RAID controller installeren met diskette?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BadHunter

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Hallo,

Ik zag als je RAID wil installeren dan moet je eerst met een diskette de RAID controller installeren? Ik heb een Asus Striker Extreme maar in de BIOS staat al de functio te unlocken of werd er bedoelt met de diskette dat je je hardeschijven unlocked voor RAID?
Want ik wil zelf ook beginnen aan RAID maar dat is me nog niet helemaal duidelijk.

Alvast bedankt,

Bad Hunter

Gezien je vraag in een nieuw geopende topic, die ik net gesloten heb.

Je kunt ook gebruik maken van een USB stick in plaats van een diskette. Het moederbord moet wel opstarten vana USb ondersteunen. De USB wordt dan als A- drive gezien en je kunt tijdens de installatie van Windows de USB stick met driver gebruiken om de RAID driver te laten laden.

Het lijkt te werken.
Het was me ff wat gestoei in de BIOS om het pratend te krijgen want je moet eerst je A:\ disablen en dan werkt het prima.
Bedankt :thumb:

Edit: Er is iets bij mij opgetreden bij installatie van windows hij zegt kan nvraid.sys niet overslaan zal dit veel uitmaken ik heb het overgeslagen en installatie loopt nog maar als het erg is annuleer ik de installatie.

Laatst bewerkt:
Vaak kun je problemen verwachten, als je een bestand laat overslaan. Kijk wat de installatie doet en installeer de RADI drivers nog eens in Windows zelf, als de windows installatie wel lukt.(het is niet de gebruikelijke manier)

Het werkt niet want als hij in dat menu komt van op welke schijf je xp wil installeren dan verandert hij de USB van A: naar F: dus dan word hij niet herkend.
Is dat op te lossen met iets? Want daarvoor om de opstartdiskette te gebruiken word hij wel herkend maar bij de installatie heeft hij ook paar bestanden nodig maar omdat dan de letter F: is toegekend werkt het niet.

Edit: Ik heb nu een diskette kunnen regelen en het werkt nogsteeds niet hij blijft maar zeggen dat hij het bestand nvraid.sys niet kan overzetten om een of andere duistere reden. Is het mogelijk een oplossing om eerst windows te installeren op een andere schijf en dan een controller in windows gebruiken en dan installeren of zal ik dan weer gevraag krijgen om de hardeschijf?

Laatst bewerkt:
Ik geef je 1 hint: slipstreamen!

Ik heb hetzelfde probleem gehad. USB floppy werkte niet, gewone floppy werkte niet, maar een driver in de xp cd gebakken werkt erg goed. Je hoeft geen F6 meer te drukken en de installatie loopt gewoon door.

Ik had al wat rondgezocht en blijkt dat dit bij alle nVidia chipsets zijn.
Na een tijdje zoeken kreeg ik het programma nLite en daar ga ik het zo meer proberen het schijnt heel makkelijk en handig te werken als ik klaar ben zal ik de resultaten laten weten.

Ok windows werkt maar er is 1 nadeel hier aan ik kan alleen opstarten als de windows CD erin zit heb ik hier iets verkeerds gedaan graag hulp. :o

Ok ik snap nu al waarom hij niet automatisch door wou starten.
Er was geen boot.ini aangemaakt op mijn schijf dus heb ik er 1 zelf gemaakt en het werkt nu prima. De boot.ini heb ik trouwens van een andere schijf gehaald ingesteld op andere rdisk en het werkte direkt nu hoef ik niet meer met CD te booten.

Dit was me allemaal lastig maar wel waard en mensen van helpmij bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan