Kan één e-mailtje niet verwijderen (windows mail)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ben Henkes

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2000
Berichten
205
Ik gebruik Windows Vista ultimate en Windows Mail.

Ik heb een raar probleem
Ik ontving 2 dagen geleden een spam-mailtje die niet naar de "verwijderde items" werd geplaatst maar rechtstreeks naar "postvak in"
Nou gebeurt dat wel vaker , en dan delete ik het betreffende mailtje gewoon.

Alleen nu kan ik dit nieuwe mailtje ineens niet deleten!!!
Ik kan zelfs niet de eigenschappen er van bekijken!!!

Ik krijg dan alleen de melding "er is een onbekende fout opgetreden"
En verder niets!

Weet iemand wat er hier aan de hand is?

p.s. Ik ben nog even aan het zoeken geweest.
Ik heb de mappen van Windows Mail al gevonden.
Het vreemde is nu: dat e-mailtje staat wél in "postvak in" in windows mail , maar ik kan het betreffende mailtje niet terug vinden in de programma mappen van windows mail!

Hééél vreemd allemaal!!!
 
Indien je betreffende mailtje nog niet hebt binnengehaald kan je proberen het te verwijderen via de webmail van je provider. Dan staat het nog op de mailserver. Misschien dat je zo het mailtje kunt verwijderen.
 
nee, gaat niet meer, nadat ik de afzender had beantwoord kreeg ik deze mail niet meer verwijderd. en dit was gewoon een reactie van een persoon die op marktplaats spullen heeft gekocht van mij. dus geen kwade bedoelingen.
 
En als je eerst de prullenbak van je mailprogramma leegt en andere onbetekenende mails verwijderd, kan je dan dat e-mailtje verwijderen?

edit:
Welke Anti-virusScanner gebruik je?
Met de meesten kan je mbv een rechtermuisklik op een bestand het laten scannen en evt verwijderen (indien besmet/corrupt)
 
Laatst bewerkt:
Dit is een inmiddels bekende bug van Windows Mail. Eergisteren had ik precies het zelfde probleem. Via Google zijn diverse work-arounds te vinden hoe je die mail kan verwijderen, maar.... dan wel eerst een backup maken van al je emails, want daarna ben je niet alleen die ene mail kwijt, maar al je mail...
 
Dit is een inmiddels bekende bug van Windows Mail. (...) Via Google zijn diverse work-arounds te vinden hoe je die mail kan verwijderen

Thnx MrMusic!
Dit wist ik niet. Ben altijd geinteresseerd in bugs/vulnerabilities.
Bedankt voor je info!:thumb:
Ga ik verder uitzoeken (Heb geen Vista, dus gewoon uit interesse)
 
Laatst bewerkt:
Beste mrmusic

kun je misschien een link hier plaatsen zodat ik zonder kleerscheuren het juiste progje zijn werk kan laten doen?

bedankt

Ben
 
Geen progje, maar een work-around, (zoals mrmusic al zei):
Via deze website heb ik 'm gevonden:

Eerst en vooral een backup maken van je Windows Mail folder.

1. Sluit Windows Mail
2. verwijder de Backup subdirectory in de Windows Mail folder
(C:\users\jouw naam\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail\)
3. Verwijder het bestand WindowsMail.MSMessageStore in de Windows Mail folder
4. Herstart Windows Mail

Nu zal Windows Mail alle berichten repareren in een herstelde mail folder.
Nadien kan je die gerepareerde folders naar jouw lokale folders overbrengen.
 
Laatst bewerkt:
Sorry maar ik ben op vakantie, zodra ik terug ben neem ik deze vraag weer op om te kijken of ik eruit ben. jullie horen nog van me over 1 1/2 week.

Ben
 
Ja, ik heb geprobeert om dit bericht via de map te verwijderen, echter daar kom ik deze mail helmaal niet tegen, heel vreemd. als ik naar mijn postvak in ga, dan staat ie er gewoon nog en kan ik hem wederom niet verwijderen.
wie heeft er nog een oplossing???

ben:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan