Onbekende Beep Code en Startproblemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Josv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Josv

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Hallo

Mijn pc is sinds vrijdag opeens kuren aan het vertonen.
Het begon allemaal toen ik een applicatie startte, na het eerste welkomsfilmpje kreeg ik opeens "The blue screen of doom."(Geen error message er in maar wel de zelfde kleur blauw.) Ik druk op reset om de pc op nieuw op te starten in de hoop dat het weer goed komt. Maar zo makkelijk is het natuurlijk nooit. Zodra de pc aan gaat, en voordat er enig beeld is begint begint hij te piepen.
Een lange monotone piep van ongeveer 1 seconde die voortdurend af gaat.

Dus ben ik op het internet gaan zoeken wat het zou kunnen betekenen. Daar stond dat het waarscheinlijk het moederbord of het geheugen zou zijn en dat ieder moederbord zijn eigen beep codes heeft. Dus ik heb de handleiding van mijn moederbord erbij gezocht. Maarja je raad het al.... Mijn piepje stond er niet in, wel eentje met korte piepjes of een constante piep, maar niet het herhalende lange piepen van die van mij.

Dus ik ben zelf maar een beetje gaan proberen, ik heb de pc schoon gemaakt en de contactjes tussen een aantal onderdelen even los gemaakt en weer terug gezet. Dat hield niet dus vervolgens heb ik het geheugen uit een zelfde soort pc gehaald. Ik heb mijn geheugen er uit gehaald en die andere er in gezet.

En vanaf hier kon ik er geen kaas meer van maken.

De pc werkte weer met het andere geheugen, dus ik wissel nog een keer om te kijken welk van mijn 2 geheugenbalkjes defect is. Maar de pc blijft werken, tot slot stop ik mijn oude geheugen balkjes er weer in, en ja hoor de pc doet het weer.
In een lichte staat van euforie zet ik mijn pc weer recht op en sluit ik hem aan, helemaal klaar om te beginnen. Maar zodra ik het aan knopje ik gedrukt heb.... Beep Beep Beep.
Ik leg de pc weer neer op de grond en maak hem weer open, ik heb de stroom er nog op staan en zet hem even aan. En ja hoor het gaat weer als een zonnetje.

Zo modderde ik nog even aan en ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn pc nu alleen werkt zonder de zijkant van de behuizing en op zijn kant liggend. Iedere verandering richting een iets meer normale positie resulteerd in een reset met vervolgens een zwart scherm en het ritmische geluid van de beepjes.

Ik denk zelf aan een of ander slecht werkend contact op het moederbord wat waarscheinlijk gaat leiden naar een uitstapje richting de computerzaak om daar de locale economie te stimuleren.

Als iemand er meer van af denkt te weten, tips heeft, of een andere reden om te reageren dan is alles van harte welkom.

Groeten en alvast bedankt

Jos

ps.
Moederbord: DFI Lanparty NF4 SLI
RAM: 2x 512 Corsair cmx512 3200PRO
Videokaart: Radeon X700 PRO

Ik ben blij met de reactie van MRMUSIC, want ik zou er niets van geweten hebben. Maar jouw oproep te reageren, ook als er geen tips zijn, maakt het mij makkelijk even een pluim te steken voor de wijze waarop je het probleem op een schitterende manier hebt omschreven. Ik hoop dat mrmusic's tip je verder zal helpen.
Joop

Je hebt vermoedelijk een geheugen probleem, je kunt het geheugen eens controleren met Memtest86 het programma kun je Hier] downloaden.
Tevens Hier nog wat informatie over beepcodes.
Je kunt ook even het geheugen demonteren en de contacten eens voor zichtig schoonmaken met een droog doekje of een minimum aan contact spray gebruiken.

Bedankt voor de reacties,

In die code lijsten van jullie stond dat het toch waarscheinlijk iets met het geheugen was, dus ben ik daar nog even verder mee gaan prutsen.
Ik heb nu het geheugen van een andere pc er weer in en de pc staat nu recht op en kasje dicht.

Blijft er eigenlijk alleen de vraag nog over; zal ik meteen maar nieuw geheugen gaan shoppen of heeft het nog zin om mijn oude belkjes te reanimeren?

Je hebt vermoedelijk een geheugen probleem, je kunt het geheugen eens controleren met Memtest86 het programma kun je Hier] downloaden.
Tevens Hier nog wat informatie over beepcodes.
Je kunt ook even het geheugen demonteren en de contacten eens voor zichtig schoonmaken met een droog doekje of een minimum aan contact spray gebruiken.

Geheugen nog getest met memtest86 kan je nog een paar centen uitsparen als blijkt dat die niet stuk is;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan