Internet op pc werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dannis12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2007
Sinds paar weken werkt mijn internet op pc niet meer. Echter lijken de verbindingen in orde te zijn, maar vragen naar een internet pagina werkt niet of zéér traag. De pc is verbonden met een kabel aan de modem. Wanneer ik de kabel in mijn laptop doe, werkt internet als een tierelier. Ook Wireless op pc geeft dezelfde problemen.

Ik heb computer obv meegeleverde cd van leverancier terug laten zetten naar fabr.inst. (C-schijf wordt dan opnieuw hersteld), maar dit heeft helaas niet geholpen.

Modem al paar keer opnieuw aangedaan. Alle verbindingen werken prima, behalve mijn pc. Heeft er iemand een concrete tip dat door een computerleek kan worden uitgevoerd om dit probleem op te lossen?

Dannis,

Is je netwerkkaart wel goed geinstalleerd??? Kijk bij systeem eigenschappen eens
of er geen uitroepteken of vraagteken bij de netwerkkaart staat.

Mogelijk dat hij opnieuw geinstalleerd dient te worden..

Groeten,

Remy

Remy,

netwerkkaart bij apparaatbeheer geeft geen melding, uitroepteken of vraagteken, staat gewoon normaal.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens naar het document in de bijlage, en voer dat uit.

Kijk eens naar het document in de bijlage, en voer dat uit.

Bedankt! Alleen jammerlijk genoeg heeft het niet geholpen. Ik ga het zo nogmaals proberen, maar ga ervanuit dat het niet helpt aangezien ik paar weken geleden ook al zoiets geprobeerd heb! Ik weet het echt niet meer.....

Ook al eens een goede virus en spy-ware scanner er over heen gegooid ?
Mogelijk is er iets wat internetverkeer tegenhoud...!:o

Werkt je e-mail programma wel normaal...?? Of hapert deze ook ?

Internet werkt niet meer

Wanneer je zegt "internet werkt niet meer", dan bedoel je waarschijnlijk dat de internet browser niet in staat is om internet pagina's af te beelden. Is dat de juiste interpretatie?
Ik neem aan van wel, omdat je eraan toevoegt dat het probleem ligt bij het laden van sommige (de meeste?) pagina's.
Is je browser Internet Explorer (en niet bijvoorbeeld FireFox)?
Indien ja en indien je mail-programma wel werkt, is mijn volgende vraag:
"Een paar weken"? Kan dat betekenen: 1 week?
Indien ja: heb je "automatische update" geactiveerd (MSUpdate of WINDOWS Update)?
Op 11 december, in de maandelijkse patch, werd namelijk een security update van Internet Explorer doorgevoerd, die overal ter wereld bij ongeveer 40% van de gebruikers tot exact dat probleem heeft gevoerd. Microsoft werkt nu aan een "patch van de patch". Dit kan echter, gegeven mijn ervaringen, rustig een maand duren. In de tussentijd is de enige oplossing deze "Secrurity Update", KB 942615, te de-installeren. Dit schijnt, volgens de andere getroffenen, het probleem ook op te lossen. Je hebt dan weliswaar niet de recente "gaten" gesloten, maar een goede FireWall houdt toch de meeste aanvallen tegen, en je bent er niet slechter aan toe dan 1 week geleden.
Ik hoop dat dit relevante informatie is en ik je niet op een heel verkeerd spoor gebracht heb.

Succes!

internet werkt niet meer

Als update op mijn vorige post. Inmiddels is Microsoft met een oplossing gekomen. Deze gaat ervan uit dat het probleem alleen optreedt bij XP SP2 gebruikers met IE6. Indien dit op U van toepassing is, is de link:
http://support.microsoft.com/kb/946627/

Uiteraard is dit te prefereren boven deinstallatie

Bedankt voor je hulp maar dit heeft er niks mee te maken helaas

Situatie nu: er loopt een kabel vanuit de meterkast (modem) over de trap rechtstreeks in pc. Alles werkt nu! De kabel die via de muur uitkomt in mijn kamer werkt niet in mijn pc, maar wel in mijn laptop :-S.

Ik ben blij dat ik de boel weer running heb, alleen blijft mijn vraag even open staan of iemand weet hoe het kan dat hij het via die kabel via de muur op pc niet doet en de laptop wel. De kabel loopt van de modem door de muur naar zo'n plugaansluiting hier. Vervolgens in mijn kamer hier een kabel van de muur (plug) naar pc. Deze tweede kabel vervangen helpt ook niet.
Het is net alsof de kabel via de muur het signaal niet of nauwelijks wil doorgeven aan mijn pc. Ik hoop dat iemand nog antwoord weet. Zoniet, dan laat ik voorlopig de kabel door het hele huis liggen :-S

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt de kabel die in de muur aangesloten zit eens laten meten.
Ik heb (als electicien) een test apparaatje, die alle 8 de draadjes afzonderlijk meet.

Wat ik zelf weleens meemaak, is dat als ik voor de muur-aabsluiting naar de pc een gekochte kabel gebruik, met reeds gemonteerde (aangegoten) stekkertjes, dat deze dan niet werken, en als ik die eraf knip en zelf connectors op zet, dat het dan wel werkt.
Sommige laptops juist andersom.
Reden: er zit een klein verschil in het model van het stekkertje.
De messing pen-afstand tot aan de plastic behuizing wil een fractie schelen, waardoor er net wel, of net geen goed contact is.

Wat het meten betreft: woon je erg ver weg van Dordrecht?

Als de aders verkeerd zitten kan dit eigenlijk nooit resulteren in een langzame verbinding. Meer voor de hand liggend is dat er overspraak tussen de paren is en dat kun je niet meten met een normale kabeltester. Helaas geef je niet zo veel informatie over de PC en laptop, maar zou het bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat de netwerkkaart van de laptop op 10 Mb draait en die in de PC op 100 Mb? Dan zou het overspraak probleem in veel ernstigere mate optreden bij de PC.
Mijn advies: stekkers eraf op de kabel die door de muur loopt, en nieuwe connectoren eraan - aan beide zijden, en dan in de gestandaardiseerde volgorde van de aders. Uit m'n hoofd: or/wi, or, gr/wit, bl, bl/wi, gr, br/wi, br. Maar dit kun je natuurlijk ook even opzoeken in google.

had je er toevallig niet een router tussen de modem en pc hangen?
want dat kan het ook zijn... dat er een beveiliging in de router niet goed staat..'
*ja zijn zoveel definities in de computerwereld wat vaak niet goed begrepen wordt*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan