Veel verschillende problemen met PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satangel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Ik heb al +- 4 jaar dezelfde PC, en de laatste 2 jaar is hij heel lastig, door verschillende problemen...

Ik heb hem juist geformatteerd omdat hij niet correct meer kon opstarten...
En er staat niets op, enkel Windows XP Home Edition (legaal) en toch zit hij nog regelmatig vast, meestal gewoon uitvallen of dat de muis niet meer wil bewegen...
Dit is heel frustrerend, vooral omdat er niets op staat! Zelfs geen internetconnectie!

Heeft iemand tips?

Aub niet zeggen, koop een nieuwe PC ;)

Heb je na die her-installatie ook alle drivers geinstalleerd?

Dat is dan je probleem!
Na installatie met je ook alle nieuwe drivers opnieuw installeren.

Wanneer je een merk/pc hebt, b.v. Dell, Packard Bell, Acer, HP, Compaq e.d., geef dan de juiste naam en type van je PC.

Is deze merkloos, geef dan merk en type van je moederbord

Maar ik heb hem de laatste 2 jaar al tientallen keer geformatteerd, en ik installeerde dan ook de drivers, maar de problemen bleven zich voordoen...

Mijn PC is van Medion, nummer weet ik niet precies.

Het is deze, maar ik denk niet dat dat veel zal helpen :rolleyes:

http://blog.chip.de/schnaeppchen-blog/wp-content/uploads/2006/09/aldi_pc.jpg

In de loop der jaren hebben we wel al eens nieuwe RAM en een nieuwe HD gekocht, maar niets heeft geholpen...

Tsja, wanneer je niet even de moeite wil doen juiste typenummer op de kast op te zoeken en hier te vermelden, dan houdt het voor mij al weer snel op...

Ok ik heb na lang googlen gevonden waar ik die nummers kon vinden:
Ik weet niet precies welk nummer het is, maar ik heb er een paar:

Product Key:
********knip******

Model: PC MT6

Type: MED MT 162

Welke is het :o

Laatst bewerkt door een moderator:
Met die info valt er weinig te zoeken, zoek naar het MEDS/N- nummer, die bovenste is de windows key, en de andere hebben we niets aan.
Oftewel, zoek alle stickers en schrijf alleen de nuttige informatie op.

Of probeer het via Everest en het type moederbord, daarmee googlen en achterhalen welk type Medion het is.

Dat heb ik al eens gedaan voor dit forum, met Everest enzo, maar het hielp niet...
Als ik mijn PC formatteer en er weer drivers op zet, heeft hij gewoon nog dezelfde problemen...

Kijk dan eens gewoon op het moederbord naar informatie, kun je gelijk even de condensatoren bekijken of die bol staan.

Niemand kan je helpen zonder verdere informatie, denk je niet?

Het moederbord zit helemaal vanachter in de PC, en het zit praktisch helemaal verstopt achter kabels en andere hardware....
Sorry, ik kan niets zien :rolleyes:

Oke, ik heb nu Everest gedownload, en na verschillende pogingen om te installeren ( de setup viel heel de tijd uit, zonder reden :( ) is het nu toch gelukt.
Wat moet ik nu doen?
Ik heb al een paar screenshots getrokken van Everest, die kan je vinden bij de bijlagen van dit bericht.

:thumb:

Bijlagen

• helpmij.JPG
    helpmij.JPG
    46,2 KB · Weergaven: 39
  • 2.JPG
    2.JPG
    92,4 KB · Weergaven: 47
Ok ik heb na lang googlen gevonden waar ik die nummers kon vinden:
Ik weet niet precies welk nummer het is, maar ik heb er een paar:

Product Key:

*****knip******

Model: PC MT6

Type: MED MT 162

Welke is het :o

Nou moet je me toch eens uitleggen hoe je xp installeerd als je niet weet hoe de xp code er uitziet.
Gebruik je een xp die je al eerder had van een vorige pc?
Dan ga je misschien nog activatieproblemen krijgen ook.
Het valt me ook op dat de problemen 2 jaar duren en dat je al 2 jaar lang geregeld formateerd.
Zijn de problemen begonnen en heb je daarom geformatteerd, dan zoeken we in de verkeerde richting, denk ik.
Wanneer en hoe zijn de problemen begonnen.
Wat deed je toen op de pc.
Schrijf eens zoveel mogelijk op van wat je nog weet, na 2 jaar.
Heb je in het BIOS zitten rommelen?
Stel deze eens in op de standaardwaarden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou moet je me toch eens uitleggen hoe je xp installeerd als je niet weet hoe de xp code er uitziet.
Gebruik je een xp die je al eerder had van een vorige pc?
Dan ga je misschien nog activatieproblemen krijgen ook.
Het valt me ook op dat de problemen 2 jaar duren en dat je al 2 jaar lang geregeld formateerd.
Zijn de problemen begonnen en heb je daarom geformatteerd, dan zoeken we in de verkeerde richting, denk ik.
Wanneer en hoe zijn de problemen begonnen.
Wat deed je toen op de pc.
Schrijf eens zoveel mogelijk op van wat je nog weet, na 2 jaar.
Heb je in het BIOS zitten rommelen?
Stel deze eens in op de standaardwaarden.
als je een aldi bak medion hebt .
daar zit software bij .
onder andere een windows xp cdrom home editie .
die hoeft je niet met een cd key te runnen .
die kan je zo er op zetten .
het is namelijk een OEM versie speciaal voor de medion pc
je moet wel van de andere cdrom de drivers voor de chipset geluid grake en van de usb kaart reader installeren

Zoek bij downloads en drivers onder het volgende serie nummer.

MED S/N- 1112001014885

http://www.medion.com/nl/

Als deze erop lijkt kun je die drivers gebruiken.

Je drivers wouden zich niet installeren, hij viel gewoon uit, of de setup viel uit....
Ik denk dat de geluidskaart om een of andere reden niet meer herkent wordt door de hardware, want ik zie nergens ook maar een teken dat hij bestaat...
Ik heb mijn PC al eens opengedraaid, alles eens goed gestofzuigd, alle draadjes gekuisd, en vooral mijn geluidskaart eens goed bekeken, maar ik zie nergens een mankement....

@nijltjetweety:

Ik heb nooit een XP code gezien voor deze PC, het was idd een OEM versie zoals ultraplex zegt.
Het is een volledig nieuwe XP die we er bij gekregen hadden.
Activatieproblemen heb ik nog nooit gehad.
De problemen zijn er altijd geweest, maar in de eerste 2 jaar gebeurden ze gewoon amper.
Hij viel altijd al uit, zat vast om onverklaarbare redenen en vele andere dingen...
En na de eerste 2 jaar verergerde het heel de tijd, gebeurde het meer en meer :confused:
Ik downloade veel op de PC, gamede veel en luisterde muziek. Dat is eigenlijk alles :rolleyes: .
Ik heb niets in de BIOS gedaan.

@Ultraplex:

Idd, het is zoals jij zegt.

Dat is dan je probleem!
Na installatie met je ook alle nieuwe drivers opnieuw installeren.

Wanneer je een merk/pc hebt, b.v. Dell, Packard Bell, Acer, HP, Compaq e.d., geef dan de juiste naam en type van je PC.

Is deze merkloos, geef dan merk en type van je moederbord

Als er van meet af aan een probleem was had je hem beter teruggedaan denk ik.
Maar dan is de kans groot volgens mij dat er een fabriek-af hardwareprobleem is, of misschien door transport.
Ik hoop v u dat er nog wat uit de bus komt.
Succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan