nieuw ca va game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

belggleb

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2006
Hallo ik ben het weer..,
ik heb besloten om een pc samen te stellen.
Maar dat heb ik nog nooit gedaan..maar er komt een prof komen om te helpen dus geen zorgen hij zei dat ik wel eerst alle Hardware moest kopen (dat bij elkaar kan uiteraard)
Maar kunne jullie me helpen?
Dit wil ik graag
een niet te zware x10 kaart:evil:
2gig DDR2:shocked:
duel core E4400 op 2,0GHz of zo
en geluidskaart mag on board zijn ik ben toch zo doof als een koe..
De budget is erg krap.. namelijk 400 euro kan iemand een ca va hiermee samen stellen?merci he

Laatst bewerkt:
Dat zou nog wel eens mee kunnen vallen, neem b.v. dit als basis:

Moederbord Foxcon 945 series ca. 35,- euro
CPU Intel E4400 boxed ca. 95,- euro
Geheugen 2 x 1 Gb kit Kingston ValueRam PC4200 ca. 39,- euro

Samen nog geen 170,- euro

Blijft er 230,- euro over voor de rest en dat is best te doen...

Voeding enz? en een Asus EN8600GT hoeveel kost dat?
CPU Intel E4400 boxed is fijn!

Laatst bewerkt:
Heb je zelf eventueel nog onderdelen van je oude pc die je kunt gebruiken?

Misschien kast, voeding, cd, dvd, harddisk etc.?

Asus EN8600GT/HTDI kost volgens alternate 99 euro dan heb ik nog 130 over voeding met 450 watt hoeveel kost da? en een kast voor 45 heb ik alles dan? om hem te late werken?+windows xp +- 90 euro das alles he dus rond de 450 euro?
Dat zou nog wel eens mee kunnen vallen, neem b.v. dit als basis:

Samen nog geen 170,- euro

Blijft er 230,- euro over voor de rest en dat is best te doen...

neen ik heb allen maar brol
een de kast is compact dus msh past et er nie in

Asus EN8600GT/HTDI kost volgens alternate 99 euro dan heb ik nog 130 over voeding met 450 watt hoeveel kost da? en een kast voor 45 heb ik alles dan? om hem te late werken?+windows xp +- 90 euro das alles he dus rond de 450 euro?

Ik herhaal en vind hierboven een bevestiging van mijn vermoeden, dat je voor wat jij zoekt, het niét gaat redden met 400.

Videokaart GeForce 8600GT ca. 80,- euro
Behuizing/voeding Arctic Cooling Silentium incl. 500W PSU en casefans ca. 85,- euro
2 x dvd dual layer brander samen ca. 50,- euro

TOTAAL 382,-

Videokaart GeForce 8600GT ca. 80,- euro
Behuizing/voeding Arctic Cooling Silentium incl. 500W PSU en casefans ca. 85,- euro
2 x dvd dual layer brander samen ca. 50,- euro

TOTAAL 382,-

Hiermee ben je toch klaar!!

Sorry, harddisk vergeten, 160Gb SATA ca. 45,- euro

En het kan nog goedkoper hoor.

Je zou als processor ook de E2160 kunnen nemen, komt op 65,- euro boxed.
Die heb ik zelf ook pas gekocht en loopt heel eenvoudig met de standaard koeler op 2 x 2,4Ghz

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je in ogenschouw neemt dat de computer meer moet kunnen dan op een bureau staan, ben je er nog lang niet nee, tenzij je Windows uit de winkel wil gaan stelen en:

de invoer vanaf eveneens een gestolen toetsenbord en muis gaat doen,
hdd gaat jatten,
je een oude kleuren tv als monitor gaat gebruiken en
het geluid uit de pc speaker moet gaan komen.

TS schrijft dat íe "brol" heeft, en dat is naar mijn bescheiden mening niet veel.

Als je overal een of meerdere stappen terug zou gaan, dan nóg kom je redelijk knijp te zitten met 400 euro voor een complete pc met OS. De videokaart heeft TS nu een paar keer genoemd, dus als dát het referentiekader voor de machine is (lees: componenten op dát niveau) ga je het toch echt niet redden, tenzij je ergens gaat inbreken.

Uit jouw vraag aan topicstarter of íe nog oude onderdelen heeft die "over kunnen", geef je zelf toch al aan dat je "de bui ook ziet hangen", m.a.w. wat jij hieronder schrijft is notabene een "halve pc"!

En door het verhogen van het budget van 400 naar 500 is een OS inmiddels gewaarborgd. ;)

Als je overal een of meerdere stappen terug zou gaan, dan nóg kom je redelijk knijp te zitten met 400 euro voor een complete pc met OS. De videokaart heeft TS nu een paar keer genoemd, dus als dát het referentiekader voor de machine is (lees: componenten op dát niveau) ga je het toch echt niet redden, tenzij je ergens gaat inbreken.

Uit jouw vraag aan topicstarter of íe nog oude onderdelen heeft die "over kunnen", geef je zelf toch al aan dat je "de bui ook ziet hangen", m.a.w. wat jij hieronder schrijft is notabene een "halve pc"!

En door het verhogen van het budget van 400 naar 500 is een OS inmiddels gewaarborgd. ;)

Moederbord Foxcon 945 series
CPU Intel E4400 boxed
Geheugen 2 x 1 Gb kit Kingston ValueRam PC4200
Videokaart GeForce 8600GT
Behuizing/voeding Arctic Cooling Silentium incl. 500W PSU en casefans
2 x dvd dual layer brander arddisk vergeten, 160Gb SATA
harddisk vergeten, 160Gb SATA
+++++Windowns exp das 90 euro he..
Dus is dat dan alles? btw mooi humor ik ait kapot te lache

Als je de rest (monitor, boxen, toetsenbord, muis, cardreader/diskettestation en Office software) allemaal al hebt, ja dan is dat zo'n beetje alles.

Als je de rest (monitor, boxen, toetsenbord, muis, cardreader/diskettestation en Office software) allemaal al hebt, ja dan is dat zo'n beetje alles.

Yep heb ik allemaal maar Office software wat bedoel je er mee?

Je zal toch neem ik aan soms iets willen typen / rekenen / tekenen op je computer Word / Excel / Powerpoint ?
Als je dan geen gratis software gebruikt zul je ook een basic Office pakketje moeten hebben, tenzij je echt alles low budget wil gaan doen.

Ik ga met Mrmusic mee dat er een heleboel mogelijk is, maar als ik in jouw schoenen zou staan dan zorgde ik ervoor dat ik 12 briefjes van 50 in mijn portemonnee had zitten voordat ik ging winkelen. Dan heb je m.i. een aardige basic pc waarvan je niet al na een week spijt hebt.

Kijk, er zijn voedingen van 400 watt voor 29,95, maar er zijn óók voedingen van 400 watt voor 99,-- en geloof me, dat meer dan 3x zo duur zijn heeft weinig te maken met de kleur van de doos waarin de voeding wordt geleverd.

Ik heb mij overigens nog eens heel even in die Foxconn's verdiept. Houd er rekening mee dat mogelijk de allergoedkoopste hun plafond hebben in de Pentium-4 processors en dus níet geschikt zijn voor een dualcore. Zo ga je stapje voor stapje, tientje voor tientje, door je budget heen.

Yep heb ik allemaal

Als jij echt een heel oude pc hebt, dan vraag ik mij af of de aansluitingen van muis en toetsenbord wel op een nieuwe gaan passen (zonder verloop, wat ook weer een paar euro's kost -> gáán we weer) . Wat voor muis + toetsenbord heb je nu?

De pc is helemaal niet oud een pantium 4
prossesor 3.2 ghrs
Gefoce 7600
1.5 gig ddr
1.5 jaar oud

maar gaat die 8600 runne op Xp?

Geen enkel probleem.

Een domme vraag wellicht van mij: waarom vervang je niet alleen de videokaart van je systeem voor een nieuwe? Eventueel aangevuld met wat extra geheugen. Gelet op de processor in jouw huidige systeem en jouw kennelijke gebruik van / met een pc, hóef je mogelijk helemaal geen nieuwe?

Laten we jouw vraag eens anders benaderen: wát doe je zoal met je pc en waardoor is de behoefte ontstaan om al na 1,5 jaar een nieuwe te willen hebben, anders gezegd, wát verloopt nu zo "stroef", dat je een andere wil?

Geen enkel probleem.

Een domme vraag wellicht van mij: waarom vervang je niet alleen de videokaart van je systeem voor een nieuwe? Eventueel aangevuld met wat extra geheugen. Gelet op de processor in jouw huidige systeem en jouw kennelijke gebruik van / met een pc, hóef je mogelijk helemaal geen nieuwe?

Laten we jouw vraag eens anders benaderen: wát doe je zoal met je pc en waardoor is de behoefte ontstaan om al na 1,5 jaar een nieuwe te willen hebben, anders gezegd, wát verloopt nu zo "stroef", dat je een andere wil?
nou als je et echt moet weten hebbe we 3 pc nu 1 Mega game pc waar ik nooit op mag en 1 gezings pc en 1 baby pc :D en ik wil er 1 op men kamer
Moederbord Foxcon 945 series
CPU Intel E4400 boxed
+windows xp
IS ongeveer 500 euro dat gaat lkkr werken op men kamer waarmee ik mijn huiswerk/games(WoW)/films kan doen/spelen..en de baby pc gaat nu gerapareet worde Dus Bedankt voor al je help he!!! Moederbord Foxcon 945 series
CPU Intel E4400 boxed
+wondows xp gaat helamaal werke?? dan is alles fijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan