Harde schijf niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootje

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2007
Ik lees dit zo even en het probleem komt bij mij ook voor. Alleen hen ik de schijf niet opgedeeld in meerdere partities. Het gaat om een Trekstor 250Gb. Hij werkte eerst perfect, maar ineens krijg ik dezelfde melding als mtenklooster. Heb al geprobeerd om de schijf opnieuw te installeren, zonder resultaat.

Kan iemand mij aub helpen?:confused: Op de schijf staan vooral foto's en filmpjes waar ik nogal wat waarde hecht. Alvast bedankt!:thumb:

Het gaat hier om een Laptop: Acer aspire 3000 serie.
De HD is een Trekstor van 250Gb
Aangesloten via USB2

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom. :)

Ik heb je vraag gesplitst uit het andere topic, het is namelijk niet gebruikelijk een vraag in iemand anders zijn/haar vraag te stellen.

Succes met je probleem verder.

Nog niet, ga dat morgen proberen. Vind het alleen zo raar dat hij het 2 weken geleden nog wel gewoon deed... Maar als ik dat morgen gedaan heb, dan laat ik het resultaat wel even weten!

Check de partitie met PTEDIT32 of het wel van het type 07 is voor een NTFS partitie of een 0B voor een FAT32 partitie.

Ook kun je TestDisk erop los laten.

Het is een type 07. NTFS dus. Dit had een vriend geregeld tijdens het overzetten van data.

Ik heb de HD op een andere PC's aangesloten en ook hierop geeft hij dezelfde melding. Dat voorspelt niet veel goeds zegt mijn gevoel... Wie o wie kan mij helpen?

Zet hier maar wat screenshots neer van PTEDIT en TestDisk, die ook hebt gebruikt neem ik aan.

Dit zijn de screenshots.... Hoop dat het wat duidelijkheid geeft! Heb met testdisk de analyse gedaan... :rolleyes:

Bijlagen

• PTEDIT32 (Large).JPG
    PTEDIT32 (Large).JPG
    80,2 KB · Weergaven: 52
  • Testdisk3 (Large).JPG
    Testdisk3 (Large).JPG
    85,2 KB · Weergaven: 51
  • Testdisk4 (Large).JPG
    Testdisk4 (Large).JPG
    79,4 KB · Weergaven: 43
  • Testdisk5 (Large).JPG
    Testdisk5 (Large).JPG
    82,2 KB · Weergaven: 43
  • Testdisk6 (Large).JPG
    Testdisk6 (Large).JPG
    75,7 KB · Weergaven: 43
Prima hoor.

De bootsector is niet aanwezig of aktief.

Probeer het eerst eens met PTEDIT, zet bij boot een 80 neer en geef Save Changes, en reboot.

Lukt dit niet dan kun je met TestDisk naar Advanced en boot gaan, en geef daar een screenshot van.

PTEDIT32 werkte niet... Dit is de screen van Testdisk.

Bijlagen

• Boot Testdisk (Large).JPG
    Boot Testdisk (Large).JPG
    85,6 KB · Weergaven: 47
Ga eens naar waar je was in het plaatje van testdik6, als dat na het zoeken van partities is, en geef daar write in.

Ik ga nu die kant op, maar dan doet hij eerst een analyse... duurt dus even.

Tja, moest eerst even die 2 vergelijken, de backup bootsector is denkelijk wel o.k. terwijl TestDisk aangeeft van niet, maar het is dan andersom, de bootsector die getoont wordt is niet juist, van die analyse wel, hopelijk.:rolleyes:

Dit kwam er nu na de analyse te staan. Kon geen write kiezen.

Bijlagen

• Analyse (Large).JPG
    Analyse (Large).JPG
    76,2 KB · Weergaven: 52
Hoe kan dat nu? deze is totaal vernaggeld, en in het eerdere plaatje was hij nog goed.:confused:

Daar kan niets meer aan versleuteld worden, de goede data is overschreven.

Denk dat je nu aan de slag moet met recovery progjes, deze b.v. of zie aan R-Studio voor NTFS of GetDataBack te komen.

KAn het misschien zijn omdat ik bij dat andere programma 80 bij boot heb ingevuld?

Lijkt mij sterk, dat is alleen een info dat er een bootsector op zit, maar je kunt hem weer op 00 ztten en met TestDisk weer en analyse maken, nee heb je.

Als je eerst die op 80 had gezet en toen pas met TestDisk een analyse had gemaakt, sowieso niet.

Nee, dan heeft het weinig zin. Had m eerst op 80 gezet. Zal dus niet veel uithalen denk ik. Is het misschien een oplossing om langs een soort PC dokter te gaan? Want ik ben bang dat als ik er nog meer mee ga doen, dat ik alleen meer kapot maak. Wil nog redden wat er te redden valt.

In ieder geval bedankt voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan