updaten lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Deze computer wordt bestuurd door windows vista premium. Tot gisteren ging het updaten vlekkeloos. Gisteren wilde Windows Defender een update binnenhalen maar dat lukt niet. En nog steeds niet.
Steeds verschijnt de foutmelding 0x80240022.
Ik heb de fabrikant dit probleem gemeld, maar het duurt altijd een aantal dagen voordat je iets te horen krijgt.
Is er misschien iemand op dit forum die iets over deze foutmelding weet en misschien ook oplossing voorhanden heeft?

Doe dan het volgende:

1 Ga onder startmenu naar "Windows Update".
Klik aan.

2 Windows Update scherm opent zich.

3 Ga links in het scherm naar "Instelling Wijzigen"
Klik aan.

4 Het scherm "Bepaal hoe Windows updates wilt laten installeren" opent zich.

5 Klik aan naast het rode Icoontje "Nooit naar updates zoeken".

6 Haal de "vinkjes" bij "Aanbevolen updates" en "Updateservice" weg.

7 Klik op "Ok" en vervolgens "Ok" om het "Windows Updatescherm" te sluiten.

8 Windows zal met waarschuwingen en "waarschuwings-schermen" komen. Negeer dit en sluit de schermpjes af, door rechts boven in de hoek het rode sluit-kruisje aan te klikken.

9 Open opnieuw "Windows Update" onder het startmenu .

10 Het "Windows Update scherm" opent zich. Er komt een rode waarschuwingsregel met "Zoeken naar updates voor uw computer" naast het rode "Windows Update Uitgeschakeld Icoon".

11 Klik hier onder de blauwe regel "Naar updates zoeken" aan.

12 Windows zal vriiwel zeker met updates komen, waaronder ook de update van "Window Defender" die de "Foutcode 0x80240029" opheft.

13 Installeer alle updates en Windows geeft aan je "Computer opnieuw opstarten". Dus doe je dit ook.

14 Je zal zien dat na het opstarten "Windows Defender" weer perfect werkt en zal op dat moment ook geen updates meer weergeven.

15 Waarom Windows bij "Automatische updates" dit niet doet is een vraag voor Bill Gates.

16 Vergeet niet om "Windows updates" in het "Windows updates-scherm" weer "Automatisch updaten" aan te klikken.
Vaak doet Windows na het opnieuw opstarten dit zelf, maar soms ook niet.

Ik ga in eerste instantie in op de bijdrage van Patrickt. Dank daarvoor.
Ik heb de aangegeven weg gevolgd en kom het volgende tegen.
Ik start bij 6. Haal de "vinkjes" weg bij"Aanbevolen updates" en Updateservices" Het item "Updateservices" staat niet in dit scherm.
Dan ga ik naar 10. Er verschijnt geen rode waarschuwingsregel maar wel in geel "Zoeken naar updates voor uw computer" Ik laat dan zoeken en daarna komt een rode regel, waarbij wordt aangegeven dat de update is mislukt, met een foutmelding 80246008. Ik heb me vervolgens laten verwijzen naar Windows Help en Ondersteuning, waarin bij de foutmelding 80246008 wordt aangegeven, dat er in systeembeheer>services>Background Intelligent Transfer Service (BITS) wellicht dingen moeten worden gewijzigd. Ik heb het opstarttype gewijzigd in "Automatisch (vertraagd starten)". Vervolgens op "starten" geklikt, en dan komt de melding: "Kan BITS op de lokale computer niet starten. Fout 2: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden" Jammer dan. Verder wordt aangegeven om in services ook nog te kijken naar "Windows Eventlog-services" Daar staan de aanbevolen instellingen goed.
Al met al ben ik dus niet bij de oplossing van het probleem uitgekomen. Ik hoop dat je me nog weer een stapkje verder kunt brengen.
Tot zover dank

Nog even deze toevoeging. Ik wacht nog even met het doen van een poging om windows defender te verwijderen en weer opnieuw te installeren. Het verwijderen vraagt waarschijnlijk om een speciale truck, want hij is opgenomen in de OEM-versie van Vista die op mijn pc voorgeinstalleerd is. Defender staat niet apart aangegeven in programma-onderdelen in het configuratiescherm

Ik wil graag dit probleem nog eens onder de aandacht brengen
Dank u

defender

Ik had hetzelfde probleem als sjcmmol de tips van patrickt opgevolgd dit ging in eerste instantie ook fout maar bij de tweede poging lukte het wel.
Ik zou zeggen probeer het nog een keer.
En bedankt voor de tip.

Afronding

De hulp van de fabrikant was niet effectief.
Daarom heb ik gisteren de stap gewaagd om een systeemherstel te doen naar ruim een maand terug.
En dit bleek gelukkig effectief te zijn. Ik kon de inmiddels 9 updates downloaden en installeren.
Vanmorgen keek nog weer even naar windows update en toen zag ik tot mijn schrik weer een fout staan: code 80245003. In de download informatie van MS was over deze code niets te vinden. Echter in de loop van de dag is er automatisch door Microsoft software van Windows Update (7.0.6000.374) op mijn computer geinstalleerd.....en alles staat nu weer op groen.

Ik hoop dat hiermee "het leed geleden is"

Dank voor de aandacht voor dit probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan