• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

resterende werktijd uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rhanssens

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
He hoi Experts...

Een vraagje.. hoe kan ik het voor elkaar krijgen om, na het bepalen van een eindtijd, de resterende tijd uit te rekenen.

Eigelijk is het (geen exceltaal) de volgende formule:

Eindtijd - de tijd van nu (moet hiervoor =NU() worden gebruikt) = resterende tijd.

Hierbij is de eindtijd reeds bekend, maar loop er steeds tegenaan dat bij de formule =NU() er ook een datum wordt meegegeven. In principe zou ik genoeg weten als ik in een cel de formule "=NU()" minus de datum kan krijgen dus een contante geupdate celvoor alleen de tijd.

Ik dank u bij voorbaat allen die mij willen helpen.

Groetjes
rhanssens

De functie NU() geeft inderdaad datum én tijd. Met een celopmaak kun je alleen de tijd weergeven.
Voor het berekenen van de resterende tijd :

Voer eindtijd in bv. 12:22, huidige tijd = NU(). Huidige tijd - eindtijd geeft nu het verschil in uren/minuten.
Let er op dat de eindtijd met gebruik van " : " wordt ingevoerd !!

Succes,

Erik

Voorbeeld:
A3 is de eindtijd
B3 wordt dan
Code:
=TEKST(NU();"uu:mm")
C3 wordt dan
Code:
=(A3-B3)
met als celeigenschappen

uitrekenen resterende tijd

Helaas dit lukt niet ik krijg "#########################"

Komt dit omdat ook de eindtijd wordt gegenereerd uit een verschillend aantal tijden, namelijk

begintijd+pauze+aantal werkuren.

Please.. kan dit probleem worden opgelost?

Groetjes
René

Inderdaad, een negatieve tijd moet je afvangen, zoals je kunt zien in het voorbeeld.

Bijlagen

ik heb het even anders opgelost. het probleem is wel de =nu() steeds veranderd. negatieve tijden komen in het rood te staan (voorw. opmaak).

steven

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan