welke van deze 2 videokaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
de snelheid is inderdaad het bijna zelfde..
Het verschil tussen de kaarten is:

De 1 heeft Pixel Shader 3.0 en de ander 4.0
De 1 heeft DirectX 9 en de ander 10(speciaal voor vista)

als ik zelf zou kijken van wat is dan beter..
De snelheid van de 1950 is iets hoger dan de 8600
maar de 8600 heeft Pixel shader 4.0 en directX 10
Mijjn oog zal dus vallen op de 8600 doordat deze in de toekomst met langer mee zal gaan bij nieuwe games.
Zelf heb ik 1,5 jaar geleden de fout gemaakt om voor de snelheid te kiezen en ik heb dus een kaart gehad toen met pixelshader 2.0 en tegenwoordig heb je minimaal 3.0 nodig om een spel te kunnen spelen... dus met mijn snelle kaart kan ik dus nu niet meer de nieuwste games spelen. Deze heb ik dus nu ook vervangen voor een 8800...

denk er dus goed overna wat je zelf wil..

wat een voeding betreft zal deze niet veel watt hoeven hebben niet meer dan 500..maar het ligt ook aan de rest van je systeem...

Laatst bewerkt:
wat een voeding betreft zal deze niet veel watt hoeven hebben niet meer dan 500..maar het ligt ook aan de rest van je systeem...

Noua "niet veel".. De meeste heus-tuin-en-keuken PC's werden (worden!) toch wel afgeleverd met minder hoor :).

maar voor geforce 8600gt kan je nergen een aparte stroomkabel aansluiten, dus is mijn eige 300 watt genoeg.

en van welke merk zou ik nemen de ASUS, Club3d,Foxconn, MSI, of XFX

Persoonlijk zou ik voor de 1950 pro gaan, dit is echt geen slechte kaart voor de games van dit moment.

Persoonlijk zou ik voor de 1950 pro gaan, dit is echt geen slechte kaart voor de games van dit moment.

Kijk als ik een videokaart koop dan verander ik hem niet om de jaar. ik ga er dan zeker 3 jaar mee doen;) dus de games van dan zullen denk wel dx10 nodig hebben

p.s. kunnen jullie voor mij een goeie voeding kiezen niet te duur

Laatst bewerkt:
Kijk als ik een videokaart koop dan verander ik hem niet om de jaar. ik ga er dan zeker 3 jaar mee doen;) dus de games van dan zullen denk wel dx10 nodig hebben

Games die directx 10 ondersteunen zullen ook draaien onder directx 9. Nu je zelf zegt dat je niet om het jaar een andere kaart wilt kopen zou ik zeker de 1950 nemen, met de 8600gt ga je rapper aan de limiet zitten.

Dus dan gebruikt de kaart ook geen stroom denk je??:o

Als een kaart geen aparte voeding nodig heeft dan zal die niet ál te veel stroom nodig hebben :).
Er kan maar een beperkte hoeveelheid door je AGP/PCI-sloten.

deze benchmarks heb ik gevonden zijn getest met 3dmark06

de x1950pro

SM2=2027
SM3=2408

de 8600gt

SM2=1677
SM3=1602

moeilijk keus welke ik moet kiezen

deze benchmarks heb ik gevonden zijn getest met 3dmark06

de x1950pro

SM2=2027
SM3=2408

de 8600gt

SM2=1677
SM3=1602

moeilijk keus welke ik moet kiezen

De test laat het toch zien :rolleyes: 1950pro

Het enige nadeel is dat ie geen directx10 ondersteunt, maar is wel merkbaar sneller dan de 8600gt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan