overklokken k6-2 400mhz icm asus moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghost19

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2007
ik heb een pc met de volgende specs:
Moederbord = ASUS P5A bios
Videokaart = NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 AGP
Processor = AMDK6-2/400
Geheugen = 512 Mb PC133 (2x 256 Mb)
Harddisk = 12 Gb Seagate
DVD speler LiteOn
CD brander LiteOn 48x12x48x
Geluidskaart = Creative Sound Blaster AudioPCI 128
Netwerkkaart = Realtec fast Ethernet
FAX modem = E-Tech pci 56 rwm

ik wil graag mn pc overklokken omdat ik een programma draai die 450/500MHZ vraagt, dat heb ik niet en hierdoor loopt hij traag.
ik wil liever niet overklokken maar er is nergens meer een amd k6-2 500mhz te vinden voor socket 7.
zover ik heb kunnen vinden hierover is dat hij tot max 500mhz nog stabiel loopt icm dit moederbord dit was al getest door andere mensen.
alleen kan ik nergens vinden hoe dat nou moet, en nu hoop ik dat jullie me kunnen vertellen hoe dat moet.(en/of welke software ik nodig heb en waar ik die kan vinden)
ik weet dat er risico's aan verbonden zijn mja helaas het is niet anders.

mvg,

Laatst bewerkt:
Je kan 2 dingen proberen, de frequentie op op 115mHz jumperen, of de multipliër op 4,5 zetten.

Ook een 2e handsje zoeken voor weinig is een mogelijkheid, ze staat wel eens in recycelwinkels voor een paar euro, en dan staan er soms ook wel Plll's tussen.

Je kan 2 dingen proberen, de frequentie op op 115mHz jumperen, of de multipliër op 4,5 zetten.

Ook een 2e handsje zoeken voor weinig is een mogelijkheid, ze staat wel eens in recycelwinkels voor een paar euro, en dan staan er soms ook wel Plll's tussen.

ik heb ook liever een 2e hands processor met 500MHZ maar die zijn gewoon niet te vinden ik ben al uren aan het zoeken geweest.
mocht je een winkel/site hebben waar ze het verkopen laat het aub ff weten dan.

en mn moederbord werkt met socket7 daar is niks meer voor te vinden :(
en ik dacht dat socket7 alleen door amd gebruikt werd.

en hoe zet ik de multiplier op 4.5 zetten? ik heb al in de bios gekeken maar kon niets vinden

Laatst bewerkt:
Haal eerst even de manual op, het gaat allemaal via jumpers op het moederbord.

En ik had het niet over een 2ehands processor, maar over een complete PC.

Haal eerst even de manual op, het gaat allemaal via jumpers op het moederbord.

En ik had het niet over een 2ehands processor, maar over een complete PC.

deze heb ik net gekocht :p voor 35 euro

omdat dit systeem wel boven de minimale systeem eisen zat alleen aanbevolen 450MHZ :o en dat red hij niet maar ik ga even de manuel doorlezen

35 euro? die dingen kun je gratis ophalen tegen een boekenbon o.i.d., op scholen b.v.:rolleyes:
Laatst nog een Plll bij "Het Goed" gehaald, 20 euro.:p

Hoi !

Ik hebb hier nog wel een K7 AMD 500 Mhz liggen, waar ik niks mee doe.

Dus mocht je in de buurt wonen...

Greetz,

Harry.

Hoi !

@L.P.: je hebt gelijk ! Beetje te snel en half gelezen !

@ T.S.: Sorry: past niet op je MOBO.

Greetz,

Harry.

na wat gerommeld te hebben met de fsb/ multiplier draait mn pc nu op 500mhz

fsb = 100 en multiplier 5.0 de temperatuur van de cpu blijft vrij goed hij komt niet boven de 60 graden uit. en nu wil ik weer een stapje verder maar wat ik ook verander boven de 500mhz doet hij niet. zodra ik de jumpers aanpas dat hij 550 moet gaan draaien start hij niet meer op,, hij gaat wel aan maar geeft geen beeld.
waar kan dit aan liggen??

ohja er zit nu een k6-3 450mhz in

mvg

Je moet de multipliër niet verhogen maar de FSB, zet hem op 4,5 x 115mHz indien je pc100 of 133 geheugen hebt, met pc68 gaat het niet werken.

ik heb pc133 geheugen

en heb net geprobeerd 4.5 * 115, mn pc gaat wel aan een geeft ook 517mhz aan maar start niet op en geeft foutmeldingen (blauw scherm)

nu heb ik hem op 5 * 100 en dat werkt prima. het is net of hij gewoon niet voer de 500mhz kan

mvg

Laatst bewerkt:
Tja, dat kan, heb je wel de cas instellingen zo hoog mogelijk gezet? dus handmatig en niet op spd zetten.

ik heb net gekeken in mn bios en hij stond op spd.

nu geeft hij meerdere mogelijkheden aan waarop ik hem kan zetten

7ns 143mhz cas 2t
8ns 125mhz cas 3t
of op disabled en dan kan ik kiezen tussen cas 2t of cas 3t

welke moet i kdoen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan