Vista installatie: probleem met schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

boemboem

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2003
Berichten
100
Ik heb gister enkele uitbreidingen voor m'n PC binnen gekregen en wilde zodoende Windows Vista 64 Bits Ultimate opnieuw installeren. De configuratie is nu als volgt:

CPU: AMD Athlon 64 X2 5200+
Moederbord: Gigabyte GA-MA69G-S3H (gebaseerd op de ATI/AMD 690 Chipset)
Geheugen: 4 GB
Harde schijf 1: Seagate SATA II HDD 500 GB
Harde schijf 2: Samsung SATA II HDD 500 GB

Deze harde schijven heb ik in een RAID 0 opstelling geconfigureerd (via de ATI Fastbuild Utility).
Nu zit ik echter met het volgende probleem:

Ik krijg bij het keuzescherm "waar wilt u windows installeren" na het laden van de benodigde RAID stuurprogramma te zien : "schijf 0: niet-toegewezen ruimte". En onderin het scherm "De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu van de computer.".

Heb zodoende ook alle BIOS-settings nagelopen, maar alles lijkt gewoon normaal te staan (Bootvolgorde: CD/DVD --> HDD --> USB).

Als ik dan op stationsopties (geavanceerd) klik en ik kies "nieuw" en ik creeer een nieuwe partitie (zoals dat neem ik aan moet) krijg ik de melding "kan geen nieuwe partitie maken in de geselecteerde ongebruikte ruimte".

Heb na vanalles geprobeerd te hebben (de schijven ook los in SATA AHCI modus, zelfde probleem, een tweede harde schijf erbij (gewone IDE schijf), Vista 32 bits proberen te installeren, zelfde punt loopt het vast)
Geprobeerd een geslipstreamde versie van Windows XP te installeren (32 bits helaas) en dit werkt gewoon goed.

Heeft iemand ideeen/tips?
 
Hoi !

Tja, ik heb eeb ander mobo, maar met dezelfde chipset.

In het bios moet je de juiste HDD weergeven, waarop je Vista wilt installeren.

Dat staat onder: Integrated Peripherals.
OnChip Sata moet op enabled
OnChip Sata Type: native IDE
Bij Onboard Devices zoregen dat de gewenste HDD als tweede bootdevice staat.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Tja, ik heb eeb ander mobo, maar met dezelfde chipset.

In het bios moet je de juiste HDD weergeven, waarop je Vista wilt installeren.

Dat staat onder: Integrated Peripherals.
OnChip Sata moet op enabled
OnChip Sata Type: native IDE
Bij Onboard Devices zoregen dat de gewenste HDD als tweede bootdevice staat.

Greetz,

Harry.

bedankt voor je reactie.
dit is het echter niet. Ik wil de schijven in een RAID 0 opstelling hangen (wat gewoon moet
kunnen, lijkt mij) maar als je hem dan op Native IDE zet, heb je gewoon 2 losse 500GB schijven (gebruikt hij de SATA poort als gewone ATA poort).
 
Hallo,

Ik heb precies het zelfde probleem. hij zegt ook later dat de schijf niet voldoet aan de windows criteria . ben je al er uit wat het was?
hoor het graag van je.

mvg
Richard
 
Ik heb ook het zelfde probleem met mijn server Zijn jullie er al uit please reply
 
Hoi !

M'n link in post #4 gelezen ?


Raid Controller drivers gedownload en op floppy/stick gezet ?

Greetz,

Harry.
 
Dit bericht stamt uit 2007 en is niet actueel meer, om die reden gaat er dan ook een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan