• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitgaven materialen, hoeveel keer product is uitgegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

poepidoe

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2003
Wie kan mij helpen,

Ik werk als vrijwilleger bij een revalidatie centrum en wil een programmatje maken van uitgaven materialen en hoeveel keer dat product is uitgegeven

Het gaat om het volgende.

Dit heb ik zelf al gemaakt in Exel

Heb 10 kollommen van A tot L gemaakt.
En rijen van 1 tot 150
Nu staat in kollom H een nummer.

Deze rij verwijst naar een artikelnummer! (1 tot 150)

In rij J komt een datum van uitleveren.

In rij L komt een datum van retour.

De is de vraag hoeveel keer is dat product in de rij uitgegeven.(dit kan eventueel op een ander tabblat)
In de andere kollommen staan gegens van het product onderander in B,D,en F (In deze staan maten van het product)
In kollom A,C,E en G staan product gegevens.

Eindelijk gevonden hoe ik een bijlage kan toevoegen

De bedoeling is dat ik zou moeten zien (stoelnummer 1 tot 150) hoeveelkeer deze zijn uitgegeven in een jaar, als deze retour zijn gekomen.

Ik hoop dat dit wat duidelijker is als wat hierboven is beschreven.

Kees

Laatst bewerkt:
Beste poepidoe,

Zet je maaksel hier eens neer, hoeven wij niet te gaan puzzelen.
Voordeel je formules worden gelijk in de goeie cellen geplaatst, denk ik. ;)

Beste poepidoe,

Zet je maaksel hier eens neer, hoeven wij niet te gaan puzzelen.
Voordeel je formules worden gelijk in de goeie cellen geplaatst, denk ik. ;)

Gebruik indien nodig fictieve gegevens.

Kan je in het vervolg voor een beter titel van je vraag zorgen aub? Al de vragen in dit deel van het forum gaan over Excel...

Kees, zip je bestand met Winzip of Winrar, en voeg dat dan bij.

Hoi Kees,

Ik heb je bestandje eens bekeken.
Maar mij lijkt het handig als je weet hoeveel maal er een stoel is uitgeleend, dat je ook weet hoeveel dagen in het jaar dat ding is weggeweest.

Ik heb er een paar blaadjes bijgemaakt, je moet maar eens zien.
Het is wel zo dat als je een stoel uitgeeft, dat je de datum uit, en de datum in even de zelfde dag geeft, anders gebeuren er op je blad "jaaroverzicht" rare dingen.:D

Affijn je moet het maar eens bekijken.

Bijlagen

@poepidoe Titels als "Excel vragen" hebben we genoeg. Een volgende keer graag een titel die je probleem omschrijft.

Omdat ik hier niet gelukkig mee ben:

Het is wel zo dat als je een stoel uitgeeft, dat je de datum uit, en de datum in even de zelfde dag geeft, anders gebeuren er op je blad "jaaroverzicht" rare dingen.

De formules aangepast, en je elektrische rolstoelen er dan ook maar bij gedaan.

Bijlagen

UItgave materialen

Ad,
Wat betrefd het jaaropgave van de aantal uitgeleende dagen vindt ik uitstekend.
Moet alleen nog uitdokteren hoe ik dat in mijn rabel kan uitvoeren.
Ben niet erg bedreven met exel. Kan een paar berekeningen maken,maar dat is alles.

Vraag

Mijn gedachtegang was als de stoel retour komt dat de datum bij retour wordt geplaats (de datum van uitgeleend wordt dan gewist door mij ik of ?)
Is het dan mogelijk dat als je de datums veranderd in deze kolom UITGELEEND en RETOUR alleen de jaaropgave veranderd en dat dan in de lijst die je heb gemaakt van IN/UIT automatische de datums worden vermeld. Eventueel op een nieuw tabblat.
Ik zou graag wilen uitgaan van de tabel die is gemaakt en dat op de achtergrond de gegevens worden geplaats.

gr. Kees

Hoi Kees

Ik kan maar gedeeltelijk aan je wens tegemoet komen. Tekens als je een retour datum invult wordt het getal met één opgehoogd, en de begindatum gewist. Om het totaal aantal dagen dat een stoel weggeweest is in een VBA-code te zetten gaat mijn petje te boven.

Bijlagen

stoelen in voorraad

Hoi Ad,

Dit precies wat ik bedoel, helemaal te gek

Zo heb ik een overzicht hoeveel keer het is uitgeleend.

In de eerste bijlage (test)van jouw had je ook nog een berekening gemaakt over de aantal dagen dat de stoel uitgeleend was. Weet niet of dit er nog ingebouwd kan worden. Dan is helemaal perfect voor het doel.

Groet Kees

Hoi Ad

Sorry, ik had beter moeten lezen. In ieder geval erg bedankt voor wat je gedaan heb.

Groet Kees

Zal de vraag op het forum zetten misschien kan iemand anders met dit helpen.

Hoi Ad,

Heb een en ander aan elkaar gepast en er is dit uitgekomen.

Heb toch dat eerste program gebruikt.

zie bijlage

Gr.Kees

Laatst bewerkt:
Beste Poepidoe,

Ik heb ook maar even geprobeert om het bestandje wat beter/mooier te krijgen.
Dingen die ik heb gedaan zijn:
1) Validatie in de invoer van de datums. Je kan alleen invoeren van links naar rechts met steeds een nieuwere datum.
2) Ook als een stoel is uitgeleend en nog niet is geretouneerd zie je het aantal dagen al.
Hij telt het aantal dagen vanaf uitleen tot vandaag.
3) In het jaaroverzicht kan je direct zien of een stoel is uitgeleend of op voorraad staat. Als het aantal groen kleurt is de stoel uitgeleend (of beter NIET binnengeboekt).
4) in de kolomen N: P kan je een jaar ingeven, waarop het aantal keren dat een stoel is uitgegeven en geretouneerd in dat jaar zichtbaar wordt.

Misschien heb je er wat aan.
Ik heb iig weer even lekker zitten knutselen;)

Bijlagen

Kees,

Een getal met VBA telkens met 1 verhogen, ziet er wel gelikt uit, maar gemaakte fouten zijn niet te achterhalen. In mijn eerste voorbeeld wel.

Bob,
Ik heb je bestandje niet bekeken, maar uit je verhaal kan ik wel opmaken dat je er het nodige aan hebt bijgevoegd. Als Kees het kan gebruiken, hebben we met z'n drieën er toch weer iets leuks van gemaakt.
En daar gaat het uiteindelijk toch om... niet.:thumb:

Hallo popidoe en andere reageerders.

Ik ben er ook mee bezig geweest en toen ik dit wilde plaatsen bleek bandito bob ook wat geplaatst te hebben.
Om niet alles voor niets gedaan te hebben plaats ik het ook maar even.

Heb echter alleen bij rolstoelen een aanpassing gemaakt.
Een aantal invoer kwamen over een met wat bandito bob had gedaan.

Haal eruit wat je wilt hebben.

Beste Poepidoe,

Ik heb ook maar even geprobeert om het bestandje wat beter/mooier te krijgen.
Dingen die ik heb gedaan zijn:
1) Validatie in de invoer van de datums. Je kan alleen invoeren van links naar rechts met steeds een nieuwere datum.
2) Ook als een stoel is uitgeleend en nog niet is geretouneerd zie je het aantal dagen al.
Hij telt het aantal dagen vanaf uitleen tot vandaag.
3) In het jaaroverzicht kan je direct zien of een stoel is uitgeleend of op voorraad staat. Als het aantal groen kleurt is de stoel uitgeleend (of beter NIET binnengeboekt).
4) in de kolomen N: P kan je een jaar ingeven, waarop het aantal keren dat een stoel is uitgegeven en geretouneerd in dat jaar zichtbaar wordt.

Misschien heb je er wat aan.
Ik heb iig weer even lekker zitten knutselen;)

Paul,

Ik kan er wel meeleven Denk wel dat ik het er dat bij zet.
Maakt het geheel toch weer wat mooier

Gr.Kees

Hallo popidoe en andere reageerders.

Ik ben er ook mee bezig geweest en toen ik dit wilde plaatsen bleek bandito bob ook wat geplaatst te hebben.
Om niet alles voor niets gedaan te hebben plaats ik het ook maar even.

Heb echter alleen bij rolstoelen een aanpassing gemaakt.
Een aantal invoer kwamen over een met wat bandito bob had gedaan.

Haal eruit wat je wilt hebben.

Willem,

Heb het bekeken ook wel een aanrader Maar ik denk dat het geheel erg groot wordt als je bv 150 rolstoelen moet uitgeven.
Voor elctr. 10 stuks
Voor Flexa 10 stuks

Elke stoel heeft zijn zijn eigen gegevens, als er een stoel wordt aagevraagd door een terapaut dan vermeld hij bepaalde lichaams maten van de patient. Dan wordt er in een lijst gekeken of er een stoel in de buurt komt, daarna wordt toch nog de stoel enigzins aangepast aan de maten van de patient.

(Wat bedoel met max. dagen!) in de tabel.

Volgens jouw principe zou ik voor elke stoel dan een aparte kolomen moeten maken?

gr.Kees

Mijn idee achter deze layout is dat je een duidelijker overzicht hebt wat uitgave betreft per rolstoel.
Nr van de stoel groen gekleurd als deze aanwezig is en rood gekleurd als hij uitgeleend is.
Tevens hoeft je dan niet zo door het scherm te scrollen.

Je kunt inderdaad geen 150 rolstoelen zo naast elkaar zetten.
Misschien dat je iets met de afmetingen kunt doen, bv stoelen met dezelfde afmetingen naast elkaar en die met een andere afmeting er onder of op een nieuw tabblad.

(Wat bedoel met max. dagen!) in de tabel.

Ik neem aan dat je de rolstoel voor een bepaalde periode mag lenen.
Als je hier het aantal dagen dat je de rolstoel mag lenen inzet, dan geeft hij een signaal als de tijd bijna voorbij is.
Hij kleurt oranje als er nog 21 dagen over zijn van de uitleentijd. Dit is ingesteld via voorwaardelijke opmaak en kan natuurlijk gewijzigd worden.
Hij kleur rood als het aantal dagen voorbij is.
Je hebt op die manier enige controle of de rolstoelen weer op tijd binnen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan