Scan verschil tussen xp en vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,
Het volgende is mij opgevallen , Ik heb 2 bijna gelijke pc's , 1 met xp en 1 met vista ( geheugen van 1 gb op xp en 2 gb op vista ) ongeveer dezelfde programma's geïnstalleerd .
Als ik nu met super anti spyware een quick scan doe van alleen de c-schijf dan duurt dat bij mijn xp pc zo'n 10 minuten , echter op mijn vista pc duurt het bijna 2 uur !!!!

Waarom of vanwaar dit tijdsverschil ?

Mvg. Hans

Hoi !

Ik ken dat programma niet; met AdAware is er bij mij geen noemenswaardig verschil !

Misschien staat er op de ene PC meer om te scannen dan op de andere 1

Trek zelf je conclusie !

Greetz,

Harry.

Hallo Harry ,

Er staat ongeveer hetzelfde op beide pc's , ook de partities zijn ongeveer hetzelfde ( 70 - 75 )
Andere scans met ad-aware , avg , spybot duren op beide pc's bijna even lang .
Dus het zal wel aan het super anti virus programma liggen , wel vreemd want het is compatible met vista . Buiten dit ben ik toch zeer tevreden over dit programma , het is zeer klein , realtime bescherming , vertraagd nauwelijks , en vind meer dan de andere antie spyware programma's

Hans

Nog een aanvulling op deze nog niet opgeloste vraag , heb dit probleem ook met eusing free reg cleaner . De dingen die bij beide programma's gevonden worden lijken hersteld of verwijderd , echter na een herstart worden dezelfde dingen weer gevonden .
Kan op het net hierover niets vinden .
Hans

Hallo !

Nogmaals: ik gebruik beide programma's niet, ken ze niet, en wil er ook geen oordeel over vellen.

Een registry-cleaner gebruik ik zelden, maar om je te plezieren heb ik even op een dual-boot XP-Vista de ingebouwde registercleaner van CCleaner laten lopen,zowel op de XP- als op de Vista-schijf, en opnieuw: geen opmerkelijk verschil in de tijdsduur.

AdAware hetzelfde !

Dus: misschien wat meer gangbare programma's gebruiken, of ermee leren leven.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan