Splashscreen in C#

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmaarrkk

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2006
hey mensen!!
Hier de beginnende weer ff met programmeerproblemen

Ik heb nu een eigen webbrowser gemaakt en vond het nodig om een splashscreen erbij toe doen als de webbrowser opent start de browser en het splashscreen tegelijk op waardoor ze door elkaar gaan. Dit was dus neit echt de bedoeling.. Wat doe ik fout?

dit heb ik tot nu toe:

Code:
browser.cs:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using System.Threading;

namespace Mark_Browser
{
public partial class Browser : Form
{
Splash splashscreen = new Splash();

public Browser()
{
InitializeComponent();
splashscreen.Show();
Application.DoEvents();
}

private void btnGo_Click(object sender, EventArgs e)
{
myBrowser.Navigate(txtURL.Text);
}

private void Browser_Activated(object sender, EventArgs e)
{
Thread.Sleep(3000);
splashscreen.Close();
}
}
}
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer je een splashscreen gaat implementeren ga je een multithread omgeving moeten aanmaken waarbij het programma vanuit een aparte klasse wordt gestart die beide threads gaat 'managen'. Hij gaat dus de splashscreen class starten (en eventuele properties zoals loadtekst/loadbar updaten. Wanneer de (in uw geval) browser thread aangeeft dat hij geladen is dispose je de splashscreen class en toon je de browser class.

Google eens naar : Multi Thread en bekijk dit artikel : http://www.codeproject.com/csharp/prettygoodsplashscreen.asp

Succes

Een splashscreen is niet zo moeilijk via menu Add Item kun je zo een splach screen toevoeg;) En bewerken...

idd... mn browser en splashscreen kwamen tegelijk:S.. zo door elkaar.. was neit zo mooi:P

Kan bij Project... Kan je een splashscreen instellen... Die verschijnt eerst en dan 't form...

William,
Als je dat even stap voor stap uitlegt, dan weet TS ook hoe het precies moet. Want zoals ik van TS begrijp heeft hij dat al geprobeert.

Kan bij Project... Kan je een splashscreen instellen... Die verschijnt eerst en dan 't form...
Eerst misschien de feiten eens controleren vooraleer iets te posten. Uw methode werkt alleen in de statische omgeving van VB.net en dus NIET voor C#. De enige vallabele techniek voor een dynamisch splashscreen is de methode die ik eerder in de thread beschreef.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan