Tom Tom one NEW doet niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

CoRRuPToR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2006
Berichten
4
hallo,

ik heb vandaag net een nieuwe tom tom one NEW edition gekocht, hierin zit een intern geheugen enz enz. Maar nu een probleem, nadat ik via tomtom home de nieuwste updates geinstalleerd heb het apparaat ontkoppeld heb via het knopje in tom tom home, doet hij niks meer. Als ik hem aan wil zetten krijg ik een beeld van de tom tom met een rood kruis en als ik hem op de computer aansluit zegt tom tom home dat ik geen apparaat heb aangesloten, wat kan ik nu doen?
 
Ik heb hetzelfde gehad, advies van tomtom, om de reset knop in te drukken.
Zoek eventjes op tomtom waar die bij jouw type precies zit.
 
ja die heb ik al meerdere malen ingedrukt maar dat leid helaas ook tot weinig resultaat.
 
rood kruis tomtom one, vastgelopen

Ook ik had gezeur met de eerste keer updaten van de TTone. Te vroeg de USB eruit getrokken voordat ik officieel volgens het menu boven had ' gedisconect' . Rood kruis. Heel irritant.

Wat je moet doen is simpel. update maken. Dan komt het neer op het verwijderen van de losse applicaties op de harde schijf vd tomtom. Via my computer (windows) of finder/desktop (mac). Dus niet wat er in mappen staat, maar de losse bestanden.
Vervolgens via home weer updaten en dan wel goed loskoppelen.
Hieronder staat de email van tomtom support! na bijna twee weken pas een antwoord van tomtom. (drukte op de afdeling!). Slecht hoor!

hierbij support van Tomtom
wel voor de mac maar dat maakt nauwlijks uit. (desktop mac=my computer)

antwoord van tomtom support:


Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Allereerst onze excuses voor de late reactie. Wegens een onverwacht grote drukte zijn wij helaas niet in de mogelijkheid geweest uw vraag binnen de gewenste tijd te beantwoorden. Wij hopen op uw begrip in deze situatie.
In deze e-mail vindt u een oplossing die u kunt toepassen wanneer de TomTom niet volledig opstart. Deze oplossing kan onder andere worden toegepast in de volgende situaties:

• Het apparaat blijft vaststaan in het opstartscherm (bevroren scherm).
• Er komt een afbeelding in het scherm van een SD-kaart met een groot kruis.
• Er komt een afbeelding in het scherm met een rode stip en een wit kruis.
• Het apparaat kan tijdens het opstarten niet worden uitgeschakeld.
• Andere software uitdagingen.

Voor de stappen in deze e-mail heeft u het programma TomTom HOME 2 nodig.

Deze kunt u downloaden en installeren via de onderstaande link.

• Link: http://www.tomtom.com/home

Alvorens u begint aan de onderstaande stappen raden wij u aan om een back-up te maken van de inhoud van uw TomTom via TomTom HOME. Volg onderstaande stappen ten einde dit te doen:

1. [back-up maken en herstellen]
2. [Maak een back-up van mijn GO/ONE]
3. [Maak nu een back-up]

Nadat de back-up gemaakt is verwijdert u vervolgens de bestanden uit de hoofdmap van de TomTom. Volg onderstaande stappen ten einde dit te doen:

1. Reset uw TomTom (zie: http://www.tomtom.com/6971)en koppel deze aan uw computer.
2. Open via uw desktop op de Mac de verwisselbareschijf / TomTom. DIT IS VIA ' MY COMPUTER ' VOOR WINDOWS
3. Verwijder alle losse bestanden van deze. BELANGRIJK: De mappen met bijbehorende inhoud mogen NIET verwijderd worden.
4. Sluit het venster af wanneer de bestanden verwijderd zijn.

Vervolgens installeert u de applicatie opnieuw via TomTom HOME.

1. Sluit uw apparaat aan op de computer
2. Kies [Ja] op uw TomTom en TomTom HOME zal automatisch opstarten. DEZE STAP WERKTE BIJ MIJ NIET, MAAR EEN GEWONE UPDATE VIA HOME (hieronder) WEL.
3. Kies [Vernieuw mijn GO/ONE]
4. Kies [Download updates] om de beschikbare updates te downloaden en te installeren
5. Kies [OK] om door te gaan

Kies in TTHOME [Apparaat loskoppelen] en koppel het apparaat daarna los, vervolgens zal het apparaat weer op normale wijze opstarten.

Indien u na deze stappen nog vragen heeft, neem dan gerust contact met ons op.
Heeft u ideeën of suggesties dan horen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan