Stabiele pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthias1605

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Hoi,

Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen, in ieder geval alle onderdelen die in de kast zitten en ik heb daarbij de volgende losse onderdelen gevonden:

Moederbord - MSI P6N SLI Platinum (nForce 650i SLI - S775)
Videokaart - BFG 8800 GTS OC2 - 640 MB – PCIe 16x - TV+2x - DVI
Geheugen - PC2-6400 - 1 GBx2 - DDR2 - OCZ Platinum2 XTC 2K C4
Processor - INTEL Core2Duo E6600 (S775 - 1066MHz - 2x2 MB)2,40
Koeler - Thermaltake Silent 775D (Socket 775)
Harde Schijf - Western Digital 320 GB 3200AAKS (SATA300 - 16MB)
Dvd Speler - LG (16x/52x - intern - SATA - bulk) Zwart
Voeding - 600 Watt PSU - OCZ GameXStream

Mijn vraag is of dit een goed en stabiel systeem is.
Ik bedoel dat de onderdelen goed bij elkaar passen en dat er niks vertragends tussen zit.
Het gaat hier dus om meer dan 1000 euro dus vraag ik jullie of je hetzelfde zou gedaan hebben.

Ik zit nog te twijfelen tussen:
Asus Videokaart PCI-e GeForce 8800GTS 640MB GDDR3 2xDVI
of BFG 8800 GTS OC2 - 640 MB – PCIe 16x - TV+2x - DVI
Die Asus is dus 40 euro goedkoper.

Ziet er goed uit, kies een goede kast uit met nette airflow. De 600 watt hoort voldoende te zijn.
Succes met het bouwen!

Laatst bewerkt:
BFG 8800 GTS is wat zwaarder geclocked dus daarom iets duurder dan de asus.
verder ziet het er goed uit.
100% zekker heb je nooit er kan altijd net ff een ding zijn want niet goed mee werkt.
maar bij een heel nieuw systeem is dit echt 1 op de 1000 of zo.
veel plezier er mee als het eenmaal draaiende is allemaal :thumb:

Daarvoor ook goed testen en gebruik maken van de RMA van de leveranciers mocht er iets fout gaan. Als je echt meer dan 1000 euro gaat uitgeven, dan maakt die 40 euro voor een zwaarder geklokte GPU toch ook niet veel meer uit? Let wel dan op een hoger stroomverbruik en hogere temperaturen. Stockkoelers van GPU's zijn daarbij ook niet alles.

Bedankt voor de reacties, ik ben er nu zeker van dat dit het is. En met de kast is alles in orde, heb er 2 dikke koelers op zitten, dus :thumb:

Perfect stil systeem. Ik heb die videokaart ook maar dan de 320 Mb versie en die hoor je amper dus heel stil :thumb: En als je echt een stil systeem wil kan je ook nog een andere cooler op de processor zetten als je dan toch bezig ben:) Voor extra cooling en stilte. Verder is er niet veel verschil tussen die 2 kaarten, Ik heb bijv een MSI geforce 8800 GTS en ik haal 9200 3Dmarks06, en mn broer heeft een ASUS Geforce 8800 GTS en die haald 8600 3Dmarks06, dus veel verschil zul je niet merken:thumb:
Mooi systeem btw :love:

Perfect stil systeem. Ik heb die videokaart ook maar dan de 320 Mb versie en die hoor je amper dus heel stil :thumb: En als je echt een stil systeem wil kan je ook nog een andere cooler op de processor zetten als je dan toch bezig ben:) Voor extra cooling en stilte. Verder is er niet veel verschil tussen die 2 kaarten, Ik heb bijv een MSI geforce 8800 GTS en ik haal 9200 3Dmarks06, en mn broer heeft een ASUS Geforce 8800 GTS en die haald 8600 3Dmarks06, dus veel verschil zul je niet merken:thumb:
Mooi systeem btw :love:

ik zou een dvd speler van samsung nemen deze is iets sneller en heeft een aansluiting op sata.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan