boter kaas en eieren spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Isa002

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2008
Berichten
2
ik moet ervoor zorgen dat de tegenstander nooit wint, de rondjes
wie kan mij helpenn??

dit is wat ik al heb:



Code:
/* HIER GAAT HET OM. HIER WORDT BEPAALD WELKE ZET DE COMPUTER DOET.
   * PAS DEZE METHODE DUS AAN. JE KUNT DE VOLGENDE METHODEN GEBRUIKEN
   *
   *  boolean is_kruis (int vakje)
   *  boolean is_rondje (int vakje)
   *  boolean is_leeg (int vakje)
   *  int welk_vakje (int rij, int element)
   *  int kies_willekeurig_vakje()
   *  int laatste_zet()
   *
   */
   
   int ronde = 0;
  public int doe_zet (){
   
     
     if(is_leeg(5)) {
          ronde = 2;
            return 5;
      }
  
     if (ronde == 2) {
      ronde = 3;
        if(laatste_zet() == 1) {
            return 2;
        }
        
        else {
            if(laatste_zet() ==2) {
                return 3;
            }
            
            else {
                if(laatste_zet() ==3) {
                    return 6;
                }   
                
                else {
                    if(laatste_zet() ==4) {
                        return 1;
                    }
                    
                    else {
                        if(laatste_zet() ==6) {
                                return 3;
                        }
                        
                        else {
                            if(laatste_zet()==7) {
                                return 6;
                            }
                            
                            else {
                                if (laatste_zet()==8) {
                                    return 9;
                                }
                                
                                else{
                                 if(laatste_zet()==9) {
                                  return 6;
                                 }
                                
                                }
                            }  
                        }
                    }   
                }
            }
        }
     }
     
     if (ronde == 3) {
      ronde = 4;
      
    
      
      
      int rij = 0;
			while (rij < 8 ) {
				rij++;
			
				if (is_leeg(welk_vakje(rij,1))) {
					if (is_leeg(welk_vakje(rij,2))) {
						if (is_leeg(welk_vakje(rij,3))) {
							return welk_vakje(rij,1);
						}
					}
				}
			}


      
      
     }
   
   if (ronde == 3) {
   	ronde = 5;
   	
   	
   	
      int rij = 0;
			while (rij < 8 ) {
				rij++;
				if (is_leeg(welk_vakje(rij,1))) {
					if (is_leeg(welk_vakje(rij,2))) {
						if (is_leeg(welk_vakje(rij,3))) {
							return welk_vakje(rij,1);
						}
					}
				}
			}
   	
   	
   }
   
   
   
   
   
   
   int vakje = 0;
   while (vakje == 0) {
    int willekeurig = kies_willekeurig_vakje();
    if (is_leeg(willekeurig)) {
     vakje = willekeurig; 
    }
   }
   return vakje;
  }
        // Hier start het programma
        public static void main ( String[ ] args )    
        {
            BoterKaasEieren obj = new BoterKaasEieren ();
            obj.start();
        }
    }
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je eerst zal moeten doen.
Kijken op wat voor manier je moet spelen om minimaal gelijk te spelen.

Dus als je bijvoorbeeld al hebt:

Code:
 ___ ___ ___
|___|___|___|
|___|_X_|___|
|___|___|___|

Waar moet het rondje dan geplaatst worden om het kruisje geen mogelijkheid te geven om te winnen.
En dan zo verdergaan met elke mogelijkheid. Daar dan een algoritme van maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan