PC Start niet op en doet niets

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chargeotto

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Vanmorgen heb ik een schone installatie van vista gedaan, en wou een dualboot maken met windows xp. Heb daarna dus ook windows XP geinstalleerd.
Nu startte ik daarna mijn computer op, en gebeurt er helemaal niets meer. Hij loopt een paar van die opstartregeltjes af, en dan blijft mijn computer hangen bij:
"Ulrra DMA Mode-5, S.M.A.R.T. Capable and Status OK

Wat ik ook doe er gebeurt niets. Als ik probeer in bios te komen doet hij het niet, als ik probeer van cd te starten doet hij het ook niet.
Maar ookal koppel ik de harde schijf los en start dan de computer op, dan kan de computer wel de CD op starten.

Wie mij kan helpen ben ik eeuwig dankbaar! :thumb:

Hier nog even alles wat er op het scherm staat bij het opstarten:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
AMIBIOS(c)2007 American Megatrends, Inc.
ASUS P5LD2-X ACPI BIOS Revision 0104
CPU : Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz
Speed : 2.40 GHz Count:2

Press DEL to run Setup
Press F8 for BBS POPUP
PC2-5300 Dual Channel Interleaved
Checking NVRAM..
Initializing USB Controllers .. Done.
2048MB OK
USB Device(s) : 4 storage Devices
Auto-Detecting 3rd Master .. IDE Hard Disk
Auto-Detecting 4th Master .. ATAPI CD-ROM
3rd Master: SAMSUNG HD501LJ CR100-10
Ultra DMA Mode-5, S.M.A.R.T. Capable and Status OK

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hierna houdt het op, gebeurt er helemaal niets meer, en reageert de computer nergens meer op, ook niet op DEL, en F8.
Er komt wel te staan dan als je op DEL drukt: "Entering SETUP.." maar dan gebeurt er helemaal niets.:confused:

EDIT: Ik heb net even een andere harde schijf erin gezet, en daar werkt windows xp wel gewoon goed op, dus zit het waarschijnlijk in de harde schijf.

Laatst bewerkt:
je heb eerst vista geinstaleerd en dan pas xp ?
normaal hoor je eerst de oudste os er op te zeten en dan de nieuwste xp en vista dus.
er start nu geen een bestuuring op ?
probeer met de vista cd een reperatie te doen soms lukt het,
als windows xp had gewerkt had je met het gratis programma VistaBootPRO 3.3,
de boot instellingen kunnen maken.
als je met de vista cd ook n iets meer kan zou ik het toch even overnieuw gaan doen.
begin dan wel met windows xp en dan pas met vista er woord dan gelijk een multie boot,
gemaakt waar je dan kan kiezen welk systeem je wil opstarten.

je heb eerst vista geinstaleerd en dan pas xp ?
normaal hoor je eerst de oudste os er op te zeten en dan de nieuwste xp en vista dus.
er start nu geen een bestuuring op ?
probeer met de vista cd een reperatie te doen soms lukt het,
als windows xp had gewerkt had je met het gratis programma VistaBootPRO 3.3,
de boot instellingen kunnen maken.
als je met de vista cd ook n iets meer kan zou ik het toch even overnieuw gaan doen.
begin dan wel met windows xp en dan pas met vista er woord dan gelijk een multie boot,
gemaakt waar je dan kan kiezen welk systeem je wil opstarten.

Ja ik weet dat ik een fout heb gemaakt in de volgorde, :( stom van me.
Maar het raare is dat ik helemaal niet vanaf cd kan opstarten, als ik F8 indruk, gebeurt er niets. Tenzei ik de harde schijf loskoppel, dan kan ik wel de cd opstarten, alleen heb ik dan geen harde schijf om windows op te installeren. :confused:
Is mijn harde schijf kapot nu??, lijkt me raar, want ik neem aan dat een hardeschijf niet kapot kan gaan van het installeren van windows.

Laatst bewerkt:
Ja ik weet dat ik een fout heb gemaakt in de volgorde, :( stom van me.
Maar het raare is dat ik helemaal niet vanaf cd kan opstarten, als ik F8 indruk, gebeurt er niets. Tenzei ik de harde schijf loskoppel, dan kan ik wel de cd opstarten, alleen heb ik dan geen harde schijf om windows op te installeren. :confused:
Is mijn harde schijf kapot nu??, lijkt me raar, want ik neem aan dat een hardeschijf niet kapot kan gaan van het installeren van windows.

Al een derde post vanmelf achter elkaar, :D maar waarschijnlijk is mijn harde schijf niet kapot omdat S.M.A.R.T. de melding geeft: "Capable and Status OK."
Als ik de harde schijf loskoppel en er een andere in stop werkt de pc wel goed, dus dat is nog een beetje raar. Wie kan mij helpen, want ik heb het helemaal gehad met dat rotding :confused:, ik kan hem wel uit het raam gooien (maar dat schiet ook niks op :D, dus doe ik het maar niet)

Kun je die schijf in een andere pc hangen en geheel leeg maken en opnieuw beginnen in de goede volgorde.

Kun je die schijf in een andere pc hangen en geheel leeg maken en opnieuw beginnen in de goede volgorde.

Ik heb helaas geen andere PC met een SATA aansluiting, ik heb al geprobeerd een IDE hardschijf aan te sluiten, en vanaf die te starten, en daarvanuit te formateren, maar dat lukt ook niet. Op het moment dat ik mijn normale hardeschijf aansluit blijft mijn computer hangen bij het opstarten. Dat gebeurt ook als ik 2 harde schijven aan mijn computer zet.
Maar op het moment dat ik mijn normale hardeschijf loskoppel, en die oude hardeschijf eraan laat zitten, draait mijn systeem wel.

Iemand enig idee hoe dit kan komen, s.m.a.r.t. geeft wel status ok.
Ik dacht al aan kapot geheugen, maar dan zou mijn computer het ook niet moeten doen, met een andere harde schijf.
Ik heb op dit moment geen enkel idee meer hoe ik dit kan oplossen.
Wie mij kan helpen ben ik derest van meleven dankbaar :thumb:

Na lang zoeken, en uren vanalles geprobeerd te hebben, werkt mijn computer weer perfect :).
Mijn masterbootrecord was beschadigd, en heb ik gemaakt door middel van de windows xp cd, en dan met herstellen, een commando intypen om de MBR te herstellen.

En twee keer je vraag stellen is niet toegestaan, dus gaat deze alsnog dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan