combobox afhankelijk van combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

rIVENJE

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Ik ben wat aan het rommelen met een formulier, tot nu toe bevat het 2 comboboxen. In de eerste kun je een land kiezen, en vervolgens moeten in de 2e combobox alleen de bijbehorende provincies worden getoond, en niet ALLE provincies zoals nu het geval is.

Hoe zorg ik er voor dat de inhoud van combobox 2 afhankelijk is van het geselecteerde in de 1e combobox?

Hallo ,

In je after_Update event van je eerste combobox zet je een selectie query met als criteria je keuze van je eerste combobox.
.

Groetjes
Romain

Ik heb werkelijkwaar geen idee wat je hiermee bedoelt. Hoe zou zoiets eruit moeten zien?

Ok, ik ben iets gevorderd. Ik heb 1 combobox waarin je een uitvoering van een concert selecteert. De 2e combobox moet de bijbehorende reserveringnummers weergeven.
Ik heb de volgende code op het after_update() van de 1e combobox gezet:

Code:
Private Sub Keuzelijst_met_invoervak20_AfterUpdate()
    Me.Keuzelijst_met_invoervak47.RowSource = "SELECT Titel, Begindatumtijd, Einddatumtijd, Zaalnaam FROM" & _
   " Uitvoering WHERE Begindatumtijd = " & Me.Begindatumtijd & _
   " ORDER BY Titel"
    Me.Keuzelijst_met_invoervak47 = Me.Keuzelijst_met_invoervak47.ItemData(0)
End Sub

De 2e combobox geeft nu helemaal niets weer. Is deze code verkeerd?

Hallo rIventje ,

Code:
Dim StrSql as String

StrSQl = "SELECT Titel, Begindatumtijd, Einddatumtijd, Zaalnaam "
    StrSql = StrSQl & "FROM Uitvoering "
    StrSql = StrSQl & " WHERE Begindatumtijd = " & Me.Begindatumtijd  & " "
    StrSql = StrSql & "ORDER BY Titel;"

Me.Keuzelijst_met_invoervak47.rowsource = strSQl
    Me.Keuzelijst_met_invoervak47.Requery
End Sub

Is het misschien niet mogelijk een bijlage gewinzipt bij te sluiten

Groeten
Romain

Laatst bewerkt:
Het is inmiddels gelukt, had een klein foutje in de code.
Bedankt.

Code:
Even een tip: Hernoem je controls naar een wat meer zeggende naam. Als je een beetje doorprogrammeert heb je zo een paar A4's met code, en dan zegt Keuzelijst_met_invoervak20 niet zoveel meer... Ik gebruik zelf meestal een afgeleide van de Hongaarse notatie, waarbij de eerste karakters van de variabele aangeven wat ze doen. In dit geval een combobox, dus ik zou cmb gebruiken (je ziet ook wel cb en andere varianten). Laten we zeggen dat deze combobox de uitvoeringsselectie bevat, dan zou je de control bv cmbSelecteerUitvoering

Ja, dat doe ik 'normaal' ook, alleen toevallig in dit voorbeeld had ik zodanig veel geprobeerd/weggegooid/toegevoegd dat het er op dit moment even bij ingeschoten was. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan