rare foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleur12

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
GRRRRRRRR ik wordt nog eens heel erg boos op mijn pc want ik heb WEER een probleem met mijn cd´s die ik aan het orden en en overbranden ben. Ik heb ene cd met data (word) en foto´s nu wil ik die kopieren naar een externe harde schijf en nu krijg ik bij sommige mapjes de volgende foutmelding:

Gegevensfout cyclische redunantiecontrole

Kan deze dus nu niet kopieren en zit met een probleem, wie helpt mij pc dummie uit de brand ? :(

Die data is corrupt. Volgende keer als je CD'tje brand even verifiëren als het klaar is. Ik ben nog geen manieren tegen gekomen om CRC fouten te herstellen.

Brandfoutjes, beschadigingen, te snel gebrand, niet zo beste kwaliteit DVD of CD, te oud misschien, wie zal het zeggen.

Controleer altijd iets nadat je het gebackup'd hebt en voordat je het verwijdert. Dat is de enige manier om zeker ervan te zijn.

Ik kan hem nog wle lezen alleen niet kopieren en ik heb hem idd even uit de cd gehaald terwijl hij draaide omdat hij vast liep misschien is dit het probleem geweest ? Ik baal zo enorm van die cd´s is echt geen veilig medium maar wat wel ? Ik ben zo bang al mijn foto´s kwijt te raken :(

ik zla eens kijken of ik er uit kom hoe dat werkt ben echt een pc dummie soms :o

Heel misschien kun je nog iets redden: "De cd inlezen met CloneCd, of Nero, etc en er een image van maken en dan de cd op lage snelheid inlezen, zo kun je de fout misschien voor een groot deel afvangen".

Bron: Tweakers.net.

:shocked: :shocked: :shocked: vanmorgen toch nog een keer geprobeerd al wist ik dat het niet ging werken en..............................ik schrok :shocked: :shocked:
hij deed het opeens wel goed :shocked: :shocked: :shocked:

Lijkt me dat de fout in de brander zit dan. Misschien eens tijd om deze met een speciaal CD'tje schoon te maken.

Het gekke is dat hij de fout op twee computers gaf al noemde hij de fout op twee verschillende pc´s wel anders want bij de een zei hij wat hierboven staat en op de andere iets van een MS dos fout ofzo ? :confused:

Het gekke is dat hij de fout op twee computers gaf al noemde hij de fout op twee verschillende pc´s wel anders want bij de een zei hij wat hierboven staat en op de andere iets van een MS dos fout ofzo ? :confused:

Maak voor de zekerheid een nieuwe gecontroleerde backup ;)

goed idee ! En hoe controleer ik het ?
Ik blijf dat branden, kopieren enzo allemaal heel onzeker vinden ben echt als de dood voor al mijn foto´s :o

goed idee ! En hoe controleer ik het ?
Ik blijf dat branden, kopieren enzo allemaal heel onzeker vinden ben echt als de dood voor al mijn foto´s :o

Brand een backup met nero. Je kan het beste branden op de helft van de maximum snelheid, voor een gedegen brandproces dat lang mee moet gaan. Nero heeft zelf een optie voordat je het branden start om de bestanden die gebrand zijn te controleren.

Geeft dat geen fout, en je CD is klaar, test dan of je het bestand vanaf CD weer terug kunt kopieren. Lukt dat, dan is je backup goed. Bewaar hem op een donkere plaats (in doosje), want UV-licht is sowieso niet goed voor de CD, bij kamertemperatuur. Dan gaat je CD'tje zeker 3 tot 5 jaar mee.

ik ga het eens allemaal uitproberen bedankt voor al je moeite :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan