Uitroepteken bij apparaatbeheer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

fokkens

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Bij IDE ATA/ATAPI-controllers in apparaatbeheer staat bij primair IDE-kanaal een uitroepteken.
Hoe kan dat opgelost worden?

Even deïnstalleren (installatie ongedaan maken) en rebooten, laten installeren en nogmaals rebooten.

Woo, dat is snel.
Geprobeerd, maar het uitroepteken staat er nog steeds voor.

Herinstalleer de chipsetdrivers eens, of die driver voor het primaire IDE kanaal handmatig daar herinstalleren, dus zelf daar doorgaan tot je de keuze krijgt uit misschien diverse versies.

Ik heb het probleem nog niet kunnen opgelossen.
Wie weet er nog een optie!
Alvast bedankt

Kan het ook aan het aansluiten van de DVD-speler en DVD brander te maken hebben?

Vertel eerst eens wat je nu of niet gedaan hebt, alvorens een nieuw topic te openen over hetzelfde probleem.:confused:

Diverse drivers van VIA? kan maar eentje de goede zijn.

Zijn de devices goed gejumperd? en hangen ze ook aan de goede aansluiting van de IDE kabel? master aan het eind, slave in het midden.

Over welk merk en type moedrbord hebben we het hier?

Zijn alle updates geïnstalleerd?

Moederboard MSI Ultra KT3.
Alle updates zijn (volgens mij) geïnstalleerd
Je bedoeld dat de kabel aan de DVD-speler en DVD-brander?

Ik heb de oplossing nog niet kunnen vinden. Wie kan mij verder helpen?

Bij apparaatstatus:
Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt (code 12).

Bij bronnen:
Lijst met conflicterende apparaten:
Invoer-/uitvoerbereik 01F0 - 01F7 wordt gebruikt door Primary Ultra ATA/ATAPI Channel.
Invoer-/uitvoerbereik 03F6 - 03F6 wordt gebruikt door Primary Ultra ATA/ATAPI Channel.
Interrupt Request (IRQ) 14 wordt gebruikt door Primary Ultra ATA/ATAPI Channel.

Connector op mobo, lange deel kabel, connector aan slave, deze dient dan ook zo gejumperd te staan, korte deel kabel, connector aan master, die dan ook zo gejumperd dient te staan.

Indien met een slave erbij, ook de jumpering nazien, sommige schijven dien je dan ook zo te jumperen, master alone of master with slave.

Ik heb nu een lange kabel met 2 connectoren, 1 op de kabel en één aan het eind.
Moet de eind connector aan de slave en de middelste aan de master?

Alles is aangesloten zoals jij hebt omschreven.

Harde schijf op IDE 1
DVD-speler (Master) en DVD-recorder (Slave) op IDE 2

1 kabel naar de harde schijf (eerste in IDE 1 en laatste connector in HD).

1 kabel naar DVD-recorder en speler (eerste in IDE 2, 2e connector in DVD-recorder en laatste connector in DVD-speler.

En zijn ze ook goed gejumperd?

Moederbordconnector....................................... lang deel kabel, connector voor de slave...............korte deel kabel, connector voor de master.

Denk dat je het toch moet zoeken in de master/slave jumpersettings van de cd/dvd devices.

Enne, deze drivers ook geherinstalleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan