Bitcomet probleem NAT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomolovic

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2007
Hallo,
ik heb een probleem met bitcomet. Ik wil mijn port forwarden, en ik denk dat ik dat wel heb goed gedaan, maar toch blijft het icoontje geel, BLOCKED en dan mijn ip.
Ik heb een alcatel speedtouch 510 en daartussen nog een Wireless lan router.
Ik heb bij NAPT ENTRIES in mijn speedtouch:
1
Temp
10.0.0.150:9690
unspecified:9690
tcp
NONE

2
Temp
10.0.0.150:9690
unspecified:9690
udp
NONE

toch blijft hij geel. Wat moet ik doen, mijn downloads komen niet boven de 30kb/sec 40kb/sec uit, terwijl ik een 10mb adsl heb. en met 40seeds verbonden ben.
zou het kunnen liggen aan de wireless router, dat ik daar iets moet veranderen?
alvast bedankt
Tom

Ik heb precies gedaan wat er stond , static ip gemaakt, poorten geforward, maar hij blijft geel, BLOCKED en dan mijn ip.

iemand suggesties?

1. Staan de instellingen in BitCommet overeenkomstig de instellingen die je in je router hebt verander? (Dus: Listening port is inderdaad 9690 in BitComet?)
2. Kijk even na of je pc echt adres 10.0.0.150 heeft: Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig
3. [EDIT] ook kan het zijn dat je tegen de limiet van 10 gelijktijdige half-open verbindingen aanloopt in XP.
www.lvllord.de
Lees goed hoe het te installeren, en zet, tijdens de installatie, met de toets C het aantal mogelijke verbindingen op 150 of hoger.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb dat programma gedownload hij zegt no patch needed, instellingen staan goed, maar ik heb op canyouseeme.org mijn poorten getest en hij zegt bij elke poort die ik probeer: Cannot see. Reason: Connection refused

Ik heb dat programma gedownload hij zegt no patch needed, instellingen staan goed, maar ik heb op canyouseeme.org mijn poorten getest en hij zegt bij elke poort die ik probeer: Cannot see. Reason: Connection refused

Lijkt mij een firewall probleem op je lokale pc (de 510 heeft geen ingebouwde firewall).
Kijk dus na of BitCommet wel als "Netwerkservice" mag draaien op je systeem (=dat de firewall ook inkomende verbindingen accepteert voor BitCommet).
Anders misschien poort 9690 UDP en TCP toestaan, als dat een instelling is die je kunt gebruiken in je firewall.
Zet anders tijdelijk je firewall uit, en test dan opnieuw. Als het dan goed werkt, dat is het zeker een firewall instelling.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen firewall, dus dat vond ik ookal zo raar.
ik ben echt radeloos.

Ok, ik ga ervanuit dat het ip-adres klopt (10.0.0.150).
Doe het volgende, om na te gaan of bitcomet echt luistert op poort 9690:
Start BitComet
Start -> Uitvoeren -> cmd /k netstat -ano | find /i ":9690 "

Dat levert (als het inderdaad werkt) 1 of meerdere regels tekst op, waar de tekst "Bezig met luisteren" in voorkomt en een getal wordt genoemd aan het eind van de regel.
Schrijf die getallen op van de regels die worden weergegeven.
Daarna:
Start -> Uitvoeren -> taskmgr.exe
Ga naar tabblad Processen
Beeld -> Kolommen selecteren... -> vinkje zetten in PID (proces-id) en Ok klikken.
Kijk nu na waar je de gevonden getallen in de kolom PID tegenkomt. (Je kunt erop sorteren door op de kolomtitel te drukken).
Als de applicatie die genoemd wordt bij dat PID niet verwijst naar BitComet of een door BitComet gestart proces, dan gebruikt een andere applicatie (die dus in Taakbeheer genoemd wordt) dezelfde poort. Welk programma dat is staat dus in Taakbeheer, in de kolom Procesnaam.

Succes,

Tijs.

de poort luistert, en wordt verder niet gebruikt.
Zou het niet kunnen liggen aan de Wireless Lan Router, die er nog tussen zit?

de poort luistert, en wordt verder niet gebruikt.
Zou het niet kunnen liggen aan de Wireless Lan Router, die er nog tussen zit?

Ja, je zult ook daar portforwarding moeten doen.
Vertel ons hoe het in elkaar zit:
1. De 510 heeft een ip-adres uitgereikt aan de Wireless Lan Router. welk adres is dat?
2. Je pc heeft een ip-adres van de Wireless Lan Router gekregen. welk adres is dat?

Heb je 2 routers in gebruik, dan moet er 2x geforward worden, namelijk vanaf de Internet-router (= die 510) naar de Wireless Lan Router en dan vanaf de Wireless Lan Router naar je pc.

Tijs.

Vraag 1: Ik geloof dat dat 192.168.1.254 is. Dat typ ik ook in om bij de instellingen van de Wireless Router te komen.
Vraag2: Dat IP heb ik statisch gemaakt geloof ik, want dat stond in de tut die eerder gepost werd. 192.168.1.136

Waar is het 10.0.0.150 adres gebleven dat je eerder noemde? Welk apparaat of pc heeft dat adres??

Tijs.

Ik heb gedaan wat er in de tut stond die eerder gepost werd, en daar stond dat ik het statische ip moest invullen, dus ik heb die 10.0.0.150 maar weg gedaan.

(edit) als ik 10.0.0.150 invoer bij Inside IP geeft hij: ERROR: Unable to add the specified NAT entry !!

Laatst bewerkt:
Je maakt er, eerlijk gezegd, een puinhoop van... :(
Ik vroeg je enkele posts geleden al, na te kijken welk ip-adres je pc heeft.
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig
Meldt dat adres, dat is namelijk het antwoord op vraag 2.

Voor vraag 1: Ga naar http://192.168.1.254
Log in op de draadloze router.
Kijk na welk ip-adres de router van de 510 gekregen heeft. Dat zul je wel ergens op een tabblad Status of iets dergelijks kunnen vinden. Dat ip-adres is dan het antwoord op vraag 1.

Tijs.

Dit staat er bij status:

Internet Connection Method: Direct
Broadband Modem : Connection OK
Internet Connection: Active
Internet IP Address: 10.0.0.150

LAN IP Address: 192.168.1.254
Network Mask: 255.255.255.0
DHCP Server: ON

System Device Name:
Firmware Version: Version 1.0 Release 25

Dit staat er bij Ipconfig
ipadres. 192.168.1.136
Subnetmask 255.255.255.0
Standaardgateway 192.168.1.254

Sorry dat ik het zo verklooi, maar ik snap het niet zo goed, sorry

We hebben nu alle informatie die nodig is.
Je had al op de 510 portforwarding aangezet naar 10.0.0.150 voor poort 9690 UDP en TCP. Dat is prima, houden zo... :)

Nu moet je op de draadloze router nog portforwarding voor poort 9690 UDP en 9690 TCP aanzetten naar 192.168.1.136

Dan zou het moeten werken.

Succes,

Tijs.

ERROR: Unable to add the specified NAT entry !!
Ik heb nu 10.0.0.150 tcp en udp
en 192.168.1.138 tcp, maar als ik dan de udp wil invoeren zegt hij als ik op apply klik:
ERROR: Unable to add the specified NAT entry !!

Lees wat ik schreef:
1. Op de 510 moet portforwarding naar 10.0.0.150 ingesteld staan (dat had je al gedaan, had je geschreven).
2. Log in op je draadloze router (http://192.168.1.254), en zet daar portforwarding aan van poort 9690 TCP en poort 9690 UDP naar 192.168.1.136

Tijs.

en daar is het probleem
bij mijn wireless lan router, van Sitecom een WL 521R staat nergens NAT

Zodra je bent ingelogd op de draadloze router, klik op Advanced (rode knop rechtsboven in het Sitecom scherm.
Klik op Virtual Servers.
Vul bij Properties een naam in, bijv. BitcometTCP
Vul in als Internal port: 9690
Vul in als External port: 9690
Klik op My pc is not listed. Ik neem aan dat je daar dan 192.168.1.136 kunt aangeven, eventueel met een naam erbij. Die zou je dan daarna moeten kunnen kiezen in het PC (Server) lijstje. Je hebt nl. zelf een ip-adres toegekend ipv. het te laten doen door de Sitecom...
Klik op Add as a new server

Dan:
Vul bij Properties een naam in, bijv. BitcometUDP
Vul in als Internal port: 9690
Vul in als External port: 9690
Kies protocol UDP in het Protocol lijstje.
Kies je pc in het PC (Server) lijstje.
Klik op Add as a new server

Verlaat de configuratie van de Sitecom.

Voor plaatjes bij mijn verhaal (exclusief de uitleg over My pc is not listed): deze link

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan