Bios updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo,

Ik wil mijn Bios gaan updaten, ik heb een AmiBios version 1.21.11 uit het jaar ©2000
Wie weet wat ik moet doen om die te kunnen updaten?
Wat voor een software heb ik bijvoorbeeld nodig?

Waarom wil je de bios updaten?

Overigens vind je de bios updates bij de moederbordfabrikanten, meestal ook met de flash tool, en anders staat hij er apart bij vermeld.

Ami is alleen de sofwarebakker ervoor, daar vind je geen updates, die zijn specifiek voor dat mobo.

Omdat ik foutmeldinge krijg en mijn computer steeds uit zichzelf opnieuw opstart, maar ik heb dat nog nooit gedaan, dus weet ik niet waar ik beginnen moet :o

Als je BSOD krijgt, zet die foutmelding hier een neer, of doe eerst onderstaande.

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

En wanneer krijg je het probleem? als windows opstart, of in windows of gelijk bij het opstarten.

Heeft meestal niets met de bios te maken, en zou er ook niet aan beginnen als daar de oorzaak niet ligt.

Dat is een hele lap tekst weet niet hoe ik die over moet gaan nemen om hier te zetten ,maar er staat ook iets over win32k.sys

Dat is een hele lap tekst weet niet hoe ik die over moet gaan nemen om hier te zetten ,maar er staat ook iets over win32k.sys

Ik kreeg wel een foutmelding die ongeveer dit is:

STOP: 0X0000008E, 0XC0000005, 0XBF82CDAF, 0XF451C2FC, 0X00000000

WIN32K.sys
Adres: BF82CDAF, base at BF800000
datestamp: 45F013F6

Waneer heb je voor het laatst geüpdated?

Welk servicepack staat erop?
En waneer gebeurt die BSOD?

Het is een vrij algemene foutmelding, die te maken kan hebben met slecht geheugen, verkeerde timings in de bios daarvan, diverse dll bestanden die verouderd zijn.

Vanmiddag nog geupdated.

Servicepack 2 staat er op besturingsysteem is WinXP Home

Ik weet niet precies wanneer de BSOD gebeurt, altijd onverwachts, soms tijdje niet dan weer paar x achter elkaar.

Probeer het eerst met een sfc /scannow in start, uitvoeren met de XP cd in de drive.
Een eventuele memtest vind je hier.

Wanneer is dit probleem begonnen? na het installeren van hard of software?

ik heb mijn bios ook eens geflashed omdat mijn computer soms helemaal uitviel en ik heb toen een nieuw moederbord moeten steken . Om dan tot de vaststelling te komen dat mijn probleem nog niet opgelost was . ( de voeding was stuk ) een moederbord is zo duur nog niet maarja als je dan toch bezig bent is een nieuwe processor enz ook leuk meegenomen . wat ik wil zeggen is dat er veel kan foutlopen met het flashen en dat het waarschijnlijk uw probleem niet gaat oplossen .

Ik heb de scannow gedaan, maar weet niet of het iets gedaan heeft, de memtest snap ik niet, moet ik dat op een cd branden ofzo? Hetis een .iso bestand.
En ik weet niet precies wanneer het probleem begonnen is... in installeer soms wel wat maar weet niet of het specifiek na een installatie is gekomen.

Probeer het eerst met een sfc /scannow in start, uitvoeren met de XP cd in de drive.
Een eventuele memtest vind je hier.

Wanneer is dit probleem begonnen? na het installeren van hard of software?

Memtest kun je als iso krijgen die je als image dient te branden, maar ze zijn er ook voor een floppy.

Je zou ook nog een systeemherstel kunnen uitvoeren, naar een datum dat je zeker weet dat het probleem er niet was.

Het blijft onduidelijk of het nu een hard of softwareprobleem is.

Moest je toevallig 2 latjes geheugen zitten hebben kan je altijd eens eentje eruitnemen en zo eens een tijdje proberen of 1 latje bijkopen . Kost iets van een 50 euro

Memtest kun je als iso krijgen die je als image dient te branden, maar ze zijn er ook voor een floppy.

Je zou ook nog een systeemherstel kunnen uitvoeren, naar een datum dat je zeker weet dat het probleem er niet was.

Het blijft onduidelijk of het nu een hard of softwareprobleem is.

Ik ga eerst wel een systeemherstel doen, om er uit te kunnen sluiten of het softwarematig of hardware matig is.

Bedankt tot zover!

IK heb een stysteemherstel gedaan, maar krijg nog wel steeds andere foutmelding:

Ik heb foutenrapport verzenden gedaan, toen kwam eruit dat ik iets moest upgraden, toen kreeg ik de melding weer, weer een rapport verzonden en daar kwam dit uit:

Probleem veroorzaakt door Device Driver.

U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.

Meer informatie

--------------------------------------------------------------------------------

Samenvatting probleemrapport

Type probleem
Windows-stopfout (er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode)

Is er een oplossing beschikbaar?
Nee

Wat betekent dit probleem?
Er heeft zich een fout voorgedaan in Windows die niet kan worden opgelost. U dient uw computer opnieuw op te starten.

Oorzaak
Onbekend

Computersymptomen
Er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode (bijvoorbeeld: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)

Wat kunt u nog meer doen?
Blijf doorgaan met het verzenden van probleemrapporten zodat analytici bij Microsoft deze kunnen bestuderen en kunnen proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Dat is die stopfout die ik steeds krijg volgens mij.

Je vind hier al die stopcodes, maar of je er wat aan hebt?

Kijk eens welke versies van de drivers erop staan, en kijk dan bij de fabrikanten van die hardware of daar nieuwe voor zijn, en installeer die.

Kan ook met windows update, maar dan niet voor snel kiezen, en handmatig bij de drivers voor hardware deze bijvoegen.

Tevens neemt het niet weg om maar toch die memtest uit te voeren, het zal toch een kwestie worden van deduceren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan