probleem draadloos internet laptop: geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorisdeckers123

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2007
al geruime tijd geraak ik niet meer op het draadloos internet. Steeds wanneer ik klik op draadloze netwerkverbinding herstellen, verschijnt er een venster met de tekst:

Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: Verbinding met draadloos netwerk maken
neem voor assistentie contact op met de beheerder van dit netwerk.

Het werkt sinds een week niet meer. Ik heb iets aan de instellingen van cpu van men laptop verandert, en volgens mij heb ik zonder dat ik het weet iets fout gedaan. Het zou ook kunnen dat het hier helemaal niets mee te maken heeft hoor. Ik denk dat het aan mijn laptop ligt aangezien mijn zussen haar laptops er nog wel op geraken en de lan-verbinding werkt nog wel.
Alles wat op dit forum(http://www.helpmij.nl/forum/printthread.php?threadid=194206) gezegd werd heb ik al geprobeerd, maar tevergeefs.

kan iemand mij aub verder helpen? want ik zou het echt niet meer weten.
alvast bedankt om een poging te wagen!

met vriendelijke groeten,
joris deckers

probleem draadloosinternet laptop:geen verbinding

Kan je wel netwerken zien?

Als ik op draadloos netwerk selecteren klik, verschijnt er:

deze draadloze verbinding kan niet worden geconfigureerd. Als u een ander programma hebt ingeschakeld om deze draadloze verbinding te beheren, dient u die software te gebruiken.
Als u wilt dat windows deze draadloze verbinding configureert, dient u de service wireless zeto configuration (wzc) te starten. Raadpleeg voor meer informatie over het starten van de wzc-service artikel 871122 in de microsoft knowledge base op de website mircosoft.com. dit artikel is mogelijk in het engels.

Maar ik denk (ben niet zeker) dat ik da vroeger nog eens gehad heb, en dat het draadloos internet toen nog wel werkte. Ik ben hier wel niet zeker van.

hoe kan ik ervoor zorgen dat er daar wel draadloze netwerken verschijnen? (en ik zit hier naast de modem dus da kan het probleem niet zijn) en als ik bij services kijk, staat WZC wel aangevinkt

Hoi !

Start - uitvoeren - services msc intrommelen - enter.

Scroll naar de Windows Zero Configuration, klik er rechts op - eigenschappen - kies voor: opstarten automatisch - toepassen - oke.

Nu opnieuw klikken op : draadloze netwerken weergeven.

Wat zie je nu ?

Greetz,

Harry.

Wel, het probleem is gedeeltelijk opgelost:

Als ik mijn laptop (opnieuw) opstart, werkt het draadloos internet niet, en krijg ik geen mogelijke draadloze netwerken. wanneer ik in start - uitvoeren- services.msc typ, en dan bij windows zero configuration op eigenschappen klik, staat er bij opstarttype al automatisch aangeduid. MAAR bij status van service staat er dan 'gestopt', wanneer ik dan klik op starten, is het probleem opgelost en neemt hij het juiste draadloze netwerk. wanneer ik echter de laptop opnieuw opstart, moet ik deze handeling opnieuw uitvoeren.... weet jij hoe je dit definitief kan oplossen? en met da hulpprogramma voor systeemconfiguratie, welk is het beste dat je aanvinkt? normaal opstarten? diagnostic? of selectief??

alvast bedankt voor de hulp!

Hoi !

Tja, dan moet in het tabblad eigenschappen even zorgen dat je ondereenop "toepassen"kunt klikken !

Dus even van automatisch naar handmatig, dan terug naar automatisch.

Nu op toepassen klikken, dan oke, klaar is joris !

Ga nu naar beschikbare draadloze netwerken weergeven, klik linksonder op "geavanceerde..."en zet daar op het tabblad Draadloze netwerk..."een vinkje bij: äutomatisch".
Hiermee zou je probleem opgelost moeten zijn.

Normaal opstarten spreekt toch voor zichzelf, de andere mogelijkheden zijn er om problemen op te sporen.

Greetz,

Harry.

mja ik heb dat allemaal gedaan, maar het wil toch nog niet werken nadat ik de laptop heb opnieuw opgestart. ik moet het altijd opnieuw instellen... ondanks alles op automatisch staat.

Hoi !

Dan is nog de enigste mogelijkheid dat je bij de installatie van de draadloze netwerkkaart ervoor hebt gekozen de software van de fabrikant te gebruiken i.p.v. Windows.

Verwijder de draadloze netwerkkaart in apparaat-beheer, en installeer 'm opnieuw, alleen de drivers, geen hulpprogramma's.

De handelingen zoals in de vorige post omschreven opnieuw uitvoeren.

Als het nu nog niet op automatisch staat heb ik geen oplossing meer , maar dat heb ik tijdens m'n lange ervaring nog niet meegemaakt.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
ik heb bij msconfig ervoor gezorgd dat acer enet niet meer opstart wanneer de laptop opstart. Dit was het hulpprogramma dat het draadloos internet regelde, en dus windows zelf niet. aangezien het niet meer automatisch opstart en dus niet werkt, werkt het draadloos internet terug.

bedankt voor de hulp!

Hoi !

Graag gedaan !

Zet je de vraag ook even op: "Opgelost "?

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan