cola over de laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Vanavond is over een van onze laptops cola geknoeid.
Wat moeten we wel of niet doen?
Hoe maak ik dit het beste schoon?

Het gaat om een Dell Inspiron 1300.

Alvast bedankt voor jullie tips.

Dagenlang laten drogen en dan bidden. De CMOS batterij zal wel leeg zijn gelopen (sluiting) dus die zal mogelijk sowieso vernieuwd moeten worden.

Toevallig hier in het weekend een sukkel die koffie over een (desktop) toetsenbord gegooid heeft. Ding opengemaakt onder de kraan gehouden en daarna 2 uur laten drogen. Werkt weer als een zonnetje, maar ja, een toetsenbord is een heel ander stuk hardware dan een complete laptop..................

Laatst bewerkt:
Oeps! Cola zit vol suiker en dat gaat plakken! Het beste zou zijn om direct de accu eruit te halen en de laptop, voor zover mogelijk, uit elkaar te schroeven. Daarna batterij van de bios van het moederbord halen en proberen de printplaat uit de laptop te schroeven als daar ook cola op gekomen is. Zo ja, dan de printplaat onder lauw, stromend water houden (echt waar) en de cola er af spoelen. Hetzelfde geldt voor het toetsenbord. Daarna alles HEEL goed laten drogen, desnoods met een fohn op afstand. Hou er rekening mee dat het wel enkele dagen tot een week kan duren voordat alle vocht verdampt is. Daarna alles weer in elkaar schroeven en proberen maar.
Of je gaat naar de pc boer en vraagt of hij het wil doen (€ x veel)
Succes.

Laatst bewerkt:
Heb precies hetzelfde gehad, toevallig ook met een Inspiron 1300.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb alle goede raad van alles en iedereen opgevolgd (niet alleen van speciaal hier hoor), maar de laptop is inmiddels toch overleden...

kleine correctie: het was cola LIGHT.
Hiermee wil ik niet zeggen dat het probleem dan wel zal meevallen, maar toch...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan