Problemen kopieren/openen externde harddisk Trekstor

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArTheMan

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2006
Hallo,

Sinds enige weken heb ik problemen met mijn externe harddisk van het merk Trekstor. Als ik het apparaat aansluit werkt het keurig, maar zodra ik in bepaalde mappen een bestand wil openen loopt het apparaat en windows vista vast. Pas als ik de usb kabel loshaal, kom ik weer terug in het bureaublad. De optie 'hardware veilig verwijderen kan ik dan niet gebruiken'. De documenten/bestandsnamen (meeste foto's) zie ik staan, maar zodra ik een foto aanklik loopt het apparaat vast. Ik heb schijfcontrole geprobeerd, maar als ik rond de 20% voortgang zit loopt alles weer vast. Kopieren naar de harddisk geeft vooralsnog geen problemen, maar kopieren vanaf de harddisk wel.
Wat kan er aan de hand zijn?
Zijn de bestanden (foto's) op enige manier nog te redden?
Maakt het uit dat de externe hardeschijf FAT32 is en de interne harddrive NTFS? Kan dit ook de oorzaak zijn?

Alvast bedankt

Arjan

Laatst bewerkt:
al geprobeert om hem op iets anders aan te sluiten B.V. een andere pc

al geprobeert om hem op iets anders aan te sluiten B.V. een andere pc

Hallo,

Ja dat heb ik geprobeerd en ik krijg hetzelfde probleem. Kan het te maken hebben dat de externe hardeschijf een FAT32 indeling heeft en de interne hardeschijf NTFS?

Vr groet Arjan

Hallo,

Ja dat heb ik geprobeerd en ik krijg hetzelfde probleem. Kan het te maken hebben dat de externe hardeschijf een FAT32 indeling heeft en de interne hardeschijf NTFS?

Vr groet Arjan

Dat kan ik je niet vertelen maar volgens mij niet want heb ook een pc staan met win Xp met een harde schijf (FAT 32)dus volgens mij niet maar weeet het niet zeker

Dat kan ik je niet vertelen maar volgens mij niet want heb ook een pc staan met win Xp met een harde schijf (FAT 32)dus volgens mij niet maar weeet het niet zeker

OK bedankt in ieder geval voor je reactie. Hopelijk weet iemand nog een oplossing.

Hallo,

Vr groet Arjan

nee, dat zeker niet...anders zou hij bij bijv. je mp3-stick ook vastlopen.

er zijn verschillende programmaatjes om data te recoveren, maar ik weet niet wat de goede zijn. (heb het zelf nooit nodig gehad:o )

Ik denk toch dat die schijf aan vervanging toe is dan.

Ik weet niet of je je bestanden nog kan 'redden'. Maar je zult toch wel een backup hebben of niet?
Ik zou proberen de bestanden van de HDD nog eens te kopiëren. Mss dat het met enkele bestanden wel lukt. Dan eens proberen of je de HDD kan defragmenteren en de bestanden nog eens proberen te kopiëren.

Wat je eventueel eerst kan proberen (daar denk ik nu pas aan) om de bestanden te proberen kopiëren van de HDD dmv een comprimeerprogramma (zoals winrar). Na heel lang zoeken ben ik er ooit eens in geslaagd om zo data te halen van een beschadigde floppy. Maar ik weet natuurlijk niet of dat ook kan met een HDD, maar ik zou het eens proberen als ik jou was.

Heb je al eens een andere USB kabel geprobeerd ?

Nee dat heb ik niet geprobeerd, omdat dit een usb kabel is die niet aan beide zijden een usb aansluiting heeft. Aan de kant van de harddisk is het een klein rechthoekige stekkerplug (geen firewire). Ik heb hier geen andere kabel voor.

Ik denk toch dat die schijf aan vervanging toe is dan.

Ik weet niet of je je bestanden nog kan 'redden'. Maar je zult toch wel een backup hebben of niet?
Ik zou proberen de bestanden van de HDD nog eens te kopiëren. Mss dat het met enkele bestanden wel lukt. Dan eens proberen of je de HDD kan defragmenteren en de bestanden nog eens proberen te kopiëren.

Wat je eventueel eerst kan proberen (daar denk ik nu pas aan) om de bestanden te proberen kopiëren van de HDD dmv een comprimeerprogramma (zoals winrar). Na heel lang zoeken ben ik er ooit eens in geslaagd om zo data te halen van een beschadigde floppy. Maar ik weet natuurlijk niet of dat ook kan met een HDD, maar ik zou het eens proberen als ik jou was.

Hartelijk bedankt voor deze tips. Ik zal dat eens gaan proberen. Het gekke is dat ik dus alle bestanden zie staan, maar enkele niet meer kan openen omdat het dan vastloopt.

Nee dat heb ik niet geprobeerd, omdat dit een usb kabel is die niet aan beide zijden een usb aansluiting heeft. Aan de kant van de harddisk is het een klein rechthoekige stekkerplug (geen firewire). Ik heb hier geen andere kabel voor.

Het zijn meestal Low-Budget kabeltjes en het zal niet de eerste keer zijn dat een probleem ontstaat met een rotte kabel.

Mijn Trekstor doet ook af en toe raar. Ligt idd aan het low-budget-kabeltje. Trekstor geruime tijd geleden tot twee keer toe gemaild via een speciaal formulier hoe ik aan een vervangend kabeltje kan komen. Helaas geen antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan