XP start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neotrax

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
Berichten
40
Als ik mijn pc aanzet, geeft hij een melding van hoe ik de pc wil starten. (WIndows normaal starten, Veilige modus, Veilige modus met opdrachtpromt) etc. Welke ik ook aanklik, de pc zal hierna uitvallen en opnieuw opstarten. Dit herhaalt hij tot in het oneindige. (Tenzei ik de stroom uitzet natuurlijk :thumb: ) Kan iemand me hiermee helpen?
(Bios is (Naar mijn weten) Goed ingesteld)
 
windows al proberen fixen met de installatiedisc?
 
De pc is van een kennis van me. Hij wil graag alle bestanden op zijn hdd bewaren. Kan dat met behulp van die disc's?
 
als je windows kan fixen met de repairconsole...
in de hoop dat je dan windows wel kan opstarten of toch alvast de veilige modus moest het normaal starten nog steeds niet gaan, dan kan je je bestanden kopiëren naar een andere locatie.

Moest het niet lukken kan je altijd proberen de HDD eruit te halen en in een lege externe case te zetten en de nodige bestanden er met een andere pc afhalen.

Heeft je kennis trouwens geen backups van de HDD? indien niet, goede raad om dat voortaan geregeld te doen dan, veel succes!:thumb: :thumb:
 
Hoi !

PC opstarten vanaf de XP-CD (denk aan je opstartvolgorde) dan de recovery-console starten:
http://support.microsoft.com/kb/307654

Achter de prompt: fixboot intrommelen, gevogld door enter,

Daarna: fixmbr enter,

daarna exit.

Start de PC nu op ?

Greetz,

Harry.
 
Ik zal het daarlijk proberen.. Zodra ik weer bij hen ben. Alvast bedankt Harry!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan