Overstap naar nieuwe provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cleopn

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2008
Hallo,

Wij zijn enkele maanden geleden overgestapt naar een andere internet provider. Voor deze overstap hadden wij draadloos internet met behulp van mijn Sitecom router 140g+.
Helaas hebben we sinds de overstap geen draadloos internet meer en krijg ik niet ook niet meer ingesteld.

Mijn laptop wist het draadloos netwerk eerst wel te vinden, maar kon er geen verbinding mee maken. Maar nu kan hij het netwerk ook niet meer vinden.

Vandaag heb ik geprobeerd de router te configuren (toch??) met de site http://192.168.1.1 Maar deze site opent mijn computer niet.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen? Want ik kom er zelf niet meer uit!

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes Cleo

Haal de stekker van de router er even voor 30 seconden eruit... en probeer het dan eens...

ik heb dat af en toe ook met mijn router waarbij ik opeens geen verbinding meer heb...

als ik dan naar het ip adres van mijn router ga ( dit kan verschillen per router ) krijg ik de router niet eens te zien...

een kleine reset... en het is opgelost...

Helaas, router en kastje van de provider gereset maar nog steeds kan ik de pagina niet openen

als de router er tussen zit ga dan eens naar uitvoeren.
type daar
cmd
geef een enter.
type dan eens
ipconfig
en geef een enter
vertel dan eens wat er bij standaard gateway staat.
192.168.x.x.
wn dan is het van belang wat er op de plaats van de x staat

Dan staat er Ip adres 192.168.1.34

Heb geprobeerd of ik deze site kan openen... maar helaas

Sorry vraag verkeerd gelezen bij standaardgateway staat 192.168.1.254

En dan krijg ik een site :D maar wat is het paswoord?

Dit zie ik:
Prestige 2602H-61

Enter Password and click Login.
Password:

Laatst bewerkt:
dat passwoord zul je toch zelf hebben ingegeven.
heb je dat niet gedaan dan kijk je even in je handleiding wat daar moet komen te staan.

In welke handleiding bedoel je?

Sorry, maar ik heb hier echt geen verstand van :confused:

Ho ho,

Dat inlog scherm is niet van de SiteCom, maar van de Zyxel Prestige, de modem/router!!!!

Het lijkt erop dat je twee routers aan elkaar gekoppeld hebt!

Dus goed of fout?

Staat het password dan in de gegevens van de provider?

twee routers achter elkaar is fout......
dat had ik nog niet eens in de gaten:o
er zal er dus 1 tusen uit moeten of je moet het router gedeelte in de sitecom uitzetten

Even wat zaken simpel gezegd op een rijtje:

Een modem zorgt ervoor dat je internet hebt in huis, je krijgt dan een IP adres, je eigenlijke adres op het internet.

Een router kan dat adres weer verdelen over verschillende interne adressen, die allemaal weer een eigen lokaal IP adres toebedeeld krijgen.
Zie het maar niet als bij huisnummers, Kerkstraat 23a, 23b, 23c, 23b

Nu is bij jou de situatie zo, dat je nieuwe modem, de Zyxel Prestige, een gecombineerde modem/router funtie heeft, dus zelf al de lokale IP adressen uitdeelt/
Echter, het eerste station dat hij tegenkomt in het netwerk, is je Sitecom router, en die wil op dit moment OOK lokale IP adressen uitgeven.
En daar gaat het fout.

Dit is middels bepaalde instelling aan te passen alleen, ik moet je daarvoor het antwoord schuldig blijven, maar anderen hier weten dat ongetwijfeld wel

Laatst bewerkt:
Ok bedankt!

Dan weet ik in ieder geval waar het probleem ligt!

Weer een stukje dichterbij haha!

Wie weet deze instellingen wel??

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

ik heb van de provider een zyxel prestige 2000 en ik wil met mijn sitecom router draadloos internet creeeren. Helaas wil dit niet lukken.

Ik ben er al achter gekomen dat ik een router moet uitschakelen, omdat er nu eigenlijk twee aangesloten zijn.
Op dit forum heb ik al het onderstaand oplossing gevonden, maar ik kom er niet helemaal uit. Mijn vragen staan in het rood:

Je kunt je Sitecom router ook misbruiken als accesspoint/switch naar een netwerk van een internet router die ervoor staat (zyxel). Wat je moet doen is:
1. Ontkoppel de sitecom van de zyxel.
2. Sluit een pc aan op een van de LAN poorten van de sitecom.
3. Vraag op de aangesloten pc een nieuw ip-adres aan de sitecom, via
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /release
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /renew
Dit lukt mij niet omdat ik dan geen internet heb. Hoe kan ik ze aanlsuiten dat het klopt en wel internet heb?
4. Ga naar de 'configuratiewebsite' van de sitecom, en configureer de draadloze instellingen.
5. Zet DHCP serving uit op de sitecom moet dit op alle computers of is een voldoende?
6. Zet alle mogelijk verstorende zaken op de sitecom uit, zoals UpnP, RIP routing, portforwarding etc.In welk menu kan ik dit vinden?
7. Ken aan de LAN poort van de Netgear een vast ip-adres toe dat valt in de LAN ip-reeks van zyxel, maar (normaal) niet door de zyxel wordt uitgegeven met DHCP. Je moet dus een vast ip-adres op de sitecom instellen dat niet door een andere computer/laptop gekaapt wordt, maar dat wel valt in de ip-reeks van het LAN van de zyxel. Dat kan bijv. een 'hoog' ip-adres zijn, bijvoorbeeld eindigend op 253 of een 'laag' ip-adres, als de DHCP-server in de Speedtouch bijv. adressen uitgeeft boven de 50.
Overigens heb je het makkelijk, omdat je alleen het laatste getal van het ip-adres hoeft aan te passen, omdat je schreef dat de LAN-netwerken van beide routers al in elkaars reeks liggen.
De pc zal hierna de verbinding verliezen met de 'configuratiewebsite' van de sitecom.
8. Verbind een LAN poort (dus niet de WAN poort) van de Netgear met een LAN poort van de zyxel.
9. Vraag op de pc weer een nieuw ip-adres aan, die zul je nu krijgen van dezyxel ipv. de sitecom.
10. (Je kunt de configuratie van de Netgear nog steeds wijzigen, maar dan op het ip-adres dat je in stap 7 hebt toegekend aan de LAN-poort).

Wie kan mij helpen?

Hoi !

1. De router geeft je een IP-adres, daarvoor hoef je geen internetverbindiing te hebben !

2. De DHCP uitzetten doe je in de router. de router, heeft niets met het aantal PC's te maken !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan