Sexposts blokken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pajaras

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Ik heb op mijn site een forum, maar telkens worden er gebruikers aangemaakt om vervolgens een bericht op het forum te zetten naar allemaal sexsite's enzo.
Hoe kan ik dit blokken, want ik wil dit niet op mijn site?:evil:

Volg de instructies in het niet-commentaar deel van anti-bot-question-mod_v_3_0_0.txt

De Chmod instructies kunnen onder XP of W2003 of andere Windows programmatuur genegeerd worden, lijkt mij, want die zijn voor Unix webservers.

Overigens zul je de instructies vanuit de hoofdmap van je phpbb2 installatie moeten doen (de map waar, bijvoorbeeld, de bestanden config.php, memberlist.php en profile.php etc. staan).

Succes,

Tijs.

Nou, eerlijk gezegt snap ik er geen *piep* van.
Ik wacht wel tot phpBB3 uit is gekomen, en dan upgrade ik naar die versie.

Jammer dat je het opgeeft. Tenzij in phpbb3 allerlei anti-spam maatregelen zouden zijn ingebouwd zul je er niet aan ontkomen om dergelijke software te installeren, en de installatiemethode is bijna altijd op de manier zoals aangegeven voor de beveiligingssoftware die jij wilde integreren.

Nog wat kleine hints dan, misschien gaat er dan toch wat rinkelen:

[...]
copy root/abq_image.php to abq_image.php
copy root/abq_mod/index.htm to abq_mod/index.htm
copy root/abq_mod/fonts/do-not-delete.ttf to abq_mod/fonts/do-not-delete.ttf
[...]

Dat is (respectievelijk)
[...]
Kopieer het bestand abq_image.php uit de submap root naar de hoofdmap van phpbb2
Maak de map abq_mod en kopier het bestand index.htm uit de submap root\abq_mod naar die zojuist gemaakte map
Maak de map fonts in submap abq_mod en kopieer het bestand do-not-delete.ttf uit de submap root\abq_mod\fonts naar die zojuist gemaakte map.
[...]

[...]
CREATE TABLE phpbb_anti_bot_quest_config (
config_name VARCHAR(255) NOT NULL,
config_value VARCHAR(255) NOT NULL,
PRIMARY KEY (config_name)
);

INSERT INTO phpbb_anti_bot_quest_config (config_name, config_value) VALUES ('abq_register', '0');
INSERT INTO phpbb_anti_bot_quest_config (config_name, config_value) VALUES ('abq_guest', '0');
INSERT INTO phpbb_anti_bot_quest_config (config_name, config_value) VALUES ('abq_variable_name', 'abq_0001');
INSERT INTO phpbb_anti_bot_quest_config (config_name, config_value) VALUES ('IndiQuests_CaseSensitive', '1');
INSERT INTO phpbb_anti_bot_quest_config (config_name, config_value) VALUES ('IndiQuests_ImagePHP', '0');
INSERT INTO phpbb_anti_bot_quest_config (config_name, config_value) VALUES ('Individuel_Questions', '1');
INSERT INTO phpbb_anti_bot_quest_config (config_name, config_value) VALUES ('Ratio_Auto_Indi_Questions', '50');
INSERT INTO phpbb_anti_bot_quest_config (config_name, config_value) VALUES ('AutoQuestion_01', '0');
[...]

Dit is: Open de database die hoort bij je phpbb2 in phpMySql, plak de hele inhoud in het invoervak van phpMySql, en laat het uitvoeren. Hiermee worden (in dit geval) tabellen gemaakt waarin daarna waardes worden geschreven.

[...]
#
#-----[ OPEN ]------------------------------------------------
#
posting.php

#
#-----[ FIND ]------------------------------------------------
#
include($phpbb_root_path . 'includes/functions_post.'.$phpEx);

#
#-----[ AFTER, ADD ]------------------------------------------------
#
// Anti Bot Question Mod - Start
include($phpbb_root_path . 'includes/functions_abq.' . $phpEx);
// Anti Bot Question Mod - End
[...]

Dit is: Open posting.php in de hoofdmap van phpbb2, zoek naar
include($phpbb_root_path . 'includes/functions_post.'.$phpEx);
en voeg erachter toe:
include($phpbb_root_path . 'includes/functions_abq.' . $phpEx);

[...]
admin/admin_users.php

#
#-----[ FIND ]------------------------------------------------
#
$email = ( !empty($HTTP_POST_VARS['email']) ) ? trim(strip_tags(htmlspecialchars( $HTTP_POST_VARS['email'] ) )) : '';

#
#-----[ REPLACE WITH ]----------------------------------------
#
if ($abq_config['abq_register'])
{
$email = ( !empty($HTTP_POST_VARS[$abq_config['email_variable_name']]) ) ? trim(strip_tags(htmlspecialchars( $HTTP_POST_VARS[$abq_config['email_variable_name']] ) )) : '';
}
else
{
$email = ( !empty($HTTP_POST_VARS['email']) ) ? trim(strip_tags(htmlspecialchars( $HTTP_POST_VARS['email'] ) )) : '';
}

#
[...]
Dit is: Open het bestand admin_users.php in de submap admin van phpbb2, zoek naar:
Vervang die tekst door:
if ($abq_config['abq_register'])
{
$email = ( !empty($HTTP_POST_VARS[$abq_config['email_variable_name']]) ) ? trim(strip_tags(htmlspecialchars( $HTTP_POST_VARS[$abq_config['email_variable_name']] ) )) : '';
}
else
{
}

Etcetera.

Kortom: Lees over welke bestanden het gaat, lees wat er mee gebeuren moet, en doe wat er geschreven is.

Er zijn (behalve bovenstaande voorbeelden) nog enkele andere soorten wijzigingen, zoals in-line aanpassingen, toevoegingen van tekst voor tekst ipv. erachter etc.

Natuurlijk wel eerst een backup maken, tegen evt. fouten.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
He, nu snap ik het
Bedankt dat je het even hebt uitgelegd:thumb::)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan