescant op virussen ( avast, en tijdje terug nog met een trial versie van nod32), op spyware ( spybot, adaware en a-squared ), op fouten in het register ( ccleaner en registry mechanic ) en elke dag voordat ik de pc uitzet schoon ik hem op met ccleaner. Er zijn geen virussen, spyware of malware gevonden. Ook doe ik regelmatig een defragmentatie met O&O defrag. Bij opstarten start alleen het noodzakelijke op ( 1 en ander gecheckt met msconfig, niks ongebruikelijks gevonden ). Mn laatste redding was bootvis, maar ook dat heeft niks opgeleverd ( was te proberen :) ) Het betreft hier een pc met xp pro.

Hoop dat dit verhaal voldoende info geeft om mij te kunnen helpen :D

Alvast bedankt !

Laatst bewerkt:
Ik weet niet welke provider je hebt, maar ik deze eens bellen.

hoi, thnx voor je antwoord.

Maar aan de provider ligt het niet ( planet internet ). De snelheid is normaal als er eenmaal verbinding is. Dit is echt iets van de laatste weken en gok dat het toch ergens bij xp ligt.. maar waar..

hmm.. iemand nog een ideetje ? Het probleem is er nog steeds ( lijkt nu wel of het steeds langer duurt.. ) bij het opstarten start ( naast de standaard windows services ) zonealarm pro firewall, en avast antivirus. Zonealarm heb ik niet zo lang geleden nog opnieuw geinstalleerd, en aan avast kan het denk ik niet liggen.. die wacht ook op verbinding tijdens de opstart.

heb met a-squared gescant, dat is net zoiets als ewido. Heb zo'n beetje met alles gescant ( a-squared, ad-aware, spybot, avast antivirus, trial versie van nod32). deze geven allemaal aan dat mijn pc schoon is van virussen, malware, spyware e.d..

Misschien de drivers van je netwerkkaart updaten??

gedaan.. en had gelijk geen netwerk meer. met veel moeite heb ik nou weer iets van een internet signaal Nu werkt het internet niet echt lekker ( avast geeft terwijl ik dit zit te typen een foutmelding weer ). Daarnaast staat er in 1 keer dit bij mn netwerk icoon:
4klt4cl.jpg

^dat hoort mijn inziens 100 te zijn :S

systeemherstel is niet mogelijk..

Ik ben toch weer terug met deze topic, het euvel is er nog steeds, en het lijkt er niet beter op te worden, voor mijn gevoel duurt het pakken van de verbinding juist langer..
dus nog even in het kort:

- pc start normaal op ( geen bliepjes en dergelijke )

- De nodige applicaties starten ook snel op ( firewall, antivirus, en de nodige windows services, onnodige zijn uitgevinkt. )

- nadat hij is opgestart duurt het zeker nog een minuut voordat de internet verbinding komt, tot die tijd kan ik toepassingen zoals msn messenger, verkenner, of zelfs taakbeheer niet activeren. Pas als ik dat doe zodra er verbinding is, werkt alles gewoon, en kan ik de hele dag internetten en dergelijke zonder enige problemen.

- er is gescant met de nodige programma's, er zijn geen virussen, malware, spyware en dergelijke gevonden

- systeemherstel is geen optie.

wie o wie heeft voor mij het laatste redmiddel ?

wederom alvast bedankt !

die onnodige progr. kan je zo uitschakelen.
Bij uitvoeren zet msconfig en dan ga je naar opstarten en daar vinkjes alles uit en en daar vink je alles weer in, systeem opnieuw uit zetten en weer opstarten. het systeem zet de vingtje er bij die je nodig heeft.

Heb je pas wat geïnstalleerd of update waar je problemen mee heeft.

dat heb ik dus al gedaan :)

ook voordat ik dit probleem had deed ik al onnodige services uitschakelen om de opstarttijd beetje te versnellen. Er lopen ook 21 processen mee in taakbeheer na het opstarten.

Wat ik zelf ervaring mee heeft dat ik er achter kwam als ik mijn virus uit had gezet dat mijn Internet veel en veel sneller was.

Heb je pas wat geïnstalleerd of update waar je problemen mee heeft.

Updates staan uit op deze pc. Heb geen idee wat ik toen had geinstalleerd, dit gebeurde zo van de 1 op de andere dag.

als ik de pc voor het eerst opstart, ga ik ondertussen naar beneden om drinken of iets dergelijks te halen, als ik terug kom is hij netjes opgestart, zo dood ik de tijd dan. Maar asl de pc om een reboot vraagt ( voor bijv installatie van een virusscanner ) dan is het best frustrerend.

Wat ik zelf ervaring mee heeft dat ik er achter kwam als ik mijn virus uit had gezet dat mijn Internet veel en veel sneller was.

ik ben geswitched van virusscanner, om te kijken of dat het probleem was, maar nee het bleef hetzelfde. Als de verbinding er eenmaal is, dan is hij ook gewoon stabiel en snel. dan kan ik internetten en downloaden wat ik wil, zonder onderbrekingen, of dat de pc gaat haperen.

IK kwam er achter tot ik norton had verwijderd, toen draaide ik een program dat 7 min draaide toen in een na de back-up 25 min. draaide, ik weet wat ik er zelf aan doen..Ik hoop voor jou dat er iemand anders een antwoord op heeft, sussec.

Norton staat best bekend dat ie redelijk veel " vreet ". heb op dit moment nod32 als virusscanner, en daarvoor had ik avast. Beide zijn redelijk lichte anti virus programma's, dus het ligt gelukkig niet daaraan :)

Maar in ieder geval bedankt voor je moeite, en zeker rond deze tijd :D ;)

Ja klopt op dat moment ik had geen virus scan er op maar wel de firewall van microsoft er op, ik heb dat bekent oké helpmij bekent gemaakt en er werd tegen mij gezegt , ik moest er maar mee leven..

zonder virusscanner zitten lijkt me geen strak plan, 1 keer meegemaakt en dat heb ik geweten ( had toen nog windows 98.. ), kon gelijk de boel omgooien, dus dat risico neem ik maar niet :D

Heb je nog steeds die LAN-verbinding > 10Mmbps ? Zoals je al zei, zou die niet 100 Mbps moeten zijn ? Netwerkkaart ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan