Gebruikersrechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Dag,

ik heb twee computers via een netwerk aan elkaar aangesloten met een router (een draadloos aangesloten, een met draad) en ze beide lid gemaakt van zelfde groep.

Nu zit ik op de laptop die draadloos is aangesloten, en ga ik naar 'netwerklocaties'. Hij vind de andere computer wel, maar als ik erop klik, geeft hij aan dat ik de toegang is geblokkeerd en niet voldoende rechten heb. Ik moet dan contact opnemen met de systeembeheerder, maar dat ben ik :p. Hoe stel ik deze rechten goed?

Dank je

je moet je mappen delen misschien?(eigenschappen, tabblad delen.)

egbert

Deze tutorial werkt voor mij niet. Hij laat de manier zien voor XP pro en WIn2000. Met XP home schijnt het anders te werken?

Hoe werkt het hier?

Hoe krijg ik de melding '\\gezin is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron .... etc.' opgelost, zodat ik wel in de computer kan komen.

Werkt hetzelfde hoor, alleen dien je in home dat in veilige modus te doen als administrator, de rechten dan, dat lees je weer hier.

Ik heb nu via veilige modus bij 'machtigingen voor Iedereen' alles op 'toestaan' gezet en dat geldt voor de gehele C schijf.

Nu starte ik hem weer opnieuw op, ging achter mijn andere pc zitten, en probeerde nogmaals in de gedeelde bestanden van de pc te komen, maar nog steeds lukte het niet.

Hoe kan dit nu?

Kzou het niet weten, loop alle netwerk en gedeelde instellingen nog eens na, zo ook de netwerkwizard nogmaals draaien indien die ook in home zit.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Log je in op beide PC's met dezelfde gebruikers-naam ?

Is je netwerknaam op beide PC's hetzelfde ?\

Evt. firewall toestemming gegeven ?

Dan moet het gewoon werken !

Greetz,

harry.

Het is heel raar.

Ik heb alle rechten aan iedereen gegeven in de veilige modus. De netwerknaam klopt.
Ze zien elkaar ook, en het pingen tussen elkaar lukt ook gewoon. Het kan niet aan de router liggen, die iets blokkeert. Windows Firewall heb ik ook uitgezet. De NOD32 virusscannner heeft geen firewall, die het kan blokken.

Ik heb dus een laptop met Windows XP Home (draadloos verbonden), en een normale desktop met XP Prof, die doormiddel van een kabel via de usb is aangesloten op de router.

Hij heeft het in deze opstelling wel gedaan. :rolleyes:

Iemand nog mogelijkheden? Iets dat ik fout hebben kunnen gedaan?

Start regedit op en ga naar:
HKLM/system/currentcontrolset/control/Lsa/
Zet de waarde bij restrictanonymous op 0
De pc rebooten.
Verwijder het tcp/ip protocol de pc weer rebooten en daarna het tcp/ip protocol weer inschakelen en na weer een reboot gaat het werken.
Kijk eens op die XP machines hoe dat staat.

Hoi,
Ik leef op dit moment met je mee want bij mij is precies het zelfde aan de hand, eerst werkte het probleemloos (tussen laptop en desktop en anders om) en nu totaal niet meer.
Moet ook in eens gebruikersnaam en ww invoeren.
Ik heb het idee dat het te maken heeft met de 1 of andere Update van Microsoft ( zitten wel vaker Zeperds tussen).
Ben er dus ook mee bezig en........ moet zeggen .. Ik geef het niet gauw op!

Als het me gelukt is meld ik me weer.
Mocht iemand de kant en klare oplossing hebben ( deze vraag is nl alweer van een tijdje geleden) dan houd ik me zonder verder gezoek NATUURLIJK aanbevolen.

Een netwerkje moet aan een bepaald aantal eisen voldoen.

Pc moeten voorzien zijn van een unieke naam.
Er moet op elke pc minimaal 1 map geshared worden.
Elke pc in het netwerkje dient een gebruikersnaam met wachtwoord te hebben.
File en printersharing moet natuurlijk aan worden gezet.
Pc's moeten in dezelfde iprange zitten (maar dit zou automatisch geregeld meoten worden door je DHCP).

Wat je kunt doen, als je op beide systemen admin bent is proberen rechtstreeks contact te maken met de machine. Type in de verkenner \\werkstationnaam\c$

Hiermee kun direct verbinding maken met de c: schijf van de machine. Zijn je gebruikersnaam en wachtwoorden op beide pc's verschillend, dan zul je toch echt de gebruikersnaam en wachtwoord van de pc waar je connectie mee wilt maken moeten intypen.

Als alles is ingesteld zoals hierboven moet het werken! Kijk verder natuurlijk wel of je optionele shizzle uit kunt zetten die een goeie verbinding in de weg kan staan b.v.:

Firewalls (windows/third party of van de router).
Nieuwste versie van norton hoor ik b.v. geen beste verhalen over ;)

Verder is WinsockxpFix.exe erg handig om je netwerkinstellingen te clearen mocht je dat voor de zekerheid willen doen.

Laatst bewerkt:
Bedankt dat er toch nog mee geleefd word.

Alles wat in de laatste reactie gemeld word is aan de orde.
Ik begrijp alleen niet waarom er nu in 1 keer om een gebruikersnaam en ww gevraagd word terwijl dat in het verleden ook niet hoefde. (heb, en weet ik dus ook niet)
Ik had op beide (laptop en desktop) geen toegangs beveiliging in de vorm van een ww.

Ik wil nogmaals reageren en melden dat het me nu wel gelukt is om de beide machines te benaderen en om gegevens uit te wisselen!
Ik heb in de verkenner \\werkstationnaam\c$ ingevoerd en toen kwam het me zo wel bekende en irritante aanmeldingsscherm weer.
Ben aan het expirimenteren geslagen met de gebruikersnamen en de wachtwoorden.
En................. raad het eens.... Het moeten dus zijn: De orriginele Admin en het orriginele Administrator wachtwoord.

Bij gebruikersnaam dus invullen: Administrator en bij het Wachtwoord dus het orriginele installatie ww voor de Administrator.

Ik hoop dat het nu duidelijk is en dat de orriginele vraag steller nog terug komt en deze reacties leest.

:thumb:

Altijd lastig, maar ik had geen gekloot met ww en admins.

De oplossing bij mij was het veranderen van de gekozen taal. De een stond op Engels, de andere op Nederlands. Heel vaag, maar het werkte wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan