tft te groot voor de ohp (overheadprojector)

• Onderwerp starter Onderwerp starter edouw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

edouw

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Hallo,

Ik ben bezig geweest om een beamer te maken aan de hand van een tft scherm en een ohp, alleen toen kwam ik bij het probleem dat mijn tft te scherm is voor mijn overheadprojector dus als ik nu gewoon de pc heb opgestart en ik zie het bureablad of iets anders dergelijks dan mis ik dus een redelijk stuk. Nu vroeg ik me af of er ergens een programma was om mn scherm te verkleinen want de resolutie kan ook niet hoger dan 1024-768, en als ik de resolutie lager doe dan wordt het beeld alleen maar groter dus daar heb ik ook niet zoveel aan. En anders moet ik een andere overheadprojector kopen maar die zij aardig prijzig. En op mijn tft scherm zelf, met de knoppen kan ik het ook niet verkleinen.

Alvast bedankt voor de reacties:thumb:.

mvg edouw

Jeetje, hoe krijg je dat voor elkaar ?
Met een overhead projector gebruik je toch doorzichtige sheets.

Misschien eerst even uitleggen hoe je dit gedaan hebt en misschien is er dan een oplossing te bedenken.

hallo,

het zat zo het tft scherm is 15 inch en dat is te breed en net iets te hoog voor de glasplaat zeg maar van de overheadprojector, en ik weet niet of ik hier wel een plaatje mag neerzetten maar anders kan ik het voor je tekenen, dan snap je het misschien beter.

gr

Maar hoe schijnt de lamp in de overheadprojector dan door het TFT scherm richting spiegel en scherm ?

Liesegang_OHP2010.jpg

Op de monitor zaten oorspronkelijk drukknopjes voor o.a. het instellen van de hoogte en breedte van het beeld. Kun je dat niet proberen. Bij mij krijg ik dan aan alle kanten een zwarte balk van ruim 3 centimeter. Misschien net voldoende?
edit: zoiets als dit, maar dan ff wat minder zwart.

Laatst bewerkt:
hallo,

nou kijk die knoppen zitten er allemaal nog gewoon op maar ik denk dat het tft scherm wat aan de oude kant is en die functies niet heeft want ik heb echt alles geprobeert in het menu van het tft scherm met alle knoppen. dus daarom vroeg ik me af of er ergens een programma is om gewoon het beeld te verkleinen en daarmee toch nog het hele beeld op mijn muur kan krijgen geprojecteerd :),

maar al erg bedankt voor alle reacties
gr

Maar hoe schijnt de lamp in de overheadprojector dan door het TFT scherm richting spiegel en scherm ?

Liesegang_OHP2010.jpg

ja precies zoals je het zegt, onder de glazen plaat zit een lamp en op de glazen plaat daar leg je het tft scherm en dan schuin dus van onder het tft scherm het licht door het tft scherm op de lens die daarboven op zon staafhangt en dan spiegelt de spiegel het beeld op de muur.

gr

Hallo,

mijn vraag is nog steeds niet opgelost weet iemand iets?

gr:thumb:

Overhead..

Ik begrijp wat je bedoelt ik heb die bouwbeschrijvingen ook eens gezien..."maak zelf een beamer....."

Even heel eenvoudig....

Zet je buroblad op zwart zet iconen in het midden, stel werkbalk in op "autoverdwijnen", dubbelklik zo nodig in de app op de blauwe balk. Stel de gewenste grootte van de app in op de omvang van de beamerplaat....

Meer ingewikkeld..

Maar waarom bouw je de hele OHP niet om zodat alles wel past? Als het gaat om de fresnel-lens zoals op de plaat, die kun je bij wijze van spreken bij de autohandel kopen...(achteruit en inparkeerhulpen kijkhulpen in alle soorten en maten) Als je je eigen kast bouwt, kun je ook de spiegel laten verdwijnen...of definitief fixeren..afhankelijk van je ontwerp.
Je kunt dan wel van de volledige natuurlijk resolutie van het TFT gebruik maken.

Je moet wel van knutselen houden....

Wat voor TFT is het eigenlijk...merk en type?

hej,

ja dat kan ik inderdaad wel doen dat eerste, maar dat tweede dat kan eventueel ook wel lukken ja maar ik ben nieti n het bezit van knutselmateriaal voor hout ofso, het is wel wat werk namenlijk dan maar ik dacht dat er vast een een programmatje zou zijn om je beeld te verkleinen of minimaliseren zeg maar. Ik weet dat het merk iiyama is en 15 inch beeldscherm hij ziet er precies hetzelfde uit als deze:
iiyama-AS4611UT-lcd-computer-monitor-review.jpg

gr edouw

Laatst bewerkt:
Geen knutselmateriaal?

Knutselspul is te koop hoor...
Weet je niets van het nummer van de monitor...kijk eens in de instellingen van je pc,misschien staat daar wel iets van ee type....

Ik weet dat het een oude topic is, maar ik heb zelf ook zo'n lcd overheadprojector gebouwd.:)
Werkt perfect:thumb: maar nu lees ik elke keer op internet dat je de glasplaat in de overheadprojector moet vervangen voor een uv+ir filter glasplaat. Om te voorkomen dat je lcd scherm te warm wordt en dat de kleur niet vervaagd. Mijn vraag is dan ook waar kan ik deze glasplaat kopen? als ik via google zoek krijg ik alleen maar lensen voor fotografie:confused:
Alvast bedankt!

Het is op Helpmij nog steeds niet toegestaan je vraag in die van iemand anders te plaatsen. Laat staan een topic uit 2007 omhoog te halen.

Graag je eigen vraag aanmaken. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan