Vista verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sopur

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2002
Ik heb een nieuwe comp met Vista maar ik wil terug naar XP, hoe kan ik Vista verwijderen en dan XP erop zetten?

Heb je XP op een andere partitie, of heb je alleen Vista er opstaan?

Met de XP cd opstarten en kijken of dat wil, anders eerst met een 98 opstartflop ( er even eentje aanhangen? ) een fdisk /mbr uitvoeren en de non dos partites verwijderen, en dan opstarten met de XP cd.

Overigens kun je Vista zo tweaken dat je het gewoon weer XP lijkt.

En eh... kijk voor je dat doet eerst even na of al je benodigde drivers ook voor XP beschikbaar zijn!

Met de XP cd opstarten en kijken of dat wil, anders eerst met een 98 opstartflop ( er even eentje aanhangen? ) een fdisk /mbr uitvoeren en de non dos partites verwijderen, en dan opstarten met de XP cd.

Overigens kun je Vista zo tweaken dat je het gewoon weer XP lijkt.
Hoi lange pier
Ik neem aan dat het tweaken van Vista het uiterlijk veranderd maar je blijft dan toch nog zitten met de zeer hoge eisen die Vista eist van je systeem.
Vista mag dan grafisch heel mooi zijn het is niet voor de beginnende pc gebruiker het wordt gewoon tyd voor dualboot Vista en XP op 1 systeem.

De oplossing die je geeft om zo een XP erop te zetten zou moeten werken en lijkt mij de beste oplossing van Vista naar XP je zal versteld staan van de snelheid die je ineens hebt met XP :thumb:

Ik zou inderdaad zoals mrmusic zegt, nu je nog een werkende Vista hebt, kijken wat voor hardware je erin hebt zitten (misschien met everest) en dan ook eerst alle benodigde drivers downloaden en opslaan. Zelf heb ik de ervaring dat nieuwere pc's/laptops niet standaard worden herkend door XP en dan zit je met een computer waar een deel van de hardware niet werkt en (zoals ik heb ervaren) in sommige gevallen je netwerkkaart ook niet, waardoor je ook niet even kan zoeken naar een driver.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan