direct mailen vanuit excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ad4Jansen

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2007
Na het succes van mijn vorige vraag een nieuwe vraag.

Is het mogelijk om dmv macro direct vanuit Excel te mailen

Wat ik wil is in een excel document een email adres genereren (verticaalzoeken) en vervolgens dit email adres gebruiken om het (huidige) document te mailen. En dat allemaal door 1 druk op de (macro) knop

Nu doe ik het in verschillende stappen maar blijf hangen op het handmatig intypen van het email adres.:confused: :(

Alvast bedankt

is het nodig dat

Jan,
Bedankt voor je hele snelle antwoord ik heb geen verstand van add in en zie door de bomen het bos niet meer.
Ik krijg de melding dat er vanuit een ander programma geprobeerd wordt om een email te versturen. Heeft dit met de add in te maken en kan ik deze melding eventueel ook verbergen en de macro door laten lopen.

Ik heb hier en daar wat delen uit de codes meegenomen maar kom er niet uit.

Is voor het verzenden van een email echt zo'n uitgebreidde code nodig:confused:

Als ik de basis code weet dan kan ik hem vanzelf uitbreiden

Sorry ik weet dat ik een vreselijke beginner ben en ik verlang nog steeds terug naar lotus waar de macro instructies voor mij een stuk duidelijker waren. Maarja dat is verleden tijd

Alvast bedankt voor een antwoord
Een radeloze Ad

Ik krijg de melding dat er vanuit een ander programma geprobeerd wordt om een email te versturen.
Dat is een waarschuwing vanuit je besturingssysteem. Waarschuwing moet wel uit te schakelen zijn (misschien met displayallerts = false). Heb zelf nog niet gewerkt met mails rechtstreeks vanuit Excel, maar kende wel deze site.
Heb je al op Helpmij gezocht? (Zoeken op email in Excel)
Onderwerp is al diverse malen aan de orde geweest.

Laatst bewerkt:
Het werkt (gedeeltelijk) nog 1 klein ding

Jan,

Bedankt :thumb: na verschillende voorbeelden bekeken te hebben werkt de macro nu goed. Alleen die melding krijg ik niet weg. :mad: :mad:

Als ik deze wegkrijg zou ik vreselijk blij zijn. Dat mijn code (volgens mij) veel overbodige dingen bevat zit ik nu nog niet zo mee!

Ik ga even zoeken

Nogmaals bedankt voor de schop in de goede richting
Ad

niet op te lossen

Gezocht in helpmij en een eerdere threat gevonden over idem onderwerp. Het schijnt te maken te hebben met de firewall. Nu zit ik op een netwerk en kan/mag de firewall niet aanpassen.

Ik hoop dat iemand wel een oplossing weet
Ad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan