Probleem met wininet.dll vermoedelijk door AVG

Status
Niet open voor verdere reacties.

nannie39

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2006
Het probleem begon toen AVG automatisch een update ging halen
AVG zag een virus, verplaatste die naar de virus vault, na opnieuw opstarten kreeg ik niks anders te zien dan het lege bureaublad...vermelding probleem, kan wininet.dll niet vinden
Via taakbeheer ben ik met firefox op het net gegaan en vond dat wininet probleem met AVG direkt, blijkbaar ben ik de enige niet met dat AVG probleem
oplossing was, de wininet dll downloaden en in de map c:/windows/system32 map zetten
Dat heb ik gedaan...na opnieuw opstarten, hetzelfde probleem...
kan wininet.dll niet vinden
Dan heb ik dezelfde wininet.dll die ik gedownload heb ook in de map c:/i386 gezet
want ik de virus vault van avg zag ik dat er 2 wininet.dll stonden (stonden ja want ik heb ze per ongeluk verwijderd)
na opnieuw opstarten krijg ik nu deze foutmelding
kan de toepassing niet initialiseren OXC 0000022
Ook nog steeds een leeg bureaublad
geen idee wat er van programma's nog werkt, incredimail en explorer alvast niet

Kan iemand mij helpen aub?

waar vind ik de juiste wininet.dll versie?
had er één gedownload maar was niet de juiste
ik heb 6.0.2900.2180 nodig

de simpele oplossing zal bij mij niet lukken vrees ik
de windowsXP cd heb ik niet, enkel 3 cd om het hele systeem terug te zetten naar datum van aankoop en dat lijkt me niet handig
heb wel een andere xp versie maar die is ouder als degene die op de laptop staat

nog een vraagje: is het een oplossing om IE 7.0 te installeren?

Opgelost

het probleem lijkt opgelost...

Ik heb AVG gedeinstalleerd en de computer lijkt helemaal in orde te zijn nu.
Nu nog op zoek naar een goei gratis virusscanner

bedankt voor de hulp
die gegeven link bracht de oplossing
bedankt

nog even dit..
Heb het probleem gemeld bij AVG en kreeg dit antwoord terug

Geachte,
Wij vinden het ook erg vervelend dat dit gebeurd is. Maar wij kunnen er niets aan doen. In Tsjechie wordt er geprogrammeerd bij Grisoft. AVGNederland verkoopt de licenties. Grisoft is inmiddels ingelicht en wijbieden u namens Grisoft verontschuldigingen aan.
Met vriendelijke groet,AVG Nederland

Tja...

Opgelost 2

Taakbeheer opstarten ga naar uitvoeren en blader naar c:\program files\grisoft\avg en open avgcc.exe. Ga naar virus vault en zet wininet.dll terug naar de orginele locatie (c:\windows\system32).

Avg zal nu waarschijnlijk weer een virusmelding geven klik daarom op ignore.
Voer vervolgens setup.exe in dezelfde directory uit en kies in de volgende schermen voor uninstall.

Pc opnieuw opstarten en klaar.

Personen die de melding 0xc0000022 krijgen hebben een andere wininet.dll teruggezet dan aanvankelijk op hun pc zat. Ben erachter gekomen dat er verschillende wininet.dll bestanden zijn. Heb hier 2 pc's met XP sp2 en de ene heeft een wininet.dll van 640kb en de andere van 884 kb.

Op al mijn XP machines en ook in Vista 7.00.6000.16473 (vista_gdr.070420-1500), deze info staat bij de zowel de XP bestanden alswel in het Vista bestand.

Groote 822.784 bytes, datum van de XP dll 25-04-2007 voor het Vista bestand 16-05-2007.

Misschien dat iets in die dll AVG op tilt brengt, alleen bij deze versie niet?

Die zijn van IE7, overigens totaal geen last mee gehad.:)

Ook ik heb wininet in mijn AVG vault zitten, maar mijn computers lopen gewoon nog steeds door. (4 computers met XP Home) en de free AVG. (dagelijks aan met een autom. avg contr.)

Kennissen van me met een XP pro hebben echter ook een probleem gekregen. Degenen met een Home heb ik nog niet gehoord.!!
Dank zij alle tips die ik op de vele forums tegenkwam kan ik mijn kennissen helpen.:thumb:

ik had de virus vault per ongeluk leeg gemaakt dus kon ik die dll niet terug zetten
sinds avg gedeinstalleerd is heb ik die foutmelding niet meer gehad
blijkbaar draait de pc even goed met een andere versie van wininet.dll
heb er nu avast als virusscanner opstaan
bij mij alvast geen problemen meer

groeten
nancy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan