Foutmelding Ati?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Hallo,

Ik kreeg net de schrik van mijn leven toen mijn beeldscherm opeens bevroor, er even later een blauw scherm kwam met de melding dat een programma (wat ik toen las was 't Ati) in een 'oneindige lus' was blijven hangen en meer ongein.
Na een herstart kreeg ik de melding dat Windows weer hersteld was; in het logboek staan een aantal dingetjes over dit plotseling probleem:

*Na de herstart kreeg ik dit nog te zien als zijnde dé veroorzaker
szAppName : Drivers.Display szAppVer : 100241510040301458
szModName : ati2dvag.dll szModVer : 6.14.10.6587 Offset : FF4D06EA

*Logboek
Foutcode; 100000ea, parameter1: 883cd5e0, parameter2: 89cb7a18, parameter3: 89eae8a8, parameter4: 00000001.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

*logboek melding na herstart (ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft?)
De DM1Service-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Maar uit de foutmelding (blauwe scherm) kreeg ik de melding dat de schuld aan Ati lag; mijn videokaart. Ook na de herstart kwam het Ati logo bok in beeld nadat Windows de melding gaf dat het hersteld was van een ernstige fout.
Ik klikte daarna op het Ati Logo en toen kreeg ik wéér een blauw scherm. Kortom; daar ligt het probleem. Maar na een herstart doet alles het weer. Hoe kan ik dit veilig en het beste oplossen? Nieuwe drivers of niet? Het betreft een Windows XP systeem met Ati Readon9600.

Uuh, als ik op de link klikt in dat topic moet ik betalen voor het programma? Zijn er andere alternatieven?

Ik heb inmiddels op de site van Ati een nieuwe diver gevonden:

ATI Catalyst™ 8.1 Display Driver for Windows XP Professional/Home Edition

* Release Notes.
* Installation Instructions.

If you would like to take advantage of all the features of your ATI graphics card, we recommend using download option 1. If you only require basic functionality, we recommend you use option 2.
Option 1
Download Link File Size Version Date Posted Package Includes
Catalyst Software Suite 38.3MB 8.1 Jan. 16, 2008 Display Driver
Catalyst Control Center
WDM Drivers

Option 2
Download Link File Size Version Date Posted Package Includes
Display Driver 15.4MB 8.1 Jan. 16, 2008 Display Driver Only

Volgensmij is dit de nieuwste (?); maar het is dus verstandig om eerst de oude eraf te gooien en dan de nieuwe erop te zetten? Maar hoe verwijder ik de oude; puur en alleen via Software of zijn er nog alternatieven? (het programma Drivercleaner is volgensmij niet gratis meer...)

in je configuratiescherm en dan software kan je ook verwijderen

dan pc herstarten en die nieuwe installeren

Nou; ik heb eerst de boel bij Software eraf gegooid, toen een herstart.
Toen vond de PC nieuwe hardeware maar ik heb op Cancel gedrukt voor de installatie.
Toen heb ik het Setup bestand van Ati laten draaien; maar toen meldde hij dat hij eerst .Net Framework 2.0 moest hebben. Toen ik op OK drukte heeft ie een poos allerlei Wizzards staan draaien en uiteindelijk een herstart. Na de herstart zag mijn beeldscherm er opeens erg groot uit (kleine resolutie) en was volgens de PC de nieuwe hardeware bruikbaar.
Vervolgens heb ik in Beeldscherm de goede resolutie gezet; maar nu vraag ik me af of die Ati drivers écht geinstalleerd zijn.

Want naast mijn klok stond vroeger een Ati logo; dat staat er nu dus niet. Bij Beeldscherm staat bij Instellingen "Standaardbeeldscherm Radeon 9600 series." In Software staan er nu het volgende: Ati Software Uninstall Utility; Ati Catalyst Control Center (maar zonder Ati logo; dit is een pictogram met een PC en CD-ROM; 0,12MB groot) en nóg een Ati Catalyst Contol Center mét Ati logo en veel groter dan de andere; 65MB.
Daaronder staat Ait Catalyst Registration (zonder Ati logo) en daaronder AtiDisplay Driver zonder vermelding van hoe groot deze is en zonder Ati Logo. Bij de ondersteunende info staat het volgende (zie bijlage).

Mijn vraag; is het nu goed; of moet ik nog wat installeren?? Ik zie door Ati even de bomen niet meer :p

Bijlagen

• Ati.JPG
    Ati.JPG
    71,5 KB · Weergaven: 46
dat logo wat er stond is als je control center ook geinstalleerd hebt.

ik vind het overbodig en heb dat niet

ik gebruik dus alleen de driver only

en als je wilt weten of ie geinstalleerd is kijk je bij

start- uitvoeren
typ in : dxdiag
kijk bij beeldscherm

Laatst bewerkt:
Aha. Dat verklaart wat. Maar ik mag nu aannemen dat ik nu gewoon de nieuwste driver heb van Ati en mijn kaart dus in principe draait?

als je alles goed gedaan hebt en in die dxdiag gekeken dan moet goed zijn

en ben ik benieuwd of je nog die foutmelding krijgt want dan moeten we verder zoeken

Hmmm, wel raar, daar staat dat versie 6.14 erop staat van 21-12-2007. Is dit dan de goede?? Ik dacht dat ik versie 8.1. geinstalleerd had. Vreemd vreemd. Als ik de setup file opnieuw start krijg weer de melding dat hij eerst .net Framework 2.0 wil installeren...

Bijlagen

• ati.JPG
    ati.JPG
    55,4 KB · Weergaven: 36
datum kan kloppen

die loopt wel eens achter

ik zal mijn e straks ff installeren weer(8.1)
kijk ik ff welke datum die hier aangeeft

Owkee. Het leek erop alsof ie sowieso is geinstalleerd (melding Windows) en op die datum (17-12) heb ik niets met Ati drivers gedaan...
Ik ben benieuwd; tot nu toe in ieder geval geen foutmeldingen. Vanochtend binnen 5 minuten liep ie weer vast. Maar nu, na deze 'installatie' nog geen problemen...

drivers bij mij geinstalleerd

versie 6.14 0010.6764
datum 21-12-2007

:thumb:

:thumb::thumb:
Thanks for the help!

Even afwachten of ik de foutmelding nog krijg; anders gaat deze op 'opgelost'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan