harddisk gevallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dolf84

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2007
Ik heb mijn harddisk laten vallen en hij word nu niet meer herkend op mijn laptop. het lampje brand nog wel. heb hem ook al op verschillende computers en usb poorten gekoppeld maar ook nu werkt hij niet.

mijn grote vraag, is mijn data nog te redden, de schijf kan me weinig schelen maar er staat denk 200 gig aan data op

Als de schijf niet meer wordt herkent, is de kans heel erg klein, dat er nog iets leesbaars af gehaald kan worden.
De gegevens over Merk en type harddisk bevinden zich op de harddisk zelf.
Niet in de elektronika.
Bij en val, kan de lees-kop een fractie van een millimeter verschuiven / verbuigen en dan leest de kop naast het spoor.
Als merk en type nog herkent worden is de kans aanzienlijk groter.

Als de schijf niet meer wordt herkent, is de kans heel erg klein, dat er nog iets leesbaars af gehaald kan worden.
De gegevens over Merk en type harddisk bevinden zich op de harddisk zelf.
Niet in de elektronika.
Bij en val, kan de lees-kop een fractie van een millimeter verschuiven / verbuigen en dan leest de kop naast het spoor.
Als merk en type nog herkent worden is de kans aanzienlijk groter.

en het weer een millimeter terug verschuiven zit er niet in?
of is dat heel duur
gaatecht om heel veel muziek en foto's en documenten

Ik heb mijn harddisk laten vallen en hij word nu niet meer herkend op mijn laptop.
Ik begrijp hier uit dat het om een externe schijf gaat?

Zoja,dan kan het ook zijn dat er contacten in de behuizing beschadigd zijn.Haal de schijf uit de behuizing en sluit hem aan als slave op een andere PC,indien mogelijk.

Greetz

Het gaat vaakom een 100-ste millimeter.
De schijf moet exact op de juiste positie staan ten opzichte van de as van de motor.
De pulsen die de motor krijgt zijn meteen timer-pulsen voor de data.
Dsu als de data dan verschoven staat (schijf gedraait / leeskop verschoven) ten opzichte van di timer-puls, dan is de data onleesbaar.
En dus ook het merk / type van de hdd. Dat is ook als data weggeschreven.

Extra Info: Wikipedia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan