rood kruis tomtom one, vastgelopen
Ook ik had gezeur met de eerste keer updaten van de TTone. Te vroeg de USB eruit getrokken voordat ik officieel volgens het menu boven had ' gedisconect' . Rood kruis. Heel irritant.
Wat je moet doen is simpel. update maken. Dan komt het neer op het verwijderen van de losse applicaties op de harde schijf vd tomtom. Via my computer (windows) of finder/desktop (mac). Dus niet wat er in mappen staat, maar de losse bestanden.
Vervolgens via home weer updaten en dan wel goed loskoppelen.
Hieronder staat de email van tomtom support! na bijna twee weken pas een antwoord van tomtom. (drukte op de afdeling!). Slecht hoor!
hierbij support van Tomtom
wel voor de mac maar dat maakt nauwlijks uit. (desktop mac=my computer)
antwoord van tomtom support:
Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.
Allereerst onze excuses voor de late reactie. Wegens een onverwacht grote drukte zijn wij helaas niet in de mogelijkheid geweest uw vraag binnen de gewenste tijd te beantwoorden. Wij hopen op uw begrip in deze situatie.
In deze e-mail vindt u een oplossing die u kunt toepassen wanneer de TomTom niet volledig opstart. Deze oplossing kan onder andere worden toegepast in de volgende situaties:
• Het apparaat blijft vaststaan in het opstartscherm (bevroren scherm).
• Er komt een afbeelding in het scherm van een SD-kaart met een groot kruis.
• Er komt een afbeelding in het scherm met een rode stip en een wit kruis.
• Het apparaat kan tijdens het opstarten niet worden uitgeschakeld.
• Andere software uitdagingen.
Voor de stappen in deze e-mail heeft u het programma TomTom HOME 2 nodig.
Deze kunt u downloaden en installeren via de onderstaande link.
• Link:
http://www.tomtom.com/home
Alvorens u begint aan de onderstaande stappen raden wij u aan om een back-up te maken van de inhoud van uw TomTom via TomTom HOME. Volg onderstaande stappen ten einde dit te doen:
1. [back-up maken en herstellen]
2. [Maak een back-up van mijn GO/ONE]
3. [Maak nu een back-up]
Nadat de back-up gemaakt is verwijdert u vervolgens de bestanden uit de hoofdmap van de TomTom. Volg onderstaande stappen ten einde dit te doen:
1. Reset uw TomTom (zie:
http://www.tomtom.com/6971)en koppel deze aan uw computer.
2. Open via uw desktop op de Mac de verwisselbareschijf / TomTom.
DIT IS VIA ' MY COMPUTER ' VOOR WINDOWS
3. Verwijder alle losse bestanden van deze. BELANGRIJK: De mappen met bijbehorende inhoud mogen NIET verwijderd worden.
4. Sluit het venster af wanneer de bestanden verwijderd zijn.
Vervolgens installeert u de applicatie opnieuw via TomTom HOME.
1. Sluit uw apparaat aan op de computer
2. Kies [Ja] op uw TomTom en TomTom HOME zal automatisch opstarten.
DEZE STAP WERKTE BIJ MIJ NIET, MAAR EEN GEWONE UPDATE VIA HOME (hieronder) WEL.
3. Kies [Vernieuw mijn GO/ONE]
4. Kies [Download updates] om de beschikbare updates te downloaden en te installeren
5. Kies [OK] om door te gaan
Kies in TTHOME [Apparaat loskoppelen] en koppel het apparaat daarna los, vervolgens zal het apparaat weer op normale wijze opstarten.
Indien u na deze stappen nog vragen heeft, neem dan gerust contact met ons op.
Heeft u ideeën of suggesties dan horen wij dit graag.
Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support Team