DVD werkt niet onder vist

Status
Niet open voor verdere reacties.

syncursist

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Sinds ik overgestapt ben op windows vista krijg ik mijn dvd niet meer aan de praat.
Ik liet via apparaatbeheer vista zelf zoeken naar de geschikte driver maar die werd niet gevonden. Op de website van Toshiba vond ik ook geen geschikte vista-driver, evenmin op de website van mat****a. Ik vond heel veel berichten op heel veel forums van gebruikers die precies hetzelfde probleem hadden, jammer genoeg vond ik nergens een oplossing.
Kan iemand mij verder helpen? Alvast heel hartelijk dank.
Hierbij mijn gegevens:
laptop Toshiba Satellite A110 (PSABOE) - besturingssysteem Windows Vista Business
DVD : Mat****a DVD Ram UJ -841S ATA

CD/DVD roms hebben geen aparte drivers, die hangen aan een IDE poort, en soms aan een SATA poort, die een onderdeel zijn van de chipset, daar dien je dan de drivers voor te installeren.

Staan er gele uitroeptekens in apparaatbeheer?

Deze poorten dienen dan ook op enabled te staan in de bios, kijk daar ook voor de zekerheid even naar.

Denk dat je deze nodig hebt.

De drivers zitten al in Vista.

radeloos gezocht

Dank je wel voor je antwoord. Ik heb er bijna de ganse dag op gezocht maar heb nog steeds mijn probleem niet kunnen oplossen.
Ik heb de drivers geprobeerd in jouw bericht, ben dan op zoek gegaan bij Intel en bij Toshiba. Heb ondertussen ook mijn BIOS geupdated.
Als ik een DVD in de lade inbreng hoor ik hem ook opstarten, maar na een tijdje valt hij weer stil. Ik denk dus dat er echt niets mankeert aan de hardware maar dat het inderdaad een probleem van drivers is. Er staat inderdaad een geel uitroepteken bij, en ik blijf de opmerking krijgen dat windows de driver niet in het geheugen kan laden. Heb je soms nog een tip. Nogmaals hartelijk dank.

Rechtermuisklik op het uitroepteken en windows de drivers laten zoeken, en opnieuw opstarten, rebooten dus.

Of de " installatie ongedaan maken " proberen, en ook rebooten.

drivers

Dat heb ik al een paar keer opnieuw geprobeerd maar krijg telkens als antwoord dat windows niets kan vinden.

Met de Vista dvd in de drive en daarop laten zoeken?, ook handmatig gedaan en dan de drivers selecteren?

2e optie ook gedaan?

Kijk eens met Everest welke chipset erin zit, en haal daar de drivers of bij Intel de informatietool op.

drivers

Ik geraak er maar niet uit. Ik kan de Vista dvd niet gebruiken aangezien mijn drive niet werkt. Ik probeer handmatig door het path naar de map system32/drivers op te geven maar dan krijg ik de melding dat er wel een stuurprogramma gevonden is maar een fout optreedt bij de installatie - kan besturingsprograma niet in geheugen laden (code 39).
Op de website van Mat****a geraak ik ook niet veel wijzer.
Ik heb Intel 945GM express chipset. Ik heb reeds één en ander gedownload maar krijg er alleen maar een probleem bij, er staat nu ook een geel uitroepteken bij mijn beeldschermadapter. Gelukkig werkt alles nog. Hopelijk val ik je niet al te vaak lastig.
Alvast nogmaals dank.

Van die DVD was een missertje van mij, als je drive niet werkt.:o

Over die " installatie ongedaan maken " doel ik op de primaire of secundaire ATA/ATAPI IDE controller in apparaatbeheer, en na het ongedaan maken rebooten, dan zal Vista weer de driver installeren en zul je weer moeten rebooten.

Laatst bewerkt:
drivers

Dat ongedaan maken heb ik ondertussen ook uitgeprobeerd. Tenminste in apparaatbeheer, jij spreekt van schijfbeheer......praten we nu over hetzelfde?

gevonden!

Eindelijk alweer na lang zoeken de oplossing gevonden. (niet echt zelf gevonden, wel op een forum)

- Start the registry
- Choose the registry key;
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-B FC1-08002BE10318}
- In the right pane, right-click UpperFilters and LowerFilters then click Delete.
- … and restart the notebook

ik heb vooraleer het herstarten nog eerst de CD/DVD rom station driver verwijderd.
Na de reboot installeert windows automatisch de driver en werkt alles normaal.

Bedankt voor alle tips, misschien hebben andere gebruikers er ondertussen ook iets aan.

Zit dat stomme XP probleem ook weer in Vista?
Zal er de volgende keer aan denken.

Bedankt!

Eindelijk alweer na lang zoeken de oplossing gevonden. (niet echt zelf gevonden, wel op een forum)

- Start the registry
- Choose the registry key;
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-B FC1-08002BE10318}
- In the right pane, right-click UpperFilters and LowerFilters then click Delete.
- … and restart the notebook

ik heb vooraleer het herstarten nog eerst de CD/DVD rom station driver verwijderd.
Na de reboot installeert windows automatisch de driver en werkt alles normaal.

Bedankt voor alle tips, misschien hebben andere gebruikers er ondertussen ook iets aan.
Inderdaad ik heb er heel veel aan gehad! Bedankt!
Want door de aanpassing in het register (bij mij alleen LowerFilters kunnen verwijderen, ander stond er niet tussen) stond na de reboot de DVD/CDROM er weer tussen!
Erg prettig zo'n helpmij forum!:D:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan