Probleem met Realtek Ac97, geluid links/rechts valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvtK

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
Berichten
1
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn onboard geluidskaart. Ik schets eerst even de situatie:

Omdat ik mijn pc gebruik als stereo staat er vaak muziek aan die in de kamer klinkt. Deze muziek speel ik af via mijn sounblaster 128 pci. Nu wil ik ook wel tegelijktijdig andere dingen op de computer doen waarvoor ik ook geluid nodig heb (ben dj). Daarom heb ik de onboard geluidskaart via de bios ook aangezet, dit is een Realtek Ac97 en daarop mijn koptelefoon aangesloten.

Ik kan nu in programma's selecteren welke geluidskaart ik wil gebruiken. Dat werkt perfect.
Alleen treed er een raar probleem op.

Als ik een tijdje aan het luisteren ben op de koptelefoon wordt het geluid van of de rechter of linker box telkens zachter tot stil. Ik hoor dus dan maar op één kant geluid. Als ik het geluid veel harder zet (moet dan even de koptelefoon afzetten) springt de andere kant ook weer aan. Behoorlijk irritant. Ik heb al gecheckt of het aan de koptelefoon ligt, maar dat is niet het geval. Als ik de geluidskaart aansluit op mijn mengpaneel gebeurt er hetzelfde. Af en toe valt links of rechts weg.

Het lijkt alsof er een buffer volloopt ofso.. maar dat weet ik uiteraard niet.

Is er iemand die weet waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan oplossen?

Alvast enorm bedankt,

Loek Rots
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan