Hoe krijg ik mijn tv geluid door mijn boksen

Status
Niet open voor verdere reacties.

steeven

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2008
Ik heb een nieuwe tv gekocht het is een samsung lcd met 2x hdmi aansluiting
ik heb ook een dolby surround set gekocht van panasonic met hdmi aansluiting
maar als ik tv kijk (bijv. tmf of ned 4) kan ik op geen manier mijn tv geluid door de boksen van de dolby surround set krijgen weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen?
(als ik een dvd erin duw krijg ik wel gewoon beeld en geluid op de tv en de boksen)

mvg Steven

dat heb ik al 10x gedaan eigelijk zou het er ook aan kunnen liggen dat het niet kan omdat het een samsung tv is en een panasonic stereo set

Aan de achterkant van van de tv zit 2x tulp voor audio. L+R voor inkomend, L+R voor uitgaand. 2x tulp op ''out'', andere kant van de kabel in je home cinema. Let op: hier moet hij op ''in''. Daarna is het een kwestie van je home cinema op de juiste modus zetten.

Zit er achterop het scherm geen tulp-pluggen Rood-Wit (cinch ook wel genoemd) waarbij staat audio OUT?? sluit die aan op de Aux-in van je Panasonic setje en je hebt het geluid van je TV over je Audiosetje ...

Een scart kabel tussen je tv en Home Cinema zetten. Dan de Home Cinema op tv-sound zetten. Heb je stereo geluid. Wil je surround geluid zul je een digitaal kastje moeten aanschaffen (van @home of Casema of wat dan ook) dan kun je met behulp van een toslink kabel surround geluid over je Home Cinema krijgen. Het analoge tv signaal is namelijk altijd stereo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan