Windows Media Player speelt geen films af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoogeveense RAT

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Ik heb een probleem met Windows Media Player 11. 1Hij speelt namelijk geen filmpjes meer af. Bij het openen van een video krijg ik de melding dat de speler ofwel het bestandstype niet ondersteunt of dat de juiste codec niet geinstalleerd is. Beide meldingen zijn onzin: ik heb de K-Lite Codec Pack Full geinstalleerd en het gaat om een Avi/Xvid bestand, dus ook daar zal het niet aan liggen. Daarna heb ik nog de Vista Codec Pack geinstalleerd, maar dit was ook niet de oplossing voor mijn probleem.

Toen ik nog Windows XP had, gebruikte ik ook al Windows Media Player 11. Toen ging alles nog prima, terwijl ik dezelfde codec pack had geinstalleerd, op de vista codec pack na dan. Nu werkt het dus niet meer.

Ik heb weliswaar VLC Player gedownload om zo alsnog naar films te kijken die op mijn harde schijf staan. Dit is echter geen oplossing voor de Internet streams die ook gebruik maken van Windows Media Player, waardoor ik hier dus niet meer naar kan kijken.

Wellicht is VLC Player beter dan WMP, maar dat maakt me niet uit. Windows Media Player hoort gewoon te werken. Bovendien heb ik geen zin om twee verschillende video players of mijn harde schijf te hebben staan, terwijl een voldoende kan zijn.

Wie heeft een oplossing voor mijn probleem? alvast bedankt! :)

Vaak een probleem met meerdere codec-packs.

Wat is zou proberen is eerst alle codec-packs helemala verwijderen en darana K-lote opnieuw installeren

De K-Lite Codec Pack is op ditm oment de enige codec pack die ik heb geinstalleerd, maar ik kan hem niet wegkrijgen. Bij het runnen van de uninstaller krijg ik de volgende melding: File 'C:\Program Files\K-Lite Codec Pack Full\unins000.dat' doesn't exist.

Waarmee je dus direct je probleem te pakken hebt.
Jammer dat je in de startpost niet helemaal volledig was...

Porbeer het eens in de veilige modus of... installeer K-lite gewoon opnieuw over de oude heen!

Beide oplossingen geprobeerd, maar helaas werkt geen van beiden, PC telkens geherstart ,maar nog altijd kan ik geen films kijken met WMP 11 :(.

Goed, het is nu wel gelukt om de K-Lite Codec Pack helemaal te verwijderen. Nu heb ik deze weer opnieuw geinstalleerd, maar ik kan nog altijd geen films kijken in Windows Media Player :(.

Welke Windows versie heb je?

Heeft iemand nog een oplossing? Ik heb de K-Lite Codec Pack 3.4.5. Full geinstalleerd, maar nog altijd werkt Films kijken in WMP niet. Een aantal maanden terug werkte alles nog wel gewoon, terwijl ik in de tussentijd niets meer heb veranderd. Gewoon van de een op de andere dag werkte het niet meer. Hoe kan dat?

ik heb dus wel VLC Player, maar WMP hoort gewoon te werken. Windows opnieuw installeren doe ik liever ook niet, omdat ik dan Office opnieuw moet installeren en ik heb deze Office nu al drie keer geinstalleerd, vaker mag niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan