PS/2 naar usb hub splitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vikings

Banned
Lid geworden
1 apr 2006
kan dat.

kanditfv2.png

Nou, weinig kans. Ik voorzie om te beginnen alvast een stroomprobleem.
Maarreeh.... .. waarom zou je dat willen? Waarom uberhaupt nog ps/2 gebruiken, wat is er mis met USB?

Laatst bewerkt:
Nou, weinig kans. Ik voorzie om te beginnen alvast een stroomprobleem.
Maarreeh.... .. waarom zou je dat willen? Waarom uberhaupt nog ps/2 gebruiken, wat is er mis met USB?

het installeren, PS2 werkt altijd in een keer.
en wil niet usb. laten herkennen.

1139-Y.jpg

zou dit ook kunnen werken

ik wil er 2 muizen, en 2 toetsenborden op aansluiten, een naar een kvm switch naar andere ruimte,

of dit ?

262_1_image.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is wat anders, namelijk een S-video (6-pins) naar VGA.

dacht het niet, VGA is 15 pens en s-video zit de rechte pen andersom.

dit is duidelijk PS/2 naar com.

is dit alleen voor de muis, of ook voor toetsenbord.

Laatst bewerkt:
volgens mij is het vragen om problemen. Je gaat op deze manier een muis (1) een verloopsnoer (2) een usb splitter (3) en een verloopstekker (4) aan elkaar knopen. Grote kans dat de weerstand door de lengte en het aantal verbindingen zover oploopt dat het niet meer werkt.

volgens mij is het vragen om problemen. Je gaat op deze manier een muis (1) een verloopsnoer (2) een usb splitter (3) en een verloopstekker (4) aan elkaar knopen. Grote kans dat de weerstand door de lengte en het aantal verbindingen zover oploopt dat het niet meer werkt.

en dit dan

262_1_image.jpg

werkt toch ook.

ik heb com poort vrij. en hoeft niet te installeren, is dit alleen voor muis, of ook voor toetsenbord op de com pooort.

Laatst bewerkt:
dacht het niet, VGA is 15 pens en s-video zit de rechte pen andersom.

dit is duidelijk PS/2 naar com.

Owja, ik dacht ''Blauwe stekker, VGA. En de andere kant van dat snoertje, zwart, dat is 9 van de 10 keer S-vid''

muis of keyboard op een compoort moet op zich lukken ja.

het gaat er ook niet om of verloopstekkertjes werken, maar ieder onderdeel vormt wel een belasting. Vergelijk met maar met een tuinslang. Met één standaard slang gaat het water er gemakkelijk door. Ga je er vervolgens wat verloopstukken en andere stukken slang met verschillende diameters aan vast maken, dan wordt de druk zienderogen minder.

Zo zal ook de weerstand (ohm) van de verbinding tussen pc en invoerapparaat toenemen. Als die weerstand te groot wordt, werkt het niet meer.
Waarom probeer je het niet gewoon eens met standaard USB apparaten? Elke muis / keyboard heeft tegenwoordig een USB aansluiting, dus je kan het gratis proberen, zonder dat je eerst allerlei verloopstukken hoeft aan te schaffen.

Laatst bewerkt:
Vergelijk met maar met een tuinslang. Met één standaard slang gaat het water er gemakkelijk door. Ga je er vervolgens wat verloopstukken en andere stukken slang met verschillende diameters aan vast maken, dan wordt de druk zienderogen minder.

Ik gebruik nooit een tuinslang bij de computer... :p

muis of keyboard op een compoort moet op zich lukken ja.

het gaat er ook niet om of verloopstekkertjes werken, maar ieder onderdeel vormt wel een belasting. Vergelijk met maar met een tuinslang. Met één standaard slang gaat het water er gemakkelijk door. Ga je er vervolgens wat verloopstukken en andere stukken slang met verschillende diameters aan vast maken, dan wordt de druk zienderogen minder.

Zo zal ook de weerstand (ohm) van de verbinding tussen pc en invoerapparaat toenemen. Als die weerstand te groot wordt, werkt het niet meer.
Waarom probeer je het niet gewoon eens met standaard USB apparaten? Elke muis / keyboard heeft tegenwoordig een USB aansluiting, dus je kan het gratis proberen, zonder dat je eerst allerlei verloopstukken hoeft aan te schaffen.

dit lijkt mij niet waar. want de muis sluit ik dan toch aan de pc. en dan dus niet splitten, en al zal het splitten het niet niet te vergelijken met water, dit is echt anders, hier zit geen verschil in, al zou het USB zijn 4 muizen, nog werkt het allemaal.

Oh ja hoor, dat gaat wel degelijk op. En als de weerstand niet het probleem is, dan wordt het stroomverbruik van de apparaten die je wilt aansluiten wel.

een (actieve) USB-poort levert 5Volt(dc), 500mA.
een ps/2 poort levert 5Volt(dc), 100mA.

een gemiddelde USB muis werkt op 5Volt en gebruikt ca. 100mA, een (standaard, no-nonsense) toestenbord gebruikt ongeveer 50mA.

je kan wel zo'n 4xusb-naar-ps/2 verloopstuk als in de eerste afbeelding gebruiken, maar ga jij maar eens rekenen hoeveel USB apparaten je kan aansluiten op één ps/2 poortje... :p die 100mA die een ps/2 poort levert zijn heel snel opgebruikt :rolleyes:

jaaaaaaaaaaaahhh
dat wil ik opok gaan doen!!!

1 naar kvm switch enzz..
i kweet allemaal wat het is
maar wil weten of ik het kan splitten met die kabel
die dus op dat asndere gesloten forum was.

!!!!!

lees dan toch goed!!!

Waarom niet in je Bios instellen dat USB keyboard/muis op enabled staat. Zo kun je met een USB toetsenbord/muis hetzelfde als met een PS/2 toetsenbord/muis. De USB wordt dan meteen door het moederbord/Bios ondersteund.

jaaaaaaaaaaaahhh
dat wil ik opok gaan doen!!!

1 naar kvm switch enzz..
i kweet allemaal wat het is
maar wil weten of ik het kan splitten met die kabel
die dus op dat asndere gesloten forum was.

!!!!!

lees dan toch goed!!!

Eh, zie ik een herhaling van een eerder bericht?:rolleyes:

Waarom niet in je Bios instellen dat USB keyboard/muis op enabled staat. Zo kun je met een USB toetsenbord/muis hetzelfde als met een PS/2 toetsenbord/muis. De USB wordt dan meteen door het moederbord/Bios ondersteund.

toch nog, NIEUW HARDWARD GEVONDEN, en, NIEUW HARDWARE KAN WORDEN GEBRUIKT. ???????

ik teken het wel,

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan